Hlavní navigace

Skokanem minulého týdne byla u dospělého i mladšího publika Prima Cool

Lukáš Polák

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – V rámci mezitýdenního srovnání se žádné velké propady nebo růsty nekonaly. U meziročního srovnání však byla situace jiná.

Doba čtení: 4 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 42. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Největším skokanem minulého týdne se stala u dospělého publika Prima Cool. V kategorii 15+ si polepšila o 0,34 procentního bodu na hodnotu 3,55 %. Jak je patrné, žádné dramatické růsty se tentokrát nekonaly. Směrem vzhůru šel například i tematický kanál ČT Sport, který si polepšil o 0,28 procentního bodu na hodnotu 2,98 %. O poznání hůře skončila Jednička. Vlajkový kanál České televize se v porovnání s minulým týdnem propadl o více než půl procentního bodu na hodnotu 15,83 %. Podobný pád zažila i plnoformátová Televize Barrandov, která vykázala propad o 0,42 procentního bodu na hodnotu 5,62 %.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: StarDance vyšvihla ČT 1 na skokana minulého týdne, nejvíc se propadala Prima

Pohledem televizních skupin rostla nejvíce Nova. Součet hlavního kanálu, Novy Cinema, Fandy, Smíchova a Telky zajistil výsledný share 30,25 %. Jde však o nárůst o pouhých 0,27 procentního bodu. Nepatrně rostla i konkurenční Prima, a to o 0,15 %, jejíž součet hlavního kanálu, Primy Cool, Primy love a Primy Zoom se dostal na hodnotu 21,18 %. O téměř půl procentního bodu naopak klesly v součtu kanály České televize a Barrandova. Kavčí hory dosáhly souhrnného share 29,33 %, barrandovské kanály 6,65 %.

Top 10 všechny stanice (43. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

Také u mladšího publika měla největší růstový potenciál Prima Cool. Ve srovnání s minulým týdnem si polepšila o 0,33 procentního bodu na hodnotu 5,89 %. O dvaadvacet setin procentního bodu narostla i konkurenční Nova, která se mohla pochlubit share 25,77 %. Největší pád naopak zažila plnoformátová Televize Barrandov, která včera odvysílala druhý díl seriálu Bezdružice. Právě ten přišel ve srovnání s úvodní částí o polovinu diváků. Barrandov v mezitýdenním srovnání padl o 0,56 procentního bodu na hodnotu 3,59 %. Shodně, tedy o 0,47 procentního bodu, padly Jednička a Prima. V případě ČT 1 byl share 11,3 %, u Primy 10,73 %.

MINULÝ ROK: ČT 1 skokanem minulého týdne, nejvíc ztrácela Prima. Nova silně meziročně roste

Stejně jako u dospělého publika i u mladších diváků rostla mezitýdenně nejvíce televizní skupina Nova, která si polepšila o 0,41 procentního bodu na hodnotu 36,61 %. Od své konkurence si v této kategorii udržela výrazný odstup. Souhrnný podíl České televize tentokrát činil 23,31 %, což znamenalo pokles o tři desetiny procentního bodu. Nejvíce však spadla opět skupina barrandovských kanálů, která si pohoršila o více než půl procentního bodu na hodnotu 4,48 %. Zajímavostí je tentokrát výsledek skupiny Prima, která se nehnula z místa ani o setinu bodu. Předminulý týden, stejně jako minulý, dosáhla souhrnného share 21,47 %.

Kanály – průměrné podíly (43. týden 2015)
Graf podílu kanálů (43. týden 2015)
Graf podílu skupin (43. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 43. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Meziroční vývoj sledovanosti je zajímavou sondou do popularity českých televizních stanic. Největší nárůst popularity zaznamenal vlajkový kanál České televize, který si polepšil z hodnoty 13,55 % na hodnotu 15,83 %. V meziročním srovnání jde tedy o nárůst o 2,28 procentního bodu. O jeden procentní bod méně, ale přesto, rostla i plnoformátová Televize Barrandov. Zatímco před rokem měl ve 43. týdnu její share hodnotu 4,37 %, v období od 19. do 25. října 2015 to bylo 5,62 %. Velký propad sledovanosti zaznamenal hlavní kanál Novy, a to o 2,58 procentního bodu na 21,84 %. Propad o 1,15 procentního bodu na 3,94 % zaznamenala Nova Cinema.

Nova zůstává i nadále nejpopulárnější skupinou u mladšího publika, výrazně se na ni ovšem dotahovala Česká televize. Obě televizní skupiny od sebe dělil přibližně jeden procentní bod. Zatímco Nova meziročně ztratila 4,28 procentního bodu a zaznamenala tak pád na hodnotu 30,25 %, Česká televize si o 2,64 % polepšila a mohla se pochlubit souhrnným výsledkem 29,33 %. O necelý jeden procentní bod spadla Prima, a to s hodnotou 21,18 %. Rok předtím to bylo 22,09 %. O 2,28 procentního bodu si polepšila TV Barrandov, která se před rokem nemohla opřít o stanice Kino Barrandov, Barrandov Plus a Barrandov Muzika.

Content 2018 tip Kavka

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

Stejně jako u mezitýdenního srovnání si nejvíce v meziročním srovnání u mladšího publika opět polepšila Prima Cool, a to konkrétně o 1,12 procentního bodu na hodnotu 5,89 %. O více než půl procentního bodu narostla Jednička, tedy vlajkový kanál České televize. Ten se dostal na share 11,3 %. Naopak největším „padákem“ týdne byla v kategorii 15–54 Nova Cinema. Ta zaznamenala pád o 1,09 % na hodnotu 5,55 %. O téměř jeden procentní bod také spadl hlavní kanál Primy, konkrétně z hodnoty 11,65 % na hodnotu 10,73 %.

Největší raketový nárůst diváckého zájmu zaznamenala opět skupina Barrandov. Součtem kanálů TV Barrandov, Barrandov Plus, Kino Barrandov a Barrandov Muzika se dostaneme na hodnotu 4,48 %. V meziročním srovnání jde tedy o nárůst o 1,49 procentního bodu. Prakticky zanedbatelně se na této skutečnosti ale podílí nejnovější televize z barrandovské rodiny, program Barrandov Muzika, který vykázal minulý týden u mladšího publika share pouze 0,01 %. O sedm desetin procentního bodu rostla Česká televize na hodnotu 23,31 %. Naopak propad o téměř 2,5 procentního bodu zaznamenala Nova, a to na hodnotu 36,61 %. Prakticky nulový pád o 0,06 % na hodnotu 21,47 % registrovala Prima.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)
Našli jste v článku chybu?