Takže znovu, jednodušeji a zcela polopaticky pro pány lol, x a Lol Phirae, kteří evidentně vůbec nepochopili můj první příspěvek v diskuzi:
Já si ani nestěžuji, ani nemám neúspěšnou kapelu, ani se nepovaluji před barákem. Živím se normálně prací a hudba je můj koníček.
Můj příspěvek byl jen čistě o tom, že z vlastní zkušenosti dobře vím, že bez zábavního průmyslu je de facto nemožné dostat svou tvorbu k rozumnému množství lidí, protože a) náklady na vytvoření díla jsou vysoké b) nemám šanci se zpropagovat c) Internet v tomto ohledu moc nefunguje. Ano, existují výjimky, ale těch je zanedbatelné množství oproti množství skvělých muzikantů a kapel, o kterých se nikdo nikdy nedozví a je to škoda.
Jestli v tom někdo z vás tří vidí jakýkoliv náznak stížnosti nebo žadonění o finanční příspěvek, tak je to váš osobní problém, ale já jsem nic takového nenapsal a ani jsem tím nic takového nemyslel.
A kdo je tady dement, to ať posoudí případní čtenáři sami.
Pánové, mějte se jak chcete.
Dokážete vůbec pochopit, že někdy to prostě není jen o koncertování? Slyšel jste někdy o pojmu "studiová kapela" nebo "studiový projekt"? Že existují hudební experimenty, které živě provozovat prostě nelze - z technických nebo jen ryze praktických (příliš mnoho nástrojů, problematické ozvučení atd...) důvodů?
A že se v těchhle vodách pohybuje řada na světové úrovni špičkových umělců, o jejichž přínosu celosvětové kultuře není pochyb???
Zato o přínosu Lol Phiraeů a jim podobných kultuře českých internetových diskuzí opravdu pochybovat lze. Bože, proč... :-( řečeno slovy klasika: Jdi do prdele, Sašo.
Pan Radiohead má svoje posluchače a lidi obecně za nesvéprávné, když si dovolí ohodnotit to co pán tvoří penězi jakými uznají za adekvátní. Stanovit hodnotu skladby nemůžou umělci, ani Apple, ani kdokoliv jiný, jedině trh! Hudby je všude kolem nás jako s*aček a postupem doby může její cena logicky jedině klesat. V podstatě to co pozorujeme není úpadek hudebního byznysu, ale jeho návrat do ekonomické reality. Pirátství tento stav nezhoršuje, ani nezlepšuje, jenom urychluje. Jako asi většina lidí, i já pirátím, uvědomuji si, že to není ideální stav (ce je vůbec ideální?), ale tak to je když se jeden model distribuce zbortil a nový ještě nevznikl. Řešení zatím nevidím.
Presne tak, doba, kdy si hudebni prumysl diktoval ceny je davno pryc, a melo by platit, ze cenu urcuje poptavka, nikoliv nabidka. Jestli ma byt v prumyslu tisice mizernych hudebniku (v CR mozna dobrych 90% produkce), pak se nelze divit, ze cely prumysl slabne. Staci si vzit eru osumdesatych a devadesatych let. Doted to jsou nejhranejsi hity, at clovek rekne jmeno kterekoliv kapely nebo interpreta, bude to pravdepodobne jmeno, ktere znate nebo jste ho aspon slyseli. Ale stavajici produkce "hvezd", ktere obvykle zhasnou po jednom radoby hitu, ktere nejake radio hraje dokola do zblbnuti, protoze mu to nekdo zaplati ... Marne bych si vzpomnel na nejakou novou kapelu posledni rekne peti deseti let, jejiz pisne by se mohli hrat jeste za dvacet let. Asi tezko. A proti tomu postavme treba Queen, Abba, Pink Floyd ... Takova jmena uz soucasny prumysl proste neprodukuje, k jeho vlastni skode.
Z pohledu posluchače je česká služba Musicjet dost bída. Když jsem se díval, jaké skladby jsou k dispozici, tak z mého top 20 (podle Last FM) jsem tam nic nenašel nebo našel ale tak dvě tři skladby.
Když jsem chvilku poslouchal Spotify, tak tam to bylo v pohodě. Přehrávat šly i skladby kvalitních interpretů a ne jen mainstream.
Kdy budou mít kolektivního správce i programátoři? Opravdu mě vytáčí, když kreativně vymyslím skvělý program a dostanu za to jen běžnou mzdu, místo abych dostal správně zaplaceno za každé spuštění toho programu.
Je to přece nespravedlivé, když uživatel mého kreativního díla na něm dále vydělává, aniž bych z toho viděl nějakou korunu!
Tak ono je to trochu zavádějící. Přes tu službu se pouští písničky, aby sis je mohl pustit tak zaplatíš nějaký měsíční paušál a tím ta firma vydělává a "platí" autorům díky kterým vlastně vydělává.
Když si koupíš jejich CD můžeš si ho doma pouštět do konce života (pokud to nosič vydrží) bez dalších poplatků. Stejně tak je to se židlí.
Pokud by sis tu židli domů pronajal pak by si mistr truhlář mohl účtovat za každé posazení.
I když si určíte cenu a na výrobek napíšete visačku - tak cenu toho výrobku neurčujete Vy, ale ten kdo si ho chce koupit. Zkuste použít to co máte mezi ušima nebo se někoho zeptejte, ať vám to vysvětlí.
A k té hudbě, znáte nějakou kapelu která vznikla kolem roku 2000 a teď září jak drahokam nebo její písně z té doby jsou ještě stále hitovky?
Evidentně nejste aktivní muzikant, když píšete, co píšete. Kdybyste byl, věděl byste, že to zdaleka není tak jednoduché, jak říkáte. Vstupní investice do základního vybavení a nástrojů jsou obrovské, náklady na kvalitní nahrávku rovněž. + X dalších přidružených nákladů. Bez podpory zlého zábavního průmyslu muzikant nemá šanci, protože propagaci sám neufinancuje, do rádií a TV se sám nemá šanci dostat a Internet, do kterého spousty nezávislých hudebníků (včetně mě) ze začátku vkládaly obrovské naděje jako nového alternativního distribučního kanálu, zcela selhal.
Koncerty jsou kapitola sama pro sebe, protože dnes se nechodí ani na velké, ani na malé kapely (a není to o kvalitě), kluby krachují a můžete se rozkrájet na malinké kousíčky, lidi prostě nepřijdou ani když je vstup zdarma. Takže představa o tom, že si muzikanti vydělají koncertováním, je rovněž zcela mylná.
Hm, tomu říkám blbost. Já osobně téměř neznám nikoho kdo by nešel na cca 20 koncertů ročně, o klubech každý týden nemluvě. Znáte dua DVA? Ti kupodivu všechno zvládli i bez podpory zábavního průmyslu, sami doma.
