Připravovaná digitální televize Barrandov zřejmě nebude měřit svoji sledovanost prostřednictvím peoplemetrů. Ráda by ale iniciovala zavedení jiného, kvalitnějšího měření, neboť peoplemetry podle současné šéfky Barrandova Jany Vozárové nemusí měřit sledovanost televizí přesně. Vozárová to řekla v rozhovoru pro týdeník Marketing a Media.
Nepotřebujeme peoplemetry od prvního dne,
prohlásila Vozárová. V polovině příštího roku ale televize zhodnotí, zda se bez současného způsobu elektronického měření sledovanosti obejde, či nikoli. Výsledky peoplemetrového měření sledovanosti jsou totiž základním podkladem pro rozhodování zadavatelů reklamy, na kterou televizi a kdy umístit jejich kampaň.
Jestli peoplemetry odrážejí skutečný stav sledovanosti, to je spíše otázka pro odbornou veřejnost,
říká Vozárová. Myslím, že dnešní technika umožňuje kvalitnější měření,
dodala. Šéfka Barrandova ale nespecifikovala, zda má na mysli tzv. přenosné peoplemetry nebo jinou metodu měření sledovanosti, která zahrnuje také diváky mimo domácnosti.
Možná nejenom my, ale i další subjekty budou mít zájem o měření na jiných principech. Je to novátorské, ale v tomto duchu diskutujeme. Chceme objektivní a – proč ne – i přesnější data. Proč po patnácti letech měření neinovovat? Třeba bude TV Barrandov iniciátorem nové, přesnější metody,
řekla Vozárová.