Vyhledávač Google globálně nasazuje tzv. strukturované úryvky, s nimiž se tak na stránce s výsledky vyhledávání budou moci setkávat i uživatelé jeho české mutace běžící na Google.cz. Jde vlastně o výtah specifických informací z daného webu, které by na základě vyhledávacího dotazu mohl uživatel požadovat. Patřičné typy informací mohou provozovatelé a tvůrci webů indexovacímu robotovi vyznačit využitím mikrodat, mikroformátů nebo standardu RDFa. Strukturované úryvky jsou momentálně v různé podobě podporovány u profilů osob, různých recenzí, videí, událostí (akcí) nebo kulinářských receptů.
Google připravil pro tvůrce webových stránek podrobnější dokumentaci, která je k dispozici také v češtině. Strukturované úryvky nemají vliv na pozici stránek ve vyhledávači a navíc se zobrazují postupně. To znamená, že přidání značek na stránku zatím nezaručuje zobrazení strukturovaných úryvků u vašich stránek. Postupné spuštění jsme zvolili, abychom nadále uživatelům přinášeli co nejlepší výsledky. Dovolujeme si vás však ujistit, že se usilovně snažíme rozšířit pokrytí služby a zahrnout další webové stránky,
uvádí český blog Googlu.