Nechci se Vás nijak dotknout ale jestli si nevyděláte ani hraním, tak asi Vaše tvorba za moc nestojí....
"Promiňte, ale když něco prodávám, tak si určím cenu, za jakou jsem ochoten to prodat. Když to za tu cenu nikdo nebude chtít, tak si to nechám."
Obchodník, co má v hlavě mozek, a ne hnůj, to nakonec prodá za cenu, kterou nabídne zájemce, protože tím aspoň sníží svoji ztrátu.
Koneckonců stačí se projít po tržišti ráno a v podvečer a porovnat si ceny. Pročpak jsou asi v podvečer i třetinové?
Ročně jdu tak na čtyři koncerty a to jsem v okolí za "kulturního" barbara, protože chodím málo.
Ani nevím o žádném krachujícím klubu (karlovarsko).
Myslím si, že problém je v tom, že si někteří muzikanti myslí, že je dělání toho co je baví, má uživit. To je častý omyl prakticky všech umělců.
Spousta lidí v jiných profesích má zaměstnání a u toho si přivydělávají svým koníčkem (nebo jen do něj cpou peníze) a někteří se časem chytí.
Slovy klasiků - It's a Long Way To The Top http://youtu.be/BYBwa-Rzrgc
Co se týče té ekonomie, možná by jenom stačilo, kdybyste pro začátek začal používat správné pojmy. Třeba bychom se pak shodli.
Co se týče těch Beatles, tak posluchačům se to tehdy zjevně líbilo - byla to součást jejich cesty ke slávě. Ale přetrvala až pozdější tvorba.
Co se týče datace, rozmyslete si, co po mě chcete. Nejdřív chcete "kapelu vzniklou kolem roku 2000" a pak mě začnete peskovat, že na datu vzniku kapely nezáleží. Promiňte, ale číst myšlenky neumím.
"Pokud ten pekař ... na vaši cenu přistoupí ... jste cenu určil vy jako kupující"
Tak nevím. Pokud ten pekař na můj návrh přistoupí, tak to znamená, že já jsem mu dal nějakou zpětnou vazbu a ON určil novou/jinou cenu. Nebo ne? No, v tom případě můžete taky tvrdit, že spory rozhodují advokáti (a ne soudci). Protože když advokát něco navrhne a soudce na to přistoupí, tak je to to samé v bledě modrém, ne?
Bouda, prosímtě, mlč. Tady ti k těm "dobrodincům" něco píšou lidi vod fochu:
http://www.darkdrom.com/26-vyjadreni-k-nabidce-distribuce-cd-v-siti-bontonland
Nevsim sem si, ze by pekari breceli ze nikdo nekupuje.
Ja tam klido prijdu a reknu mu to, kdyz neda, tak mu reknu OK, tak vam to tu zplesnivi, ber nebo nech bejt ... a kdyz mu 3dny po sobe ten chleba zplesnivi, tak mi 4tej den za ty dve kacky ten chleba rad da. Sme totiz v situaci, ze si doma umim chleba vyrobit za korunu.
=> sem ochoten dat nejakou tu stokorunu mesicne za zcela neomezeny pristup k autorskym vytvorum, s nalezitym supportem (otagovano, libovolny format ...) ale oni po me chteji desetitisice za daleko horsi sluzbu (mam si dojet 30km do kramu a prevazet hromady plastovejch kotoucku). Takze nemaj nic a dobre jim tak.
A ze lidi nemaj problem rozumnou cenu zaplatit, je prave nadherne videt na megauploadu a dalsich. Nehodlaji ale platit 150 ruznych sluzeb a resit kde co maj.
Mimochodem, vazne by me zajimalo, jak mr Bouda vysvetli ze funguji f2p gamesy, kdyz prece lidi ukradnou na co prijdou a dobrovolne nikdy nezaplati ... tak proc plati za hru, kterou muzou hrat zcela zadarmo?
Nechci se dotknout já vás, ale asi moc nevíte, jak to funguje. Koncert v klubu, to je ve většině případů hraní za cesťák a k tomu pivo a párek. Ano, existují výjimky a DVA k nim určitě patří. Jsou to ale kapky v moři. Navíc jsem vůbec nemluvil o své tvorbě, ale obecně. Není nic vzdálenějšího realitě než představa laické veřejnosti o tom, že si kapely vydělávají hraním po klubech. Naopak, ve většině případů na tom prodělávají a rozdíly sponzorují ze svého.
Nevím jak na karlovarsku, ale na ostravsku a jmenovitě na "proslulé" Stodolní zavřela drtivá většina klubů, kde hrávala živá muzika.
O tom, že by si většina umělců myslela, že se vůbec někdy budou svou aktivitou živit nic nevím. Naopak, protože aktivně hraju přes 25 let, vím o tom své.
Je to uplne jednoduchy. Pokud si totiz kdokoli zajede do lodenice (kousek za praglem) a priveze si tam vysmaznou placku + priapadne PDFko na potisk/krabku ... a necha si vyrazit aspon 1 000ks (coz slusna kapela uda za chvilu) tak ho vyjde kus vcetne krabky a tisku do cca 20 - 30Kc ... pri vetsich objemech cena samo klesa. V mensich mnoztvi se to samo da smazit doma.
A uz sem parkrat videl, ze placka byla vstupenkou na koncert.
V ceste pak samo neni zadnej distributor/skladovatel/prodejce ... a dalsi, kde chce kazdej clanek retezu mit minimalne svych 30% marze.
No vidite, a ja znam spoustu lidi, kteri vytahnou kytary (koupene ze sveho) vemou si dovolenou (zaplacenou ze sveho), vyrazej nekam vlakem (za sve) tam si sednou k ohni (taky za sve) a defakto tam poradaji koncert pro vsechny kolem ... zcela gratis, za potlesk a mozna nejake to pivko.
A kupodivu si nechodej nikam stezovat, ze jim nikdo nezaplatil vstupne, a dokonce jsou velmi poteseni, kdyz nekdo prijde a pozada je o text a akordy.
Ve finale si dovolim tvrdit, ze tito lide jsou pro kulturu a spolecnost radove hodnotnejsi, nez nejakej Janda, Bartosova a dalsi rvouni.
Dobrou cestu, jak to jde dělat, ukázala audioteka.cz, která sice neprodává hudbu, ale mluvené slovo, jde to však použít i u hudby.
Všechny koupené skladby si kdykoliv můžete znovu stáhnout (pokud si je vymažete) v mp3. Můžete si je nahrát na flashku, vypálit na CD, DVD, nahrát do mobilu - můžete s nimi dělat COKOLIV!
