Hlavní navigace

Skokanem týdne v podílu na divácích je ČT 4, propadákem Nova

9. 3. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: 115393
9. 3. 2011

UVNITŘ GRAF A TABULKA Nejlepšího týdenního podílu na divácích za letošní rok a druhého nejlepšího za svoji existenci dosáhl minulý týden sportovní kanál ČT 4. Pokořením hranice šesti procent za sebou nechal i televizi Barrandov nebo Novu Cinema. Naopak hlavní program Novy si poprvé od začátku letošního roku mezitýdenně pohoršil a jeho pokles je největší ze všech českých televizí, měřených peoplemetry. Klesaly však i podíly hlavní Primy a programu ČT 1.

Sportovní kanál České televize díky mimořádnému víkendu plnému přenosů sledovalo po celý den v průměru 6,03 procenta dospělého publika, což je o 2,32 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin ale zájem o Čtyřku opadl, i když dosáhla nadprůměrného podílu 3,04 procenta. Na rekordu ČT 4 tratila zpravodajská ČT 24, které naopak průměrný celodenní podíl na publiku klesl na letošní minimum – 3,70 procenta (oproti předminulému týdnu jde o pokles o 0,40 procentního bodu). Během prime time pak podíl ČT 24 tradičně klesl, tentokrát na úroveň 2,37 procenta.

Poklesu se nevyhnuly ani další dva programy České televize. Hlavní kanál ČT 1 si oproti předminulému týdnu pohoršil o 0,15 procentního bodu na celodenních 15,66 procenta, a v prime time dosáhl průměrné hodnoty 18,22 procenta. V celodenních číslech to stačilo na porážku Primy, večer nikoli. Pokles zaznamenal i program ČT 2, který dosáhl celodenního podílu 3,06 procenta – o 0,11 procentního bodu méně než minule. Během prime time podíl Dvojky ještě klesl na hodnotu 2,70 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Výrazný pokles potkal hlavní program televize Nova, který se minulý týden ledva udržel na hranici 30-procentního celodenního podílu. Konkrétně dosáhl hodnoty 30,19 procenta, což je o 1,77 procentního bodu méně než v předminulém týdnu (meziročně to je dokonce o 7,37 procentního bodu méně). Ve večerních časech pak Nova vygenerovala průměrný podíl 34,01 procenta. Polepšila si však Nova Cinema, již po celý den sledovalo v průměru 4,51 procenta dospělého publika, což je o 0,27 procentního bodu více než minule. Během prime to bylo dokonce 4,96 procenta a Nova Cinema porazila ve večerních časech televizi Barrandov.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011

Mírný sešup se nevyhnul ani oběma programům Primy. Hlavní Prima dosáhla celodenního podílu 16,78 procenta, tedy o 0,20 procentního bodu méně než v předminulém týdnu, ale opět se udržela před programem ČT 1. To samé se nedá říct o večerních časech, kdy jí průměrný podíl 17,88 procenta na Jedničku nestačil. Klesala i Prima Cool, v celodenních číslech konkrétně o šest setin procentního bodu na hodnotu 3,57 procenta, během prime time si ale mírně polepšila na 3,60 procenta.

wt100 2024 EARLY

Další pokles, už třetí týden za sebou, se nevyhnul televizi Barrandov, která už druhý týden zůstala pod hranicí pětiprocentního podílu na trhu. Hodnotou 4,90 procenta se dostala v celodenním průměrném podílu na dospělém publiku na nejhorší týdenní výsledek letošního roku. Oproti předminulému týdnu jde o pokles o čtyři setiny procentního bodu. Pozici čtvrté nejsledovanější televize Barrandov neuhájil kvůli silnému podílu sportovního kanálu ČT 4, a během prime time, kdy dosáhl podílu 4,83 procenta, ho pro změnu přeskočila Nova Cinema.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,48 procenta, což je o sedm setin procentního bodu méně než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,67 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 9,12 procenta, o 0,21 procentního bodu více než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 6,72 procenta.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).