Tradiční televizní vysílatele čekají dobrá léta. Alespoň podle studie PwC Global Entertainment a Media Outlook 2014 – 2018, jež předpovídá růst příjmů z placených televizních služeb i přes nastupující konkurenci OTT služeb. Trh s internetovou videoreklamou se sice v následujících pěti letech zdvojnásobí, ale nejvíce na tom vydělají právě provozovatelé televizí. Jejich globální příjmy z videoreklamy podle studie stoupnou z 3,7 miliardy amerických dolarů v roce 2013 na 9,7 miliardy v roce 2018. Výnosy z klasického přeplatného televizních služeb do roku 2018 stoupne o 3,5 procenta na 236 miliard dolarů.
ROZHOVOR K TÉMATU: Marek Singer: Placené kanály a HDTV spojuje Prima s nástupem DVB-T2
Podíl internetové videoreklamy na celkovém trhu s televizní reklamou stoupne v následujících pěti letech z 2,2 na 4,5 procenta, upozorňuje PricewaterhouseCoopers. „Provozovatelé televizního vysílání, kteří se přizpůsobí trendu využívání internetových videí, si vytvoří významný nový zdroj příjmů oproti konkurenci, která vzešla pouze z internetu,“ míní PwC. „Společným ukazatelem pro všechny trhy jsou zvyšující se výdaje střední třídy do zábavy a médií,“ dodal šéf PwC Global pro oblast zábavy a médií Marcel Fenez.
Globální hráči však podle něj budou muset porozumět místním kontextům, aby využili zvýšený potenciál trhu s videoreklamou. „Optimální proto pro ně bude, když bude spolupracovat s místními partnery,“ řekl Fenez.