Ovšek každá mp3 nese přímo v audiostopě digitální vodoznak s údaji o kupujícím, podle něhož jde jednoznačně identifikovat. Říká se tomu social DRM a super je na tom to, že vodoznak nejde odstranit ani po ripování, protože jej nese přímo základní audio. A konkrétní mechanismus zná akorát provozovatel, takže jestli se to povedlo pozná cracker až podle toho jestli mu u dveří zazvoní PČR nebo ne.
Zatím je znám jenom jeden případ, kdy uživatelka nahrála koupený soubor na uloz.to, takže to evidentně funguje více než dobře. :-) A spoustu titulů z audioteka ani nelze nalézt ke stažení na warezu - ty které ano, se tam většinou dostaly ripováním z CD nebo jiné distribuce...
Ale opravdu se nenajde moc frajerů, kteří nasdílí soubor, kde mají veškeré údaje o sobě :-)
>> kdyz mu 3dny po sobe ten chleba zplesnivi, tak mi 4tej den za ty dve kacky ten chleba rad da
Zajímavá analogie. Akorát nemůžu přijít na to, k čemu: co přesně se jako stane té nabízené nahrávce, analogicky k tomu "plesnivému chlebu"? Nějak jsem si nevšiml, že by se CD na krámech samovolně naprosto znehodnocovaly - ?
>> Sme totiz v situaci, ze si doma umim chleba vyrobit za korunu
Fakt? Tak v tom případě jste milionář - stačí ten chleba nabízet okénkem za 10 Kč. Lidi Vám utrhnou ruce a ještě královsky vyděláte. Podnikatelský sen.
>> sem ochoten dat nejakou tu stokorunu mesicne za zcela neomezeny pristup k autorskym vytvorum, s nalezitym supportem
To je skvělé. A co? Ještě pořád jste nepochopil, že ceny si nediktuje zákazník? Klidně jim to navrhněte, ale jsem si jist, že Vás pošlou do háje. Stávajícím modelem totiž vydělají víc - a pohodlněji. Tak proč by to měli měnit - ?
>> kdyz prece lidi ukradnou na co prijdou a dobrovolne nikdy nezaplati
To jsem někde někdy napsal? Ne? A proč je to v reakci na mě?
>> tak proc plati za hru, kterou muzou hrat zcela zadarmo
No asi proto, že chtějí nějakou část té hry, ke které se zadarmo dostat nejde. Ono to chce akorát vědět, co to je F2P.
K neprůstřelnosti to má daleko - stačí, když dva kupující porovnají své verze a rozdíly např. zprůměrují => vznikne něco, co má otisk úplně jiný. Krom toho to, že se ta verze válí někde na uloz.to, ještě neznamená, že ji tam vystavil ten kdo to koupil. On mu to klidně mohl ukrást nějaký malware/útočník.
A nakonec - tohle jde dělat u mluveného slova, ale u muziky by audiofilové řvali, že jim mrví nahrávku (a že to slyší, přestože se prodejce dušuje, že to slyšet nemohou). A to by prodejci nedělalo moc dobrou reklamu.
V diskuzi je "krásný" flame ohledně cenotvorby. Pravděpodobně Henry Ford to vystihl vcelku správně http://www.podnikatel.cz/clanky/prvorepublikove-rady-poselstvi-henryho-forda/ , viz pasáž ohledně cen.
Boze ... meli by sme povesit Batu ... pripravil nas o spousty spickovych sefcu ...
Naopak, pokud se hudbou uzivit nepujde, budou ji delat pouze ti, ktere bavi a pouze ti, kteri jsou opravdu dobri budou celosvetove znami a to je naprosto idealni stav. Protoze pro zabavu urcite nikdo nebude vyrabet nic, o cem sam vi, ze to je srajda, coz ted spousta lidi dela, protoze se tim zivi.
Vy jste to nepochopil. Já se na těch koncertech také potkávám s pořád stejnými lidmi (které sice neznám osobně ale ty obličeje poznávám, z toho vyvozuji, že takových jako já a mí známí je mnohonásobně více) a nikdy jsem nebyl na akci, kam bynepřišel nikdo. Podívejte se třeba na podniky jako je CrossClub, mají narváno neustále. Jestli se tím uživí není důležité, ti lidé to dělají hlavně proto, že je to baví a nějáké kopírování mají na salámu.
Mimochodem, neplkat hovadiny by bylo moc fajn ...
"Mimochodem ta domovní prohlídka už je trestem sama o sobě, protože když se dělá pořádně, tak u každého se něco najde. Policie totiž, když ji dělá, tak má povinnost řešit VEŠKEROU trestnou činnost, kterou objeví. "
Policie NESMI resit NIC jineho, nez na co ma vydano povoleni k prohlidce. Veskery material tykajici se jakekoli jine byt trebas nelegalni cinnosti, ktery by byl takto ziskan, je ziskan nelegalne a je to naprosto totez, jako kdyby se ti policajti do toho bytu vloupali bez povoleni.
Takových vyjímek je jen ČR tolik, že si to za celej život nestihnu poslechnout. Nicméně nevidím problém v tom, že někde někdo hraje za pivo a párek, to je taky honorář. Nebo třeba když vidím mé oblíbence Pragounion, který hrajou na úplně každý akci.... asi se tím taky neuživí a po koncertech roznášej pití nebo já nevím....
Aha. Takže z toho, že občas někdo má obchodní model postavený na dobrovolných platbách, vyplývá, že cenu vždy a všude určuje zákazník? V tom případě z toho, že "bouda je totální magor a idiot", plyne, že "x je totální magor a idiot" (stejnou logikou: když je magor jeden, tak jsou magoři všichni, ne?).
>> kolik ze me stoji skopirovat full HD film? Halir?
A to je odpověď na co? Jo aha, to s diskusí vůbec nesouvisí. Tak to jo.
Policie je policie stále - má povinnost vyšetřovat jakoukoli trestnou činnost, ať už se o ní dozvěděla jakkoli. Když Vás zastaví policie a kontroluje povinnou výbavu vozu a v kufru objeví při kontrole mrtvolu, tak Vám asi taky jen zasalutuje a je to v pohodě, že? Protože měli přeci jen kontrolovat auto a mrtvola s tím nijak nesouvisí :-D.
Jinak ono se stačí i podívat na zprávy, jak např. ty nelegální zbraně policie "neřeší" při domovních prohlídkách a vyšetřování něčeho jiného:
http://www.novinky.cz/krimi/249561-policie-na-severu-moravy-nahodou-nasla-sklad-zbrani.html
Tato domovní prohlídka proběhla právě na podezření z warezu, ten se nakonec nenašel, ale představte si, že mít doma muniční sklad se nelíbilo ani policii, ani soudům :-)
>> Já se na těch koncertech také potkávám s pořád stejnými lidmi (které sice neznám osobně ale ty obličeje poznávám, z toho vyvozuji, že takových jako já a mí známí je mnohonásobně více).
