Hlavní navigace

Staronové metody ve věčném boji

6. 12. 2004
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Spammeři i antispammeři vyvíjejí nové taktiky a obě strany se inspirovaly dávnými časy. Megaportál Lycos se v rámci boje proti spamu rozhodl "vzít spravedlnost do svých rukou". Začal nabízet speciální screensaver, který - pokud byl aktivní - bombardoval servery spammerů. Když si takový screensaver stáhne pár desítek tisíc lidí, je z toho hezký DOS útok. Trochu mi to připomíná "staré dobré" lynčování na Divokém západě. To bylo také "v zájmu spravedlnosti" a "prostřednictvím lidu".
Spammeři i antispammeři vyvíjejí nové taktiky a obě strany se inspirovaly dávnými časy.

Megaportál Lycos se v rámci boje proti spamu rozhodl „vzít spravedlnost do svých rukou“. Začal nabízet speciální screensaver, který – pokud byl aktivní – bombardoval servery spammerů. Když si takový screensaver stáhne pár desítek tisíc lidí, je z toho hezký DOS útok. Trochu mi to připomíná „staré dobré“ lynčování na Divokém západě. To bylo také „v zájmu spravedlnosti“ a „prostřednictvím li­du“.

Lycos sice tvrdil, že screensaver pozná, že je atakovaný systém přetížen, a v takovém případě na něj přestane útočit – tj. účelem aplikace není server „shodit“, ale pouze jeho provozovatelům zvýšit traffic a tím i výdaje. To ale zřejmě nefungovalo, jak mělo, protože screensaver Lycosu nejenže některé spam-servery shodil, ale také neúměrně zvyšoval provoz na různých firemních intranetech, kde byl nainstalovaný. A samozřejmě, nejeden expert se nad samotnou myšlenkou tohoto screensaveru pozastavoval. Tudíž Lycos celou akci zrušil a na domovské stránce screensaveru je nyní pouze toto. Tento nápad tedy nevyšel, ale Lycos je nápaditý.

Ještě nápaditější ovšem jsou autoři spamu. Vzhledem k pokročilým antispamovým technologiím již dnes není vložení obrázku do těla zprávy tak triviální jako dřív. A pokud na porno upozorňujete pomocí textu, projde ten text filtrem, pouze pokud je nA.t0l1k 2měn.ěN, ž3 jE Zk0r0 nep0-ch0p1T/eLNÝ. Autoři spamu se proto inspirovali počítačovou historií a začali používat ASCII-art!

BRAND

Obrázky (především polonahých slečen), složené z počítačových znaků, byly hitem už kolem roku 1980, kdy na ně padlo mnoho metráků socialistického papíru. Dnes je oldschooloví uživatelé používají jako podpisy v e-mailu a umělci jako novou formu umění (tady je celý pornofilm „Deep Throat“ v ASCII grafice). Autoři spamu začali své slogany jako „CLICK HERE FOR FUCKING“ rozesílat jako velké nápisy složené z náhodných znaků neproporcionálního fontu (aktuální zdroják ukázkového emailu je třeba zde).

Spammeři jsou tedy v inovaci opět o krok napřed. Nyní bude potřeba, aby někdo do antispamových filtrů přidal rekognitu textu složeného z ASCII znaků. A až se to stane, spammeři přejdou na ASCII obrázky nahých slečen. Už se nemůžu dočkat. Stýskalo se mi po nich 20 let!

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je víceméně nezávislým publicistou, překladatelem, programátorem, skladatelem a tak podobně.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).