Hlavní navigace

StarDance vyšvihla ČT 1 na skokana minulého týdne, nejvíc se propadala Prima

Jan Potůček

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Taneční show České televize neublížila hlavnímu kanálu Barrandova, který minulý týden díky seriálu Bezdružice dokonce stoupal.

Doba čtení: 5 minut

Mezitýdenní vývoj (vs. 41. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Start dvou podzimních televizních novinek ovlivnil výkon českých televizí v uplynulém týdnu. Největší ohlas měla nová řada taneční show StarDance, díky níž si ČT 1 v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku polepšila nejvíc ze všech českých televizí. Její podíl oproti předminulému týdnu narostl o 1,04 procentního bodu na hodnotu 16,36 procenta a Jednička tak poutekla Primě o skoro tři procentní body. Zajímavý růst díky novému původnímu seriálu Bezdružice zaznamenala i TV Barrandov, která si připsala 0,58 procentního bodu na podíl 6,04 procenta. Dařilo se ale také Primě Cool (+ 0,23 procentního bodu na 3,21 procenta). Naopak největší pokles připadl na Primu a ČT Sport, které shodně přišly o 0,78 procentního bodu (Prima klesla na podíl 13,79 procenta, ČT Sport na 2,70 procenta). Nova stagnovala na podílu 21,64 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Prima skokanem minulého týdne, meziročně nejvíc posilovaly ČT 1 a TV Barrandov

StarDance a Bezdružice promluvily i do výkonu celých televizních skupin. V souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let si minulý týden polepšily pouze Česká televize a skupina Barrandov. Nejvíce rostl Barrandov, který si připsal 0,51 procentního bodu na hodnotu 7,06 procenta a začal se vracet k číslům, která vykazoval koncem léta (před startem podzimních schémat velkých televizí). Česká televize si polepšila o 0,28 procentního bodu na souhrnný podíl 29,77 procenta a přiblížila se vedoucí skupině Nova na dvě desetiny procentního bodu. Nova sice zůstala lídrem trhu, oproti předminulému týdnu si ale o šest setin procentního bodu pohoršila a klesla pod psychologickou hranici 30 procent (konkrétně na hodnotu 29,98 procenta). Poklesu se nevyhnula ani skupina Prima, která přišla o 0,39 procentního bodu a vykázala podíl 21,03 procenta.

Top 10 všechny stanice (42. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků od 15 do 54 let, na které se programově i obchodně orientuje skupina Nova, minulý týden z jednotlivých televizních stanic nejvíce posilovala rovněž ČT 1. Připsala si 0,89 procentního bodu na hodnotu 11,77 procenta a Jednička tak i u mladšího publika zůstala nad Primou. Posiloval i hlavní kanál Barrandova, dokonce stejně jako u širší divácké kategorie 15+, když mu přibylo 0,58 procentního bodu na hodnotu 4,15 procenta. Dařilo se také hlavnímu kanálu Novy, který si polepšil o 0,57 procentního bodu na aktuálních 25,35 procenta. Největší pokles u mladších diváků zaznamenal hlavní kanál Primy, který se propadl o 1,13 procentního bodu na hodnotu 11,20 procenta a klesl až na pozici trojky na trhu. Klesala také ČT Sport (- 0,84 procentního bodu na 2,95 procenta) a ČT 2 (- 0,34 procentního bodu na 3,52 procenta).

MINULÝ ROK: Prima minulý týden na nejlepších číslech za letošek, meziročně nejvíc rostla Nova Cinema

Jestliže skupina Nova jako celek minulý týden v širší cílové skupině diváků starších 15 let klesala, u mladšího publika od 15 do 54 let si naopak polepšila. A to o 0,48 procentního bodu na hodnotu 36,20 procenta. Stoupala i skupina Barrandov, dokonce více než v širší kategorii 15+, když si připsala 0,55 procentního bodu na hodnotu 5,04 procenta. Naopak Česká televize, která u dospělého publika nad 15 let rostla, zaznamenala u mladšího publika mírný pokles: pohoršila si o čtyři setiny procentního bodu na hodnotu 23,61 procenta. Nejvíc ovšem klesala skupina Prima, která si u mladých pohoršila o 0,59 procentního bodu a týden uzavírala průměrným celodenním podílem 21,47 procenta (přitom klesal pouze její hlavní kanál, zato citelně).