Z toho bych já naopak vyvozoval, že je vás celkem dost málo, když se pořád potkáváte.
>> Jestli se tím uživí není důležité, ti lidé to dělají hlavně proto, že je to baví.
Pokud se tím nechtějí živit, proč ne. Ale vnucovat to všem je nesmysl - např. SW taky spousta lidí vyvíjí proto, že je to baví - ale je to menšina. Kdyby vývoj SW kompletně měl stát na lidech, kteří to dělají ve volném čase za "děkuju", bylo by to se SW dost tristní.
Obecně jde o to, že věnovat něčemu velké množství času (a peněz) jde jenom dočasně. Po čase člověk buď vyhoří, nebo se mu změní priority (obvykle v souvislosti s narozením potomka). A zrovna muzika je časově i finančně extrémně náročná (vymýšlení, zkoušení, nástroje, aparatura, nahrávky). Pokud chcete trvat na tom, že to mají muzikanti dělat za děkuju, tak jich dost vypadne (nebo si nedokáží udržet úroveň, protože jim nebude zbývat dost času na cvičení - pro představu: Iva Bittová cvičí denně, tzn. včetně víkendů, více než 8 hodin; člověk, který se muzikou neživí, nemá šanci to stíhat).
Aha, JKL zjevne netusi, ze byt/dum funguje ve zcela jinem rezimu nez auto ... njn, kdyz jen nekdo tupej, a neumi si to ani precist.
Mimchodem, v tom odkazovanym pripade muze dojit k zabaveni tech zbrani (pokud jsou opravdu schopne strelby), ale nemuze dojit k odsouzeni dotycneho, protoze takove dukazy nejsou u soudu pripustne. Museli by ziskat jeste nejake dalsi jinak. A o duveryhodnosti toho clanecku svedci uz to, ze prvni a "nejnebezpecnejsi" zbrani je kuse, kterou muze mit doma naprosto kdokoli a naprosto legalne.
>> Těch co neumějí (kam řadím i chudáky typu Metallica nebo Lucie)a jen bečí, je samozřejmě většina.
I Vy jeden znalče, ted jste se tedy pekne odkopal....
Metallica je znalci showbiz pokladana za raritu, nebot se prosadila uz v dobe MTV avsak bez podpory MTV, coz je dodnes unikat! Prvni videoklip udelali az ke ctvrte desce v dobe, kdy uz vyprodavali sportovni haly po celem svete.
Metallica je zarnym prikladem kapely ktera vyrostla do svetoveho formatu jen a pouze svou hudbou a koncertovanim, ale podle Vas jsou to skutecni hudebni chudacci ;-)
To, co psali oni "lidi od fochu", to byla zjevně ta druhá varianta (desku jim nenatočil vydavatel). O tom, jak to mají ti, kteří využívají služby vydavatelů, to tedy nijak nevypovídá. Ale to by Lol musel být schopen pochopit, že stejná věc se dá dělat různými způsoby :(
To je legrace, jak se tu kumulují ty uhrovití znalci (asi ne primo Bouda, spis druha barikada). Zakaznik je sice dulezity, ale predstava, ze vyrobce radeji da produkt za cenu kterou je ochoten zakaznik zaplatit, tak to je vysneny s rukou v nocniku, to jsou anarchisticko detsky kreace. Samozrejme, ze produkt klesne pred prichodem nastupce treba o 35%, vyproda se co vyproda, ale pak se "prekvapive" udela to, ze se vezme x desitek tisic dolaru a tech 15 000 krabic s zrcadlovkou, ktera prisla na trh za 1800 EUR se certifikovane znici. Protoze cokoli jinyho, treba jako je totalni vyprodej by znicilo znacku. To je zkusenost z butiku co krachuje, to je tak level Krakonosu, chodi kolem asi kontrolovat ty relatka co v roce 1984 namotnoval a jeste fungují.
1) Trh stanovuje hodnotu (za kolik lze prodat). Cenu (za kolik lze koupit) stanovuje prodejce. S ohledem na to, že hodnota je pro různé lidi různá (každý je ochoten zaplatit jinou cenu - a rozdíly jsou dost velké), záleží hlavně na politice prodejce, jaké ceny nastaví. A ano, když přestřelí, tak neprodá - to už je riziko výrobce/prodejce, to nechme na něm, za to ho kritizovat netřeba (jestli se mu to nevyplatí, tak si bude nadávat sám).
Co je ale podstatné: prodejce může nastavit ceny hodně vysoko - třeba tak, aby prodal jen malému procentu potenciálních zájemců. Když si myslí, že je to tak pro něj výhodnější, tak proč ne: je to jeho právo, protože je to jeho riziko (je to on, kdo prodělá, když to špatně odhadne). Takže jestli se někomu cena nelíbí, tak ať nechá být: tak vypadá férová zpětná vazba. Ale diktovat si cenu s tím, že když mi ji výrobce nedá, tak si to ukradnu - to s trhem nemá nic společného. To je jen sprosté vydírání.
2) Mně to přijde zjevné - hodnota nedostatkového zboží přirozeně letí nahoru. A nemožností pirátění by "nedostatkovost" hudby strmě vzrostla.
A ano, vím, že ti co nejvíc pirátí, v průměru i nejvíc utrácejí za originálky. Jenže tihle lidé tvoří jen malý zlomek trhu (je jich málo). Když utratí o 100$ víc, vydavatelé si toho nevšimnou. Ale když každý z těch ostatních utratí o 1$ víc, už to bude vidět. A nemožnost pirátění by se, podle mě, projevila podstatně víc než jen tím jedním dolarem na osobu.
3) Tady je otázka, jestli album Stonů dokáže uspokojit někoho, komu zní v hlavě Floydí Division bell. Pokud ano, pak na hudebním trhu skutečně vznikají přebytky a tedy tlak na cenu. Pokud ne, tak si Floydi za Division bell můžou říct cokoli a vždycky prodají (pro jistotu dodávám: nebrat úplně doslova). Osobně to vidím spíš na tu druhou možnost.
Dobře, vidím že asi budu muset změnit styl komunikace, aby tomu Lol porozuměl. Ostatním se omlouvám.
Takže, ty tydýte, jsou kapely, který zajdou za vydavatelem a nechají si nahrát desku. Ty se s prodejcema osobně nevybavujou, páč to za ně řeší vydavatel. Tyhle kapely to mají tak, jak jsem napsal.
