Obecně narůstá také popularita využívání hybridní televize HbbTV, když návštěvnost jednotlivých kanálů FTV Prima meziročně vzrostla o 91 procent, zatímco konzumace videí v archivu vzrostla dokonce o 136 procent.
Čísla o používání HbbTV v českých domácnostech jsou proto pro nás důležitá, a jelikož výsledky se dlouhou dobu rozcházely, rozhodli jsme se navrhnout novou metodiku a realizovat výzkum ve spolupráci s odborníky z Českých Radiokomunikací a společnosti Hybrid,
vysvětluje Daniel Grunt, ředitel nových médií FTV Prima.
Nejsledovanější pořady na HbbTV jsou aktuálně seriály Kapitán Exner, Ohnivý Kuře a Modrý kód, u nichž tvoří sledování přes hybridní aplikaci až čtvrtinu z celkového počtu přehrání videí. Naopak akviziční pořady a dětský obsah mají vyšší podíl zhlédnutých videí v HbbTV než na portálu iPrima.cz.
Přibylo i reklamních kampaní
Zájem roste nejen o sledování pořadů v HbbTV, ale také o realizaci reklamních kampaní. Podle Petra Hatlapatky, vedoucího online prodeje obchodního zastupitelství Media Club, běželo v prvních osmi měsících tohoto roku na kanálech Primy přes devadesát kampaní, zatímco v celém roce 2016 jich bylo 41.
PSALI JSME: Programatická HbbTV reklama nově zavádí cílení podle typu vysílaného obsahu
Hybridní televize se tak v letošním roce zařadila mezi standardní nástroje marketingové komunikace. Úspěšnost hybridních formátů i přes vyšší četnost kampaní neklesá, a stále se tak drží výrazně výš než je obvyklé u internetových kampaní. Průměrné CTR u Switch-In formátu je 1,5 procenta, u formátu Button Menu 2,3 procenta a Videospot 2,1 procenta.
Díky vzrůstajícímu zájmu klientů se Prima rozhodla inovovat aplikaci Prima Letáky o další funkcionality. Nově si uživatelé mohou letáky hledat dle obchodních kategorií a také zvětšovat samotný leták pomocí lupy.
Více než polovina majitelů HbbTV jsou muži (52 procent). Obecně převládá věková skupina 25–54 let (58 procent). Oproti divákům klasické televize mají uživatelé HbbTV výraznější zastoupení VOŠ a VŠ absolventů a řadí se mezi vyšší socioekonomickou třídu.