Hlavní navigace

Trpělivost vánoční dárky přináší

11. 12. 2007
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Předvánoční šílenství bude kulminovat a shánění vánočních dárků je v plném proudu. Jejich nakupování přes Internet je stále populárnější. Dejte si ale pozor, aby vám vánoční dárky nepřišly v době, kdy vánoční stromek už bude dávno ozdobou smetiště.
Jiří Macich - karikatura

Ilustrace: Nenad Vitas

Spousta přátel v tomto předvánočním období po mně žádá tipy na spolehlivé a zajímavé internetové obchody. Jedním z kritérií je, aby zboží došlo v nějakém rozumném termínu kvůli blížící se štědrovečerní nadílce. Jsou obchody, u kterých jsem si téměř stoprocentně jist, že zboží doručí ještě v posledním předvánočním týdnu, ale jsou i e-shopy, které na doručení potřebují více jak měsíc. Dokonce jsou tím už i pověstné a zákazníkovi nezbývá než kroutit hlavou a doufat, že si z něj prodejce nedělá legraci (slušně řečeno).

Jedním z takových obchodníků je podle mých zkušeností Vltava. Nakupoval jsem tam už mnohokrát a nepamatuji si na jednu jedinou objednávku, se kterou by nebyly potíže. Vrcholem všeho byla ta poslední. Našel jsem si nějaké zboží, které chci darovat jako vánoční dárek. Konkurence Vltavy, se kterou mám o něco lepší zkušenosti, jej neměla v nabídce, tak jsem si řekl, že Vltavě dám po několika měsících opět šanci.

Objednával jsem dvě věci, a to 23. října. Platil jsem předem přes platební bránu eBanky. Po více jak měsíci bez jakékoliv odezvy přišel 30. listopadu e-mail s vyrozuměním, že některé položky z objednávky se nepodařilo zajistit a pokusí se je sehnat v nejbližších dnech, nejpozději ovšem 27. listopadu, čili tři dny před odesláním této zprávy. Později přišlo další elektronické psaní, tentokrát s tím, že jedna z položek není a nebude a druhou posílají poštou.

BRAND24

Nekompletní zásilka nakonec přišla 4. prosince, tedy předlouhých 42 dní od objednání, což bude asi rekord za mé několikaleté internetové nakupování. Pikantní je, že zboží, které už nemělo být, je stále nabízeno (dokonce s expedicí do 10 dnů) a já své peníze z přeplatku za nedodanou položku stále ještě nemám zpět.

Bylo by ale nefér tvrdit, že to je jen problém Vltavy. Ještě horší zkušenosti mám s internetovým obchodem Quelle. Už u čtyřech různých objednávek se mi stalo, že mi po několika týdnech bylo e-mailem sděleno, že zboží bylo vyprodáno. Zdá se, že všude neplatí heslo Náš zákazník, náš pán a někdo prostě přeceňuje své schopnosti dodat nabízené zboží včas, či dokonce vůbec.

Máte s e-shopem Vltava.cz podobné zkušenosti?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).