Hlavní navigace

Skylink se chystá přejmenovat nabídku Gratis. Kvůli servisnímu poplatku

14. 8. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Pokuty od Českého telekomunikačního úřadu se Skylink nebojí, jeho provozovatel prý neprovozuje v Česku ani na Slovensku služby elektronických komunikací

Pod novým názvem začne brzy nabízet největší česká satelitní služba Skylink svoji dosud bezplatnou základní programovou nabídku Gratis. Podle Jarmíra Glisníka, předsedy představenstva lucemburské společnosti M77 Group, která Skylink společně s CS Linkem provozuje, tak platforma zareaguje na kritiku spojenou se zavedením servisního poplatku pro všechny její zákazníky. Od 1. září bude Skylink a CS Link za všechny karty vybírat 29 korun měsíčně.

K TÉMATU: Skylink a CS Link od září zavedou servisní poplatek 29 Kč u neplacených nabídek

"Označení Gratis se po zavedení servisního poplatku stalo matoucím, i když servisní poplatek není poplatkem za nabídku Gratis. Zpoplatnili jsme satelitní příjem. Za programový balíček Gratis peníze nevybíráme a ani vybírat nemůžeme,“ vysvětlil Glisník v rozhovoru pro server Parabola.cz. „V nabídce Gratis nejsou televizní stanice, za které bychom jejich provozovatelům odváděli poplatky. Proto trvám na tom, že servisní poplatek není platbou za Gratis, ať již se tento balíček jmenuje jakkoli. Změnu jeho názvu však připravujeme,“ dodal.

ČTĚTE TAKÉ: ČTÚ začal prošetřovat servisní poplatek u bezplatných balíčků Skylinku a CS Linku

Ačkoli se Skylink s CS Linkem chystají zavést servisní poplatek až od 1. září, v uplynulých týdnech už obeslal všechny zákazníky s bezplatnými programovými nabídkami, jichž je většina, se složenkou na 348 korun. Tato částka odpovídá servisnímu poplatku za celý rok dopředu. To se setkalo s velkou kritikou nejen u zákazníků obou satelitních služeb, ale i jejich regionálních prodejců. Obě služby totiž zároveň nadále pokračovaly v reklamní kampani, která stojí na bezplatném příjmu základních programů.

NAPSALI JSME: Servisní poplatek CS Linku a Skylinku může způsobit jejich vlastníkovi několik problémů

Glisník předpokládá, že od 1. září se povinnost platit servisní poplatek bude týkat 800 tisíc karet Skylinku a CS Linku. „Odhaduji, že v termínu bude servisní poplatek uhrazen na cca 500 tisících kartách a dalších cca 100 tisíc karet přibude během září,“ řekl serveru Parabola.cz. Správní řízení, které kvůli zavedení poplatku s operátorem vede Český telekomunikační úřad (ČTÚ), podle Glisníka nemůže pro M77 Group skončit žádnou sankcí. ČTÚ mu přitom hrozí pokutou až 25 milionů korun.

VÍCE: ČT bude mít speciální karty pro bezplatný příjem ze satelitu Astra

BRAND24

„Neočekáváme, že by výsledky jakéhokoli řízení mohly mít vliv na zavedení servisního poplatku. Prokazatelně nám vznikají náklady, které prokazatelně nikdo nehradí. Nedokážu si představit, jak přinutit soukromou firmu k provozování prodělečného podnikání a generování ztráty,“ uvedl Glisník. „Nepředpokládáme pokutu ze strany ČTÚ. Jsme lucemburskou společností a ani v České republice ani na Slovensku neprovozujeme služby elektronických komunikací, tedy služby v kompetenci ČTÚ,“ dodal.

Právě kvůli absenci zastoupení M77 Group v České republice, kde provozuje služby Skylink a CS Link, se ČTÚ obrátila na orgány činné v trestním řízení. Podle úřadu totiž v tuzemsku nemůže podnikat žádný poskytovatel služeb elektronických komunikací, který by zde neměl alespoň organizační složku.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).