No a pak jsou kapely, který si desku udělaj samy. Za kolik se ta deska potom prodává, to je čistě jejich věc, oni na rozdíl od vydavatele můžou klidně nasadit ceny ztrátový (a brát to jako propagaci). Rozdíl mezi cenou na koncertě a cenou v krámě (pokud se s nějakým krámem na prodeji dohodnou) je pak dán čistě tím, za kolik to tomu krámu prodaj. Čili zaje jen a pouze jejich rozhodnutím.
Jo a jestli si myslíš, že víš líp než prodejci, jaký marže si má krám brát, aby zaplatil nájem a prodavače, tak si takovej krám otevři, všichni budou nadšený. Ale spíš to vypadá, že o tom víš kulový.
Tak už jsi to pochopil, nebo to ještě nebylo dostatečně primitivním jazykem?
Nehodnotím jejich hudbu (která mě nezajímá a nepřijde mi nijak zvláštní) ale jejich chování k fanouškům, kdy v dřevních dobách požadovali div že ne trest smrti za stažení pár písniček.
To, že se prosadili bez MTV nepovažuju za nijak zajímavé, naprostá většina opravdu dobrých věcí na MTV nikdy nebyla. Ale to znalci vědí líp, to nepopírám :)
Jako vždy totálně mimo. Tak ještě jednou: neplést si pojmy s průjmy. Prodejní cenu nastavuje prodejce, a to libovolně podle svého uvážení. Tržní hodnota je cena, kterou jsou zákazníci ochotni zaplatit. A ta je člověk od člověka různá. Proto se někteří prodejci zaměřují na zákazníky, kteří jsou ochotni platit víc (ale je jich málo), zatímco jiní se snaží oslovit zákazníky, kteří jdou po co nejnižší ceně (těch je zase hodně).
Jo, a za domácí úkol mi prosím určete tržní cenu např. Samsungu Galaxy S4. Jak je proboha možné tohle - to přece teoreticky nejde! :)
http://mobilni-telefony.heureka.cz/samsung-i9505-galaxy-s-4-16gb/
Kupodivu, i kdyz si tu zidli pronajmu, tak ji muzu naprosto sklidem za 10ti nasobek pronajimat dal. A nevsim sem si, ze by se autorska dila pronajimala. Co je ale nejzasadnejsi, kdyz tu zidli mam ve svem dome, tak tu zidli nema NIKDO jiny. Nevsim sem si, ze by ator prodal pisen jednomu posluchaci a tim o ni prisel. A nevsim sem si, ze by musel vynalozit dalsi praci na vyrobu dalsi kopie ... a jelikoz je cena kopie nulova, pak nemuzou vznikat ani zadne skody - jak nicenim tak vyrobou kopii dalsich. 0xN je porad 0.
Uz vubec nemluve o tom, ze v pripade autorskych dela casto klidne 2/3 nakladu tvori marketing(neboli vnucovani produktu). Warez je marketing zcela zdarma a daleko ucinejsi - lidi totiz nemaji (zcela opravneny) pocit, ze jim nekdo zase vnucuje nejakou srajdu.
Bouda, kdybys nebyl úplnej tydýt a uměl sis aspoň přeložit ten titulek "Remember when bands made a living without touring?", taks nevypadal opět jako úplnej blbec. A kdyby ses ve škole líp učil, tak by ses možná dozvěděl, že Smetana byl mj. taky koncertní klavírista a dirigent.
aha tak protoze je to tak nakladne, tak ma kazda druha trubka nahravaci studio. mate predstavu kolik jich je jenom po praze?
ps: myslite, ze je drazsi zaridit prumerne studio nebo malou truhlarskou dilnu? nebo kdyz jezedak koupi kombajn? nebo .... tohle breceni jak to muzikanti maji drahy je vazne k smichu,
jaky smysl ma kapela ktera se neuzivi? proc si nehraje tedy pro radost? proc si narokuje aby jejich konicek byl povinne ziven lidmi, ktere nezajimaji? neni nic divneho ze lide maji bezne zamestnani (manual, urednik, doktor, prodavac ....) a po praci si jdou zamuzicirovat pro poteseni svoje, pripadne udelaji nejakou slezinu pro zname.
No je videt bouda, ze ses totalni magor, protoze u f2p games z 90% plati, ze gratis lze ziskat ingame naprosto cokoli. A u znacne casti tech her dokonce plati, ze hrac za penize neziska vubec zadne vyhody, jen dobry pocit ze podporil vyvojare. A kupodivu, castku kterou poslou si muzou urcit naprosto libovolne.
=> cenu urcuje vzdy vyhradne zakaznik.
Mimochode ty idiote, bavime se o kopiich, ze, kolik ze me stoji skopirovat full HD film? Halir? Nejspis ani to ne ... ze bouda. Ale to bys nesmel mit misto mozku sekanou, zejo.
Skladatel necht si sklada pro interpreta, a interpret necht mu zaplati - pivo nebo milion, dle zcela vlastniho uvazeni. A pokud si skladatel stezuje, ze ho to neuzivi, tak at de k tomu pasu, jako spousta jinych lidi, ktere neuzivi povalovani se pred barakem a taky delaji praci, ktera je treba vubec nebavi.
Pokud ho to neuzivi, pak totiz zjevne vyrabi bezceny bazmek. Ale narozdil od remeslnika, ktery jednoduse v takovym pripade krachne (a drzi hubu), tak mr "umelec" vsemozne vyrvava, jakej je chudak ...
Mr bouda, on nikdo nic nekrade, vime? Doporucim panu chocholouskovi pouzit skotske striky ... Mimochodem, technologii replikace hmotnyvch veci "jako ve startreku" uz litstvo ovlada, jen je to (zatim) ponekud nakladne. Je ovsem jen otazka casu kdy bude trebas 3D tiskarna beznou domaci pomuckou. ... a pak tu nejspis krom "umelcu" budou vyrvavat prave ti truhlari, protoze budou zbytecni, kdyz kazdy bude umet zadat "print" a vyleze mu zidle ...
A pak tu bude Bouda a dalsi tupci rvat, jak jsou okradani ...