Kanály – průměrné podíly (42. týden 2015)
Graf podílu kanálů (42. týden 2015)
Graf podílu skupin (42. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 42. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Zajímavý vývoj nabízí meziroční srovnání průměrných celodenních podílů jednotlivých televizních stanic na dospělém publiku starším 15 let. ČT 1 totiž výrazně posílila a o tu samou hodnotu klesl hlavní kanál Novy. Zatímco Jednička si připsala 3,28 procentního bodu na hodnotu 16,36 procenta (bylo to nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry), Nova naopak klesla nejvíc ze všech, konkrétně o 3,25 procentního bodu na 21,64 procenta. Silný růst vykázal i hlavní kanál Barrandova, který si polepšil o 1,93 procentního bodu na 6,04 procenta, a zaznamenáníhodný je i nárůst ČT Sport o 0,39 procentního bodu na 2,70 procenta. Vedle hlavního kanálu Novy silně meziročně klesala i Prima, která přišla o 1,54 procentního bodu a spadla na letošních 13,79 procenta. Nedařilo se ani Nově Cinema (- 0,56 procentního bodu na 4,16 procenta).

Česká televize meziročně výrazně posilovala i jako skupina. V součtu všech svých šesti kanálů a jejich průměrných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let si připsala 3,55 procentního bodu na letošních 29,77 procenta. Silně stoupala i skupina Barrandov, které kromě nárůstu hlavního kanálu pomohl i vznik tří nových samostatných programů. Barrandovu se tak podařilo narůst o 2,95 procentního bodu na hodnotu 7,06 procenta. Naopak skupina Nova silně klesala, meziročně si pohoršila o 4,56 procentního bodu na hodnotu 29,98 procenta. Klesaly přitom všechny programy Novy kromě Telky, která v podstatě stagnovala. Poklesu se nevyhnula ani skupina Prima, která spadla o 2,03 procentního bodu na hodnotu 21,03 procenta.

NMI18_Krausova

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně nejvíce polepšila rovněž ČT 1, i když ne tak zásadně jako u širšího publika staršího 15 let. V průměrném celodenním podílu na sledovanosti si připsala 1,72 procentního bodu na hodnotu 11,77 procenta. Výrazně rostla také TV Barrandov, která si polepšila o 1,53 procentního bodu na podíl 4,15 procenta. Slušný růst o 0,57 procentního bodu na hodnotu 5,56 procenta zaznamenala Prima Cool. Největší meziroční pokles u mladých vykázal hlavní kanál Novy, který se propadl o 1,49 procentního bodu na hodnotu 25,35 procenta. Nedařilo se ale ani hlavnímu kanálu Primy, který přišel o 1,41 procentního bodu a letos vykázal podíl 11,20 procenta. Klesala také Nova Cinema, která si meziročně pohoršila o 0,57 procentního bodu na podíl 5,88 procenta.

Skupina Barrandov si meziročně polepšila jako celek u mladšího publika od 15 do 54 let nejvíc ze všech televizních skupin v Česku. V souhrnném celodenním podílu na sledovanosti si připsala 2,42 procentního bodu na hodnotu 5,04 procenta. Víc než polovinou se na tomto nárůstu podílel hlavní kanál, se svým „do mlýna“ přišly ale i tři nové programy Kino Barrandov, Barrandov Plus a Barrandov Muzika, které odstartovaly v letošním roce. Růst vykázala i Česká televize, která si meziročně polepšila o 1,84 procentního bodu na hodnotu 23,61 procenta. Naopak dvě velké komerční televizní skupiny klesaly. Nejvíc Nova, která si v součtu svých pěti volně šířených kanálů pohoršila o 2,91 procentního bodu na hodnotu 36,20 procenta, ale klesala i Prima, která přišla o 1,56 procentního bodu a vykázala souhrnný podíl 21,47 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)
Našli jste v článku chybu?