Hlavní navigace

StartupYard hledá nové investory. Zkouší kampaň na Fundliftu

28. 7. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Crowdfundingový projekt finančnického Roklenu ulovil po několika projektech startupový akcelerátor.

Šest milionů korun chce získat pražský startupový akcelerátor pro své sedmé kolo. Potom, co mu došly peníze od konsorcia CEEDtech, hledá nové možnosti pro financování. „Cíl je nastaven na šest milionů, zbytek prostředků pro rozjezd dalšího kola už máme posbírán od několika andělských investorů a od Rockaway,“ vysvětluje Nikola Rafaj ze StartupYardu

Pro vyškolení sedmi až deseti startupů z oblasti velkých dat, bezpečnosti nebo internetu věcí potřebuje StartupYard, sídlící v pražském coworkingu Node5, podle svých propočtů necelých 11,5 milionu korun. 

Kromě tříměsíčního pobytu na Smíchově dostanou startupy ještě 30 tisíc eur výměnou za další podíl. „Výměnou za účast v akcelerátoru získá StartupYard 7 v každém startupu pětiprocentní podíl, za investici 30 000 EUR získá ve vybraných 7 startupech další pětiprocentní podíl. Předpokládá se tedy, že po ukončení programu bude držet deset procent v sedmi a pět procent podílu v dalších 3 startupech,“ tvrdí prospekt kampaně.

Investoři přes Fundlift mohou investovat od minimální částky pětadvacet tisíc korun a získají přednostní právo na podíl na zisku. Kampaň na crowdfundingovém serveru pojede do konce září. Vedení firmy předpokládá, že majetek sedmého kola bude zpeněžen a výtěžek rozdělen investorům do pěti let. 


Zdroj: Fundlift

Akcelerátorem dosud za pět let existence prošlo 44 startupů. Pět z nich už bylo úspěšně prodáno, patnáct jich získalo investice od dalších investorů v celkové hodnotě 137 milionů korun. Podle Rafaje nejde o spontánní akci, ale v podstatě celá akce vyplynula ze situace. 

Proč se pouštíte do crowdfundingového dobrodružství?

První inspirací bylo několik evropských akcelerátorů, které crowdfunding běžně využívají. Třeba jako britský Seedcamp nebo francouzská NUMA. 

Už před víc než rokem jsme se bavili s Angellistem, když otevíral své syndikáty po Evropě. Bohužel tou dobou to nebylo a vlastně ani teď to není v Česku technicky ani právně možné. Proto jsme spojili síly s Fundliftem. 

Proč jdete cestou neveřejné a uzavřené nabídky?

Již dlouho zvažujeme, jak zapojit naše mentory. Mnozí projevují zájem se účastnit i finančně. Několik z nich už se stalo investory pro minulá kola, ale vždy tam byl prostor jen pro dva až tři. Crowdfunding umožní vstoupit většímu počtu mentorů najednou – i proto jde o uzavřenou nabídku. 

MMF24

Jaká jsou očekávání?

Můžeme zjistit, jestli internetové investice a akcelerátor vůbec osloví investory i mimo náš úzký technologický okruh. A zároveň si vyzkoušíme crowdfunding na vlastní kůži. Chceme ho otestovat i pro naše firmy, které budou moci na Fundlift zamířit. 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).