Hlavní navigace

Studie: Trh s placenými televizními službami nadále poroste i přes konkurenci OTT

4. 6. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Podle analýzy PricewaterhouseCoopers si tradiční televizní vysílatelé v následujících pěti letech ukousnou největší kus koláče z internetové videoreklamy

Tradiční televizní vysílatele čekají dobrá léta. Alespoň podle studie PwC Global Entertainment a Media Outlook 2014 – 2018, jež předpovídá růst příjmů z placených televizních služeb i přes nastupující konkurenci OTT služeb. Trh s internetovou videoreklamou se sice v následujících pěti letech zdvojnásobí, ale nejvíce na tom vydělají právě provozovatelé televizí. Jejich globální příjmy z videoreklamy podle studie stoupnou z 3,7 miliardy amerických dolarů v roce 2013 na 9,7 miliardy v roce 2018. Výnosy z klasického přeplatného televizních služeb do roku 2018 stoupne o 3,5 procenta na 236 miliard dolarů.

ROZHOVOR K TÉMATU: Marek Singer: Placené kanály a HDTV spojuje Prima s nástupem DVB-T2

BRAND24

Podíl internetové videoreklamy na celkovém trhu s televizní reklamou stoupne v následujících pěti letech z 2,2 na 4,5 procenta, upozorňuje PricewaterhouseCoopers. „Provozovatelé televizního vysílání, kteří se přizpůsobí trendu využívání internetových videí, si vytvoří významný nový zdroj příjmů oproti konkurenci, která vzešla pouze z internetu,“ míní PwC. „Společným ukazatelem pro všechny trhy jsou zvyšující se výdaje střední třídy do zábavy a médií,“ dodal šéf PwC Global pro oblast zábavy a médií Marcel Fenez.

Globální hráči však podle něj budou muset porozumět místním kontextům, aby využili zvýšený potenciál trhu s videoreklamou. „Optimální proto pro ně bude, když bude spolupracovat s místními partnery,“ řekl Fenez.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).