Hlavní navigace

Tour de France vykázala na Slovensku rekordní sledovanost. Špatně na tom nebyla ani u nás

26. 7. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Wikimedia
Přímý přenos závěrečné 21. etapy nejslavnějšího cyklistického závodu světa vidělo u RTVS až 298 tisíc diváků, na ČT Sport to pak bylo 230 tisíc.

Podle tiskové zprávy RTVS (Rozhlas a televízia Slovenska) dosáhla průměrná sledovanost, resp. podíl na publiku, u všech etap Tour de France (TdF) 21,8 % a závody průměrně vidělo 195 tisíc diváků. Díky tomu se 103. ročník stal vůbec nejsledovanější „Tour“ od začátku vysílání přímých přenosů z tohoto cyklistického závodu na kanálech RTVS.

Nejvíce diváků – 303 tisíc – zhlédlo 15. etapu v neděli 17. 7. 2016 a podíl na publiku v tomto případě dosáhl 21 %. Tato etapa se také stala historicky nejsledovanější etapou „Tour“ od roku 2011 a Dvojka byla v čase přenosů z TdF nejsledovanějším kanálem.

ebf - tip do článku - debata

U České televize si Tour de France 2016 pustilo přes 2,4 milionu diváků, loni to bylo 2,1 mil. Průměrná sledovanost jednotlivých etap byla nejvyšší za poslední tři roky a činila 178 tisíc diváků, přičemž v roce 2015 to bylo 167 tisíc.

Nejsledovanější etapou letošního ročníku byla co do podílu na publiku sobotní, ve které se od počátku držel v úniku Roman Kreuziger. Sledovalo ji 17,8 %. Nejpočetnější publikum však měla etapa závěrečná, kterou zhlédlo 242 tisíc diváků.

Autor článku

Novinář a redaktor DigiZone.cz věnující se novodobému digitálnímu světu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).