Šlágr TV dostala od RRTV pokutu sto tisíc korun za neoprávněné online vysílání

19. 5. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Nejvyšší pokutu si z posledního zasedání RRTV odnesla Šlágr TV, došlo i na akci pivovaru Klášter, výrobce doplňku Geladrink a regionální TV13.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání na svém desátém letošním zasedání projednala 53 bodů, vyhodnotila 25 stížností diváků a posluchačů a vydala pět upozornění na porušení zákona. Rada také uložila celkem čtyři pokuty.

Provozovatel AV-Park dostal pokutu deset tisíc korun za porušení licenčních podmínek televizního programu TV13, který je dostupný v pozemním vysílání regionální sítě 6. Ve vysílání programu TV 13 ve dnech 3. až 4. ledna podle Rady vysílatel nenaplnil licenční podmínku denní aktualizace smyčky hlavního vysílání, dále v rozporu s licenčními podmínkami neodvysílal doplňkovou a noční smyčku a také nebyly vysílány licencí dané čtyři různé programové bloky po dvou hodinách. Naopak po celých 24 hodin byly ve smyčce vysílány stejné pořady ve stejném pořadí.

MINULÉ ZASEDÁNÍ: RRTV pokutovala Primu i Novu, obě v řádu statisíců

Společnost Orling si vykoledovala také pokutu deset tisíc korun, a to za odvysílání sponzoringu s motivem Geladrink na TV Nova. V této reklamě podle vyjádření Rady chyběl zákonný text doplněk stravy.

Společnosti Šlágr TV udělila Rada pokutu ve výši sto tisíc korun za to, že poskytovala online vysílání televize Šlágr prostřednictvím zvláštních přenosových systémů, aniž k tomu byla oprávněna podle příslušného zákona. Výkonný ředitel společnosti Robert Kvapil odmítl rozhodnutí Rady pro server DigiZone komentovat s tím, že zatím čeká na oficiální vyjádření regulátora, které si nejprve musí prostudovat.

Společnost Pivovary Lobkowicz pak byla pokutována částkou dvacet tisíc korun, kdy se odvysíláním reklamy na akci Pivovaru Klášter na programu libereckého Hitrádia FM Crystal dopustila porušení zákona, podle kterého reklama na alkoholické nápoje nesmí nabádat k nestřídmému užívání alkoholických nápojů nebo záporně či ironicky hodnotit abstinenci nebo zdrženlivost. Uvedený spot totiž podle Rady lákal spotřebitele ke konzumaci čtyř piv za účelem získání pátého piva zdarma.

Rada dále udělila společnosti Radio United Broadcasting licenci k provozování rozhlasového vysílání prostřednictvím vysílačů Teplice (na frekvence 105,3 MHz a s výkonem sto wattů) a Jičín (na frekvenci 98,9 MHz a s výkonem padesát wattů) pro program Radio Beat. Společnost Orlicko Media získala licenci k provozování rozhlasového vysílání šířeného z vysílačů Ústí nad Orlicí na frekvenci 95,5 MHz a o výkonu dvě stě wattů pro program Rádio Orlicko.

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).