Hlavní navigace

Štrupl: Letos nás potáhne nábytek. Už jsme zvládli logistiku

25. 2. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

První rok v zisku má za sebou designový e-shop ze stáje Mitonu. Letos si chce ukousnout větší krajíc z trhu s nábytkem.

Letos má padnout půlmiliarda. Zakladatel obchodu Václav Štrupl vidí šanci hlavně v nábytku. „Trh s nábytkem v Česku má hodnotu cca 35 miliard korun. Online obchody mají v tomto segmentu maximálně desetiprocentní podíl, vidíme zde tedy obří potenciál,“ vysvětluje s tím, že nábytek už Bonami prodává od samého počátku Bonami. Nábytek má do pokladny obchodu přinést letos sto milionů korun.

„Známe zákazníka a naučili jsme se logistiku, která je v tomto segmentu poměrně obtížná. Takže nyní můžeme na tento trh vstoupit naplno,“ tvrdí. V plánu má rychlejší dodání či služby jako výnos do patra. Pomoci má i převzetí logistiky, které se chystá během letošního roku.

Loňský rok byl pro Bonami po třech letech fungování první ziskový. Podle tiskové zprávy se zisk pohyboval v řádech milionů korun. Podobně jako třeba Zootu přineslo Slovensko na tržbách kolem padesáti milionů korun. Kromě území bývalého Československa funguje Bonami ještě v Polsku.  

Nábytek a hobby letos chtějí růst

Růst prodejů i v oblasti hobby marketů hlásí i další e-shopy. Nahrává tomu i otálení, se kterým krouží kolem internetu klasické kamenné řetězce. „Jen v kategorii dům a zahrada se prodalo v prvním pololetí loňského roku na internetu přes 300 tisíc kusů zboží. To bylo dvakrát víc než za stejné období v kategorii IT a mobilů,“ uvedl pro ČTK ředitel Heureky Tomáš Braverman.

CS24 tip temata

„V Alze jsme s prodejem zboží v tomto segmentu začínali před dvěma lety. Meziroční nárůst prodejů je raketový, hovoříme o stovkách procent,“ dodává Šárka Jakoubková z Alzy.

Obrat trhu se zbožím pro dům, bydlení a zahradu činí v Česku zhruba 30 miliard korun ročně. Na tuzemském trhu působí sedm hobbymarketových řetězců. Klasický e-shop ale letos spustil u části sortimentu jen Hornbach.

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).