Hlavní navigace

Telefónice skřípe předvánoční akce s tablety s připojením od 297 Kč měsíčně

14. 11. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Operátor nabral více objednávek, než je momentálně schopen dodat tabletů. Někteří klienti si stěžují, že je adekvátně neinformoval o povaze akce. Tedy, že je spojená se spotřebitelským úvěrem.

Telefónica (O2) v rámci předvánoční akce pro své „věrné zákazníkypřišla s nabídkou tabletu Samsung Galaxy Tab 2 s mobilním připojením od 297 Kč měsíčně po dobu dvou let. Organizačně ji ale zjevně nezvládá zrovna na jedničku. Někteří zákazníci si například stěžují, že v domluveném termínu nebyl na prodejně tablet k vyzvednutí, aniž by je o tom operátor informoval.

Poptávka převyšuje nabídku, což sám operátor přiznává. I když akce měla trvat „do vyprodání zásob“, operátor nyní zákazníkům zasílá textové zprávy, kde se dušuje, že pracuje na zajištění tabletů. Další várka tabletů by měla být v prosinci. Zprávu přitom obdrželi i někteří zákazníci, kteří objednávku zrušili po té, co na prodejnu vážili cestu zcela zbytečně.

Několik našich čtenářů si stěžuje, že nebyli adekvátně informováni o povaze akce. Nejde totiž o klasickou nabídku dotovaného zařízení. Tablet je zajišťován prostřednictvím spotřebitelského úvěru. Zmínění čtenáři si stěžují na fakt, že je na zákaznické lince při realizaci objednávky na tuto skutečnost nikdo neupozornil. Dozvěděli se to až na prodejně.

Telefónica na akci spolupracuje s úvěrovou společností Essox. Za pomoci figuranta, na něhož se akční nabídka vztahovala, jsme si vyzkoušeli v praxi, jak jsou zákazníci při telefonické objednávce informováni. O společnosti Essox či o úvěru během celého hovoru nebyla řeč. Náš figurant se před potvrzením objednávky přesto zeptal na úlohu společnosti Essox v této akci.

Pracovnice call centra nejdříve tvrdila, že „ta jakoby zajišťuje ty tablety“. Při položení přímého dotazu, jestli se jedná o úvěrovou společnost, pracovnice operátora po chvilce mlčení odpověděla „tak něco“. Dále už pracovnice odkazovala na materiály, které budou k dispozici na prodejně, kam si náš figurant měl tablet přijít vyzvednout.

KL24

Tablet je sice poskytován za zvýhodněných podmínek, ale přesto akce skřípe. Telefónica zjevně nabírala objednávky, aniž by měla zajištěné odpovídající skladové zásoby, přičemž vázne distribuce tabletů na prodejny, kam někteří klienti dorazili ve smluvený termín zcela zbytečně. Operátor je o nedostupnosti tabletu neinformoval.

Přinejmenším zvláštně pak působí, že při telefonické objednávce není (minimálně v některých případech) klientům sděleno, že akce je spojená s úvěrem. Několika našim čtenářům se pak totiž stalo, že tablet byl sice pro ně na prodejně nachystán, ale neměli s sebou dva doklady totožnosti s fotografií, které jsou při žádosti o úvěr logicky požadovány.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).