Hlavní navigace

µTorrent přechází na reklamou podporovaný obchodní model

13. 8. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

125 milionů uživatelů po celém světě je slušný základ pro šanci na obchodní model využívající ve značné míře reklamu. Právě tolik uživatelů má µTorrent, jeden z nejvíce používaných BitTorrentových klientů. Software vzniklo v roce 2005 s cílem dát světu minimalistického klienta a stalo se brzy jedním z nejpoužívanějších klientů. V roce 2006 bylo koupeno přímo společností BitTorrent Inc. a s původním „minimalismem“ už má společného podstatně méně.

125 milionů uživatelů po celém světě je slušný základ pro šanci na obchodní model využívající ve značné míře reklamu. Právě tolik uživatelů má µTorrent, jeden z nejvíce používaných BitTorrentových klientů. Software vzniklo v roce 2005 s cílem dát světu minimalistického klienta a stalo se brzy jedním z nejpoužívanějších klientů. V roce 2006 bylo koupeno přímo společností BitTorrent Inc. a s původním „minimalismem“ už má společného podstatně méně.

Přechod na reklamou podporovaný obchodní model (viz zde) znamená, že uživatelům bude zobrazována reklama. A asi nelze očekávat, že by se podobná změna obešla bez velkého odporu uživatelů. Prozatím se bude projevovat v podobě „sponzorovaného torrentu“ – ten se bude uživatelům zobrazovat na počátku jejich seznamu torrentů. BitTorrent také slibuje, že zůstane zachováno soukromí uživatelů, jediné co prý bude využito, bude IP adresa uživatele pro určení geografické polohy – pro základní cílení podle zemí. 

cif 24 - early cena - média

Na µTorrentu je zajímavé ale i to, že doposud se příjmy pohybovaly okolo 15 až 20 milionů dolarů ročně – a pocházely z toolbaru, který si uživatelé uTorrentu mohl přidat do prohlížeče při instalaci programu.

Zdroj: uTorrent Becomes Ad-Supported to Rake in Millions

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).