No, já ti to Bouda prozradím. Krom oněch 50% (marže prodejce, DPH) ještě přijdou o cca 30 procent, co putují tomu vydavateli. Takže jim zbyde úžasných 20 procent. Tak tolik k těm tvejm plkům, jak dostávají CDčka zadarmo. Paaa, ty naše diskusní moudro. Žvaň jen o tom, čemu aspoň mlhavě rozumíš. Takže konkrétně v tvém případě radši preventivně furt mlč.
ad 1) Cenu vždy stanovuje trh (v tržním hospodářství, vaše definice spíš odpovídá plánovanému hospodářství...)
ad 2) Tohle je sporná otázka, proto také říkám že pirátství tento stav (i když spíš proces) nezhoršuje ani nezlepšuje (asi jak ve kterých ohledech), ale rozhodně urychluje. Tento pád pak může hudební byznys zachránit v tom smyslu, že vytváří tlak na hledání nového prodejního modelu, který nakonec pomůže všem. V tomto duchu je pirátství více než vítaným jevem například...
ad 3) pokud je daného statku víc, tzn. že funguje větší konkurence, zákazník má větší výběr, větší možnosti alternativ, logicky tím klesá cena tohoto statku. To nemá nic společného s "debatou" o pirátsví či hudbě...to je ekonomická zákonitost. Kdyby měl každý doma na dvotku ropný vrt, tak neplatíme 36 korun za litr benzínu....apod
Dokud autori nevyndaji svou hlavu ze zadku jmenem zabavni prumysl a neuvedomi si, ze zaznamenana hudba je predevsim "reklama" na jejich "praci" bude se jim s tezkym srdcem zit, porat budou mit pocit, ze je nekdo okrada a jaky nejsou chudac,i kdyz musi zive koncertovat, aby vydelali a nestaci jednou nahrat skladbu a pak do konce zivota pobirat tantiemy a uzivat si sladke nic nedelani...
Z nějakého, mě neznámého důvodu si myslíte, že jste jediným kupujícím, který může určit cenu. Fakt si něco málo nastudujte ze základů ekonomie, učit vás zadarmo fakt nemám čas ani náladu :-D
Ad hudba - nechápu kam tím příkladem s Beatles míříte, v té době tedy nic slavného a převratného nevzniklo - nelíbilo se to ani tehdy a ani dnes. Pokud kapela vzniklá v roce 2000, konečně v roce 2013 udělá hit, bude to symbol doby 2013 a ne 2000. Asi mi uniká váš smysl pro logiku.
je zadarmo nebo skoro zadarmo legálně. Problém je v zahraničí, kdy se musí napakovat ještě o něco více o něco nanažranější parazitů, než to dorazí do čech...
Já rozhodně nemám nouzi, sw komplet poctivě kupuju ale CD nakupuju jen vyjímečně a ideálně rovnou od interpreta na koncertě. Kupodivu je tam o 30% - 70% levnější než v obchodě (pokud se to v obchodě vůbec dá koupit) ... čím to asi bude?
Bouda, precti si prirucku ekonomie pro zvlastni skoly ... kapitola prvni ... nabidka vs poptavka. Cenu urcuje to, jak velka je nabidka a jak velka je poptavka. Jelikoz na trhu autorskych del nabidka velmi vyrazne prevysuje poptavku, tak jednoduse hodnota autorskych del je nicotna a tudiz kdokoli nabizi za vyssi nez mizivou cenu proste nic neproda. Jak jednoduche.
Nadto hodnota kopie je jednoduse nulova, protoze kopii umi zhotovit kdokoli s nulovymi naklady. Tudiz pokud chce nekdo prodat nejaky vytvor, musi k te pripadne kopii pridat jeste neco, co zvysi tu hodnotu z te nuly.
Realita je ovsem takova, ze doticni pridavaji naopak ficury, ktere tu hodnotu cini zcela zapornou (vsemozne DRM sracky, reklamy a jine otravne soucasti).
Stejne tak plati, ze pokud nabidka prevysuje poptavku, tak cenu urcuje zakaznik. Pokud je to naopak, tak cenu urcuje prodejce. Tedy zjednodusene, pokud budu jedinym vyrobcem chleba na svete tak si za nej muzu rict klidne milion, protoze mam neco zcela unikatniho, nejspis to za ten milion prodam. Pokud je na svete miliarda vyrobcu chleba, tak ma hodnotu vstupu/lenosti si vyrobit vlastni. A pokud nekdo vyrobi miliardu tun chleba, tak se klidne muze stat, ze jeho hodnota bude nizsi, nez cena vstupu.
Ostatne o tupec jako Bouda by moh aspon tusit, ze presne takhle se likviduje konkurence - ze se zbozi nabidne ve velkem mnoztvi pod cenou nakladu => konkurence zavre a dotycny se nasledne zahoji na zvysene cene.
Mimochodem, pekari by meli pozadovat zakaz prodeje domacich pekaren, zakaz prodeje mouky a dalsich propriet, protoze je to prece okrada o jejich zisky, ze. A nebo minimalne pozadovat autorsky poplatek z kazdeho kg mouky.
Jiste, kdyz si nekdo neumi precist co napsal ...
"Evidentně nejste aktivní muzikant, když píšete, co píšete. "
=> jste aktivni muzikant
"Kdybyste byl, věděl byste, že to zdaleka není tak jednoduché, jak říkáte. "
1. stiznost
"Vstupní investice do základního vybavení a nástrojů jsou obrovské, "
2. stiznost
"náklady na kvalitní nahrávku rovněž."
3.
" + X dalších přidružených nákladů."
4.
" Bez podpory zlého zábavního průmyslu muzikant nemá šanci,"
5.
... mam pokracovat?
Klidně můžete, protože toto jsou mé věcné protiargumenty na příspěvek k diskuzi, kdy reaguji na to, že by autoři měli rezignovat na zábavní průmysl a že by jim bez něj bylo lépe. Já jsem na uvedl příklady, které ukazují na to, že to zdaleka není tak jednoduché, jak to diskutující napsal a že to vím z vlastní zkušenosti. Nic víc a nic míň. Nejsem ani zastáncem copyrightu, ani velkých vydavatelství, ostatně dvě alba naše kapela vydala vlastním nákladem a třetí vydáme do konce roku (všechny jsou zdarma ke stažení, ale záměrně nepíšu o koho se jedná, protože nemíním poslouchat kecy o tom, že si tady dělám reklamu, klidně si to dohledejte sám, při troše snahy se vám to povede).
Ale to je jedno, vy máte evidentně stejně vždy pravdu a víte nejlépe, jak to je. Reakcemi na vaše příspěvky jsem ztratil spoustu času a pokračovat v tom nehodlám. Mějte se fajn.
Víte co vám povím? Jestli pan umělec heká, že chudák musí koncertovat, aby se uživil, tak ať se na to prostě vy.ere a jde makat třeba k pásu, když ho to tak obtěžuje! To je neuvěřitelná drzost, tohle. Kde tyhle lidi vůbec žijou? To nevidíte tu neuvěřitelnou absurditu? To je jak kdyby si kuchař stěžoval, že musí vařit, že ho neuživí psaní kuchařek. Grrrrrrrrrrr. Národní bohatství. :-X
P.S. On jim snad to studio někdo bere?
A ještě vám k tomu povím něco od plic - v dobách, kdy měli umělce hluboko do žlabu, vznikaly skvosty světové kultury. Dneska si každej, kdo má do zadele díru myslí, že třikrát pšoukne do mikrofonu nebo po vopici pozvrací plátno, tak bude z toho nadosmrti živ, ale k poslouchání ani ke koukání to není.
