Nejpopulárnějšími televizory mezi zákazníky jsou v současné době LED TV. Tvrdí to přední český internetový obchod Kasa.cz, který se odvolává na statistiky prodejů, jež má k dispozici. Trend v segmentu televizorů je jasný – LED TV jsou již v současné době cenově tak nízko, že technologicky starší LCD televizory se spotřebitelům jednoduše nevyplatí kupovat,
domnívá se tisková mluvčí Kasa.cz Jitka Součková. Za minulý měsíc se podle internetového obchodu prodalo právě 98 % LED televizorů. Meziroční porovnání ukazuje, že zatímco ještě minulé jaro tvořily klasické LCD televize víc jak čtvrtinu prodejů, dnes je to jen 0,5 %.
NEPŘEHLÉDNĚTE: Klasické CRT televizory má stále 56% českých domácností, Smart TV jen 4%
Pokles zaznamenaly i plasmové televizory. Zatímco v lednu se jich prodalo 10 % z celkového objemu 100 % televizorů, v březnu už to byla pouhá 1,3 %. Najdou se ale stále diváci, kteří tyto televizory preferují, a to mj. kvůli možnosti sledování obrazu téměř z jakéhokoliv úhlu. Tato technologie je dnes spíš doménou větších úhlopříček a díky lepšímu podání černé barvy a rychlejší odezvě ji zákazníci ocení především při sledování filmů,
uvedla mluvčí Kasy. Okrajovou záležitosti jsou však stále 3D televizory. Vyšší ceny a především malá nabídka skutečného 3D obsahu české spotřebitele zatím pro tuto inovaci příliš nenadchly,
přiznala Jitka Součková.
ČTĚTE TAKÉ: Changhong LED50B2510IS: velký, vybavený a jednoduchý televizor
Nejprodávanější úhlopříčkou je v letošním roce 32 palců (82 cm), výrazný zájem je také o televizory s úhlopříčkou 42 palců, méně pak již o 22, 40 a 47palcové modely. Nejprodávanějšími značkami jsou v internetovém obchodě Kasa.cz Gogen, Samsung, LG a Hyundai. Mezi značkami, které zákazníci na webu hodnotí nejlépe, figurují, kromě zmíněných, ještě Panasonic a Phlips. Televizory se tradičně nejlépe prodávají před vánočními svátky. (…) Mistrovství světa v hokeji je sice také vyhledávaná sportovní událost, ovšem ve srovnání s předchozími dvěma sportovními svátky znamená pro obchodníky s elektronikou menší nárůsty prodejů,
konstatovala Součková.