Slovenské SME opouští vedení redakce. Chystá vlastní projekt

14. 10. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Poloviční podíl ve slovenském vydavatelství Petit Press koupila společnost Namav, navázaná na finanční skupinu Penta. Redakce největšího deníku se na protest rozpadá.

Akce redaktorů nejčtenějšího slovenského deníku SME „Nedáme se opentať“ má rychlý vývoj. Protest proti faktickému převzetí vydavatelství finanční skupinou Penta posílil dnešní odchod vedení redakce.   

Své funkce tak postupně složil nejen šéfredaktor Matúš Kostolný, ale i jeho zástupci Tomáš BellaKonštantín ČikovskýLukáš FilaJuraj Javorský. Zároveň ohlašují nový mediální projekt.

„My sme sa však už rozhodli, že prídeme s novým projektom. Ak má byť vytvorenie alternatívy k médiám vlastneným oligarchami úspešné, budeme potrebovať pomoc každého, kto má pocit, že zdieľa hodnoty vyjadrené v tomto texte,“ tvrdí novináři na svém blogu

Kromě vedení odejde i část redakce, která to už avízovala minulý týden. „Značná část redaktorů je připravena své slovo dodržet. Začne jim běžet dvouměsíční lhůta, takže do konce roku by mohli skončit úplně,“ tvrdí bývalý reportér českých Hospodářských novin a dnes redaktor slovenského deníku Vladimír Šnídl

MM 25 baliček

Kromě redakce ale bude podle slovenského týdeníku Trend muset nový majitel vyřešit ještě jeden problém. „Otázkou bude postup Petera Vajdy, který stále ovládá poloviční podíl, a bez jehož souhlasu nebude moc nový majitel udělat žádné strategické rozhodnutí,“ tvrdí Trend. Vajda se ale podle informací Lupy chce ještě sérií právních kroků pokusit vstup Penty zablokovat, což by odchodu alespoň části novinářů mohlo zabránit.

Podobné zkušenosti, i když v menším rozsahu má i tuzemská mediální scéna. Do jisté míry se totiž opakuje situace, která vznikla po převzetí vydavatelství MAFRA Agrofertem Andreje Babiše. Z redakce vlajkové lodi vydavatelství odešla kromě šéfredaktora i část reportétrů a založili svůj měsíčník Reportér

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).