Koukam dalsi demnt v diskusi ... normalni lidi se zivej praci a to praci takouvou, ktera je uzivi. A nevsim sem si, ze by metari dostavali tantiemy za to, ze jejich praded pred 70ti lety zamet ulici.
Pokud me neco neuzivi, tak se tim jednoduse zivit nemuzu. Muzu to delat jako konicka ... a spousta lidi do konicku dava jeste spoustu penez, ktere si vydelavaji praci, za kterou penize dostanou.
Takze pokud si chce nekdo experimentovat ve studiu a jejo vytvor je stejne prodejny jako lejno v plechovce, tak si holt na ty svoje experimenty musi sehnat prachy jinde. A je uplne jedno jestli tim, ze si sezene bohateho strycka nebo bude jezdit na koncerty nebo bude nekde makat u pasu. To je jeho vec, ale pokud ma tu drzost chtit me penize "ze zakona", tak si nezaslouzi nic jinyho nez skoncit v sudu na dne prehrady.
Jo, vazne bych chtel videt tu policii u dveri ... to bych se fakt nasmal, jak by dotycnemu dokazovali, ze to na ulozto nahral zrovna on a ne jeho partner/deti/... Mimochodem, na ulozto se povaluje nekolik ebooku, ve kterych je primo napsano jmeno kupce (a pritom jej lze zcela trivialne odstranit). Takze stim zjevne nikdo problem nema.
Já jim to nevnucuju. Můžou klidně makat v mekáči, když nikdo za jejich "tvorbu" nehodlá dát ani korunu. Iva Bittová má vyprodáno kdykoliv oznámí jakkýkoliv štěk, to samé např Radůza. protože umějí. Těch co neumějí (kam řadím i chudáky typu Metallica nebo Lucie)a jen bečí, je samozřejmě většina. Kdyby se umělci hodně chtěli snažit, mohli by např. vydávat stylem slevomatu (jako tady kdysi někdo psal), kdy by nevydali nic dokud by nevydělali. Ale jsem si jist, že potom by se neuživilo ještě o dost víc "umělců" než dnes.
Já tedy vidím zásadně dva druhy interpretů:
1) Velký hudební průmysl, tlačený podprahově a reklamou -> pořád řeší aby dostali všechny své dolary
2)Všichni ostatní, kteří jezdí na koncerty a hlásají mimojiné, že je lepší když si jejich CD vypálíš, než kdybys je neposlouchal vůbec. Takových je naštěstí (v některých žánrech) opravdu hodně.
>> Stanovit hodnotu skladby nemůžou umělci, ani Apple, ani kdokoliv jiný, jedině trh!
Cenu vždycky stanovuje výrobce - tak, aby pokryl svoje náklady a k tomu něco vydělal. Zákazník má pak na výběr: zaplatit, nebo nechat být. Když výrobce cenu nasadí moc vysoko, tak prodělá. Když ji nasadí moc nízko, tak zase nevydělá tolik, kolik by mohl. A o tom je ten trh: odhadnout optimální cenu. Takže trh neurčuje cenu - trh určuje, zda se na produktu vydělá nebo prodělá (a kolik).
>> Pirátství tento stav nezhoršuje, ani nezlepšuje, jenom urychluje.
Tady je vhodné poznamenat, že pirátství ten trh křiví: konkurovat "prodejnám kradeného" je dost těžké (zvlášť když jsou všudypřítomné). Je naprosto jisté, že pirátství nějakou měrou celkové výnosy snižuje (kdyby nebyla vůbec žádná možnost pirátění, tak by se lidé hudby nejspíš nevzdali - měli by jí sice výrazně méně, ale nejspíš by za ni utratili celkově víc). Těžko ale odhadnout, jak moc by se celkové tržby zvýšily (má to dost tvrdé limity). Navíc taková situace nikdy nebyla a nebude, tak nemá cenu to do detailu rozpitvávat; podstatný je závěr, že pirátství celkové výnosy snižuje...
>> Hudby je všude kolem nás jako s*aček a postupem doby může její cena logicky jedině klesat.
Nevidím v tom žádnou souvislost. Proč by nové album Floydů mělo mít dopad na cenu (hodnotu) alb Stonů (nebo kohokoli jiného)? Budou klesat celkové výnosy (zákazníci si mohou dovolit utratit pořád cca stejně, ale bude se to dělit mezi více příjemců) - to ale neznamená, že musí poklesnout cena jednoho alba/skladby. Dokonce to naopak může znamenat, že ceny porostou (když se prodá méně "kusů", je nutné to kompenzovat zvýšením ceny - protože náklady zůstavjí v podstatě stejné).
>> Presne tak, doba, kdy si hudebni prumysl diktoval ceny je davno pryc, a melo by platit, ze cenu urcuje poptavka, nikoliv nabidka.
Začněte prosím cokoliv vyrábět a zkuste to uplatnit: nechte zákazníky, ať rozhodují o ceně. Přeju Vám hodně štěstí!
Co se týče těch 80. a 90. let, budete se divit, ale i tehdy byla kupa hvězdiček, které jen krátce zazářily a zhasly. Akorát už se na ně zapomnělo. A stejně tak to bude i s dnešní produkcí: přetrvá jen zlomek, jen ti nejlepší z nejlepších. Vždycky to tak bylo a vždycky to tak bude: velké množství hlušiny a jen pár drahokamů. A má to jednoduchý důvod: co je drahokam, to se pozná až zpětně, s odstupem 10+ let.
>> cenu toho výrobku neurčujete Vy, ale ten kdo si ho chce koupit
Promiňte, ale když něco prodávám, tak si určím cenu, za jakou jsem ochoten to prodat. Když to za tu cenu nikdo nebude chtít, tak si to nechám. Ale v žádném případě nejsem povinnen přijmout cenu, kterou mi zájemce nabídne. Souhlasíte?
Pokud jo, tak jsme se právě dobrali k tomu, že cenu určuje prodávající. Pokud ne, tak Vám za Váš byt/dům nabízím 20 Kč - smlouvu můžeme uzavřít třeba zítra.
>> znáte nějakou kapelu která vznikla kolem roku 2000
Bohužel nesleduju (můj hudební vkus je příliš vzdálen mainstreamu), takže netuším. Krom toho se to fakt dost těžko odhaduje - např. před nějakou dobou se objevila "nejstarší nahrávka Beatles" (záznam nějakého vystoupení z doby, kdy ještě nebyli slavní) - a na té nahrávce jsem je vůbec nepoznal (pozdější tvorba, kterou se proslavili, zněla dost odlišně). Tím chci říct, že styl se vyvíjí - a tak klidně někdo, kdo dnes vypadá zapomenutě, může zítra přijít s přelomovou nahrávkou, a pak s další a další a další - a najednou tu bude ten "symbol doby". Jenom dneska to ještě nevíme.
