Když to vezmeme trochu do důsledků, mohlo by to znamenat, že dnešní děti sice budou umět perfektně jezdit prstem po dotykovém displeji, ale postavit něco z kostek pro ně bude hodně velký problém. Upozorňuje na to britská Asociace učitelů a lektorů. Berme je ale trochu s rezervou, protože podle článku na The Telegraph vycházejí jejich obavy z toho, co vysledovali učitelé ve škole.
Dílčí postřehy ale nemusí být až tak marné, jak by se mohlo zdát. Ovládání tabletu prstem skutečně děti nenaučí stavět z kostiček či použít tužku a papír. A všeobecně platné varování, že dítě věnující noc hraní her na tabletu není schopné se ve škole soustředit, určitě smysl dává. Stejně jako další varování, které hovoří o snižujících se socializačních schopnostech dětí a zároveň o stoupajících dovednostech ve hrách na tabletech.
Celé to samozřejmě připomíná stále se vracející období obav před novými technologiemi. Autor má v živé paměti až panickou hrůzu rodičů z toho, co se stane z dětí, které se dívají na televizi. A řada mýtů, které dnes, s odstupem několika let, působí úsměvně. Byť i tehdy, stejně jako dnes, platilo, že je potřeba, aby rodiče dětem věnovali pozornost. A nepoužívali televizi, počítač či tablet jako vhodný nástroj k „odložení“ potomka.
Na původním článku v The Telegraph je mimochodem zajímavé, že negativní dopad vztahuje hlavně na to, že děti mají své „prsty na hodiny přilepené k iPadům“. A zmíněná Asociace v něm vyzývá rodiče, aby například na noc doma byla vypnutá WiFi. Zmiňuje i stoupající počet dětí, které jsou na svých iPadech a iPhone závislé (a ano, opět je zmíněna přímo konkrétní značka).
Ve Velké Británii, kde takto volají o pomoc, je 51 % domácností vybaveno tablety. Loni to přitom bylo pouze 21 procent.
Zdroj: Infants ‚unable to use toy building blocks‘ due to iPad addiction