Hlavní navigace

Skokanem minulého týdne ČT Sport, meziročně nejvíc posilovala Prima love. Klesala ČT 24

Jan Potůček

UVNITŘ GRAFY A TABULKY –  V souhrnném celodenním podílu celých televizních skupin na publiku starším 15 let klesali všichni kromě Novy, meziroční růst vykázala kromě Novy i ČT

Doba čtení: 4 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 49. týden 2013)

Cílová skupina 15+

Televizí, která minulý týden zaznamenala největší nárůst v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let, byla ČT Sport. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 0,40 procentního bodu na hodnotu 2,39 procenta. Zajímavý růst o 0,32 procentního bodu na podíl 3,96 procenta zaznamenala i sesterská ČT 2. Naopak největší mezitýdenní pokles potkal zpravodajskou ČT 24, jejíž podíl klesl o 0,54 procentního bodu na hodnotu 4,83 procenta. Výraznější pokles o 0,48 procentního bodu na podíl 13,68 procenta zaznamenal i hlavní kanál Primy a o 0,33 procentního bodu na hodnotu 16,65 procenta klesla i ČT 1.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj týdenních podílů jednotlivých televizí v kategorii D15+ za rok 2013

Srováme-li souhrnné celodenní podíly tří největších televizních skupin v zemi na publiku starším 15 let, pozici lídra si udržela skupina Nova. Jejích pět volně šířených programů oslovilo v průměru 32,49 procenta dospělého publika, což je na setinu procenta stejný výsledek jako v předminulém týdnu. Blízko Nova nadále zůstává Česká televize, jejíž kumulovaný podíl ale oproti předminulému týdnu klesl o jednu setinu procentnho bodu na hodnotu 29,11 procenta. Největší pokles zaznamenala skupina Prima na třetí pozici: její podíl se snížil o 0,24 procentního bodu na 21,53 procenta.

Top 10 všechny stanice (50. týden 2013)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou se programově i obchodně zaměřuje skupina Nova, si nejvíce polepšila opět ČT Sport, dokonce o něco více než v širší skupině D15+. Její průměrný celodenní podíl stoupl o 0,45 procentního bodu na hodnotu 2,65 procenta. Ještě větší růst o 0,48 procentního bodu na podíl 10,66 procenta zaznamenal balík „ostatních“ neměřených stanic. Opačný extrém vykázal hlavní kanál Primy, který si oproti předminulému týdnu pohoršil o 0,92 procentního bodu na hodnotu 9,83 procenta. Poměrně významný pokles o 0,26 procentního bodu na podíl 2,00 procenta zaznamenal i dětský kanál ČT :D.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Prima Cool skokanem předminulého týdne, Telka s historicky nejvyšším podílem

U této mladší cílové skupiny si v souhrnném celodenním podílu na publiku oproti předminulému týdnu polepšila pouze Česká televize, a to o 0,24 procentního bodu na hodnotu 23,51 procenta. Pozici lídra si ale s jasnou převahou udržela skupina Nova s kumulovaným podílem 38,11 procenta, která si však pohoršila o 0,13 procentního bodu. Pokles o 0,67 procentního bodu na hodnotu 20,39 procenta vykázala i skupina Prima na třetí pozici. V jejím případě se na propadu podílela kromě hlavního kanálu také Prima Cool, i když ne tak významně jako „velká“ Prima.

Kanály – průměrné podíly (50. týden 2013)
Graf podílu kanálů (50. týden 2013)
Graf podílu skupin (50. týden 2013)

Meziroční vývoj (vs. 50. týden 2012)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 50. týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila Prima love. Její podíl narostl o 0,21 procentního bodu na hodnotu 2,01 procenta, a to i přes to, že už nevysílala denní rekapitulace VyVolených, které jí po celý letošní podzim významně zvyšovaly sledovanost. Ještě významněji stoupl podíl stanic zastupovaných agenturou Atmedia: o 1,14 procentního bodu na hodnotu 4,09 procenta. Naopak nejvýznamnější pokles vykázal hlavní kanál Primy, který si meziročně pohoršil o 3,49 procentního bodu na hodnotu 13,68 procenta. Významný pokles o 1,06 procentního bodu na 4,15 procenta zaznamenala i Nova Cinema.

V porovnání výkonu celých televizních skupin si meziročně v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila Česká televize. Její podíl oproti 50. týdnu 2012 stoupl o 0,81 procentního bodu na hodnotu 29,11 procenta. Nárůst zaznamenala i skupina Nova, a to o 0,44 procentního bodu na podíl 32,49 procenta. V obou případech se na nárůstu podepsal vznik nových programů, které ještě loni neexistovaly. Nový kanál naopak nepomohl od meziročního propadu skupině Prima, která si pohoršila o 1,15 procentního bodu na hodnotu 21,53 procenta.

Czech Internet Forum 2018 Tip s tlačítkem

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu nejvíce polepšila Prima love. Její podíl meziročně vzrostl více než u širší skupiny D15+, konkrétně o 0,43 procentního bodu na hodnotu 2,69 procenta. Ještě o něco víc si polepšily neměřené „ostatní“ televize: o 0,46 procentního bodu na podíl 10,66 procenta. Naopak největší meziroční pokles v této kategorii zaznamenal hlavní kanál Primy, který si pohoršil o 4,62 procentního bodu na 9,83 procenta. Významný meziroční pokles o 1,76 procentního bodu na hodnotu 3,30 procenta potkal i TV Barrandov.

Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let si meziročně nejvíce polepšila skupina Nova. Oproti loňskému 50. týdnu její kumulovaný podíl vzrostl o 2,00 procentního bodu na hodnotu 38,11 procenta. Rostla také České televize, i když méně než Nova – o 1,12 procentního bodu na podíl 23,51 procenta. Naopak pokles o dva procentní body zaznamenala skupina Prima, která dosáhla kumulovaného podílu 20,39 procenta.

Graf týdenních podílů kanálů (2013)
Tabulka týdenních podílů kanálů (2013)
Našli jste v článku chybu?