Je videt, ze ste jeden z tech chudaku co chodi o zebrote ... nic nez kecy. Temer kazdy ma dnes doma PC a poridit nahravku lze vpohode s trochu rozumnym mikrofonem a SW zadarmo.
Studio za miliony si pronajmu AZ (pokud vubec) si na nej vydelam.
Vazne nevim proc by si zacinajici houslar mel porizovat stradivarky.
Jenze kdyz on se kazdej uz vidi v 15metrovy limuzine, na stadione pro 80k lidi ...
Dokonalej prikald je minecraft - autor to delal ve svem volnem case, a teprve kdyz se ukazalo, ze to ma uspech, tak dal vypoved a zacal se tomu venovat na fulltime = nejdriv neco predved, zjistil ze se tim asi uzivi a tak se tomu venuje. O 99% "umelcu" plati, ze nepredvedli vubec nic, ale chteli by miliony.
O žebrotě nechodím, docela slušně se živím podnikáním v IT. Naopak jeden z chudáků, který umí jen kecat budete zřejmě vy, protože své naivní doměnky prezentujete evidentně bez znalosti prostředí a jen na základě svých naivních představ. Takže vám v téhle v Česku tak rozšířené činnosti přeji co nejvíce úspěchů a hodně čtenářů. Howgh.
Bouda, reakce byla na tvůj vejšplecht "Nejspíš tím, že ten interpret to od nahrávací společnosti dostal mnohem levněji než ten obchod." Meleš opět z hladu totální kosočtvercoviny. Jestli už nechápeš ani to, co jsi sem napsal sám, tak zajdi k psychiatrovi, budu to asi fakt vážný.
Jenze to nejsou stiznosti, to jsou fakta :-)
Z prodeje hudby se uzivit neda - uz i v USA musi muzikanti koncertovat a to nas vsechny obira o vyborne interprety, kteri tvori pouze ve studiu - vrele doproucuji http://news.cnet.com/8301-13645_3-57597203-47/remember-when-bands-made-a-living-without-touring/ kde pokud vam to neco rika bude rec treba o Nilssonovi, ktery napsal hudbu k filmu Pulnocni kovboj
A bez zleho prumyslu by nikdy nemohl existovat
Bohuzel vas postoj mi trosku pripomina revolucni gardy
bez zábavního průmyslu je de facto nemožné dostat svou tvorbu k rozumnému množství lidí
Hele, pánové, jaký si to uděláš, takový to máš. Váš boj. Když si myslíte, že na to máte, tak se vykašlete na "zábavní průmysl" a vemte si úvěr od banky. Pro mne je zábavní průmysl banda parazitů, kterou nehodlám podporovat. Totéž platí o kolektivních správcích alias vymahačích výpalného.
>> Kupodivu, i kdyz si tu zidli pronajmu, tak ji muzu naprosto sklidem za 10ti nasobek pronajimat dal.
To záleží na podmínkách, za jakých ji máte pronajatou. Chcete-li si tímto způsobem pronajmout třeba film, tak to taky jde - dělají to třeba kina. Akorát je to o dost dražší než soukromě.
Audiofilové se vyznačují tím, že mp3 považují za odpad, protože slyší tu "hroznou nekvalitu". Někteří se pak spokojí pouze s CD, ale pravý audiofil má i CD za nehorázný brak a pravou kvalitu může slyšet jenom z vinylu!
Postup, který popisujete by měl vést ke zničení skladby - tedy, že by se to na ní zvukově projevilo.
Samozřejmě, že když je ta verze na uloz.to, tak to neznamená, že ji tam nahrál ten, kdo ji koupil. Samozřejmě mu ji někdo mohl ukrást atd.
Ale asi by těžko, ten kdo ji koupil vysvětloval, že on to nebyl, když by se našly nahráté skladby s jeho jménem s datem koupení v ten samý den, co byla skladba uploadnuta, další den znova, za týden znova, za dva týdny znova a tak třeba dva roky v kuse :-D.
Už vidím, jak někde vysvětluje, že si skladby koupí a vždy za půl hodiny od koupení mu je někdo "ukrade" a ještě uploadne na uloz.to přímo z jeho IP adresy :-D.
Nakonec tohle už je dostatečný důkaz pro vystavení povolení k domovní prohlídce, dotyčnému se zajistí PC a velice rychle se pozná zda na něm měl/neměl nějaký virus, který by tohle mohl způsobovat :-D.
Sociální DRM prostě vede k tomu, že si lidé svoji hudbu SAMI HLÍDAJÍ, takže jasně, mp3 nechají zkopírovat třeba bráchu, ale známého z hospody už ne, protože mu natolik nevěří.
Mimochodem ta domovní prohlídka už je trestem sama o sobě, protože když se dělá pořádně, tak u každého se něco najde. Policie totiž, když ji dělá, tak má povinnost řešit VEŠKEROU trestnou činnost, kterou objeví. Takže jestli se u někoho dělá domovní prohlídka kvůli podezření se sdílení mp3 a nic se nanajde, ale najde se ve sklepě nelegálně držená zbraň s otisky provinilce, tak ho na základě toho policie obviní, i když tam byla přítomna k prověření jiného trestného činu.
Jinak ono samozřejmě není cílem zastavit "warez scénu", protože ti budou warezit vždy, ale to nikomu nevadí. Je to jen malá skupina lidí, něco jako "horních 10 000" v IT a byly tady vždy a budou tady vždy. Ovšem je cílem zastavit běžného BFU, protože ten poškozuje zisky.
Kdyby byl warez stále jen záležitostí Top Site serverů a Private FTP, kde se musí dodržovat ratio 2,0 nebo pracovat pro grupu, tak to nikdo ani neřeší - tak jako se to neřešilo před cca 10 lety! A věřte tomu, že lidem z Warez Scény vadí tihle sdílející s stahující BFU ještě mnohem více než vydavatelům obsahu!
Je to totiž něco jako koupat se v moři se žraloky, když vedle Vás někde nalije dva kýble krve :-D
No a? Tak holt někdo nechce prodávat, na to má právo. A co? Plyne z toho snad, že by se všem ostatním kvůli tomu měl prodej zakázat? Nebo něco jiného? Vůbec nechápu, jakou to má souvislost s mm příspěvkem - ?
Á, vlastně chápu: žádnou. Stačí si přečíst, kdo to napsal. Takže OK, v pořádku. Netřeba opět odpovídat stylem "reaguju na tři klíčová slova, zbytek jsem nečetl nebo nepochopil".