Hlavní navigace

Telefónica O2 bude nově muset dokázat zneužívání služby

Redakce

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) uloží operátorovi Telefónica O2, aby upravil podmínky uvedené v ceníku služby „Internet v mobilu + s neomezenými SMS do O2 zdarma“. Dosud případné zneužití služby operátor zpoplatnil podle standardního ceníku. Zákazník pak musel v rámci reklamace dokazovat, že k žádnému zneužití nedošlo.

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) uloží operátorovi Telefónica O2, aby upravil podmínky uvedené v ceníku služby „Internet v mobilu + s neomezenými SMS do O2 zdarma“. Dosud případné zneužití služby operátor zpoplatnil podle standardního ceníku. Zákazník pak musel v rámci reklamace dokazovat, že k žádnému zneužití nedošlo.

Tento postup při dokazování ČTÚ nepovažuje za správný. Chystá se proto nařídit, aby zákazníkovi dokazovala zneužití přímo Telefónica O2.

Telefónica O2 nejdříve na žádost ČTÚ upravila ceník. Do něho dopsala mimo jiné: „O2 má v případě zneužití právo zpoplatnit účastníka běžnou sazbou dle tarifu, ledaže účastník poskytne O2 uspokojivé vysvětlení, že se jednalo o standardní využití služby. Zneužití je zakázané.“ To však ČTÚ nepovažoval za vhodné.

„Vzhledem k tomu, že Český telekomunikační úřad uvedenou úpravu považuje za nedostatečnou a pro účastníka značně problematickou, zahájil ČTÚ úkony v souladu se správním řádem a zákonem o elektronických komunikacích, směřující k uložení povinnosti společnosti Telefónica Czech Republic, a.s. spočívající ve změně citovaného článku Ceníku tak, aby povinnost prokázání standardního využití služby nebyla požadována po účastníkovi, ale aby uvedenou povinnost měl poskytovatel služby,“ uvádí ve svém vyjádření Lenka Eisnerová, odborný referent.

CIF17_Rabaino_Lupa

Postup O2 dříve prověřovala a kritizovala také Česká obchodní inspekce (ČOI). Ve svém vyjádření uvedla, že Telefónica O2 na svých stránkách uvádí nepravdivé údaje. Odmítla však operátora potrestat. Tiskový mluvčí Ctibor Jappel firmu brání: „Údaje na webu www.o2.cz nejsou nepravdivé. Zákazníkům, kteří službu používají v souladu se smluvními podmínkami, poskytujeme v rámci tarifů doplňkové služby Internet v mobilu+ neomezené množství SMS. Omezení se týká pouze zákazníků, u kterých existuje podezření na zneužití služby a kteří nejsou schopni uspokojivě doložit, že službu využili standardním způsobem.“

Navzdory tvrzení ČOI tak firma odmítá měnit svůj web, protože by prý pro zákazníky nebylo přehledné uvádět veškeré podmínky služeb na stejném místě.

Našli jste v článku chybu?