Hlavní navigace

TV Barrandov měla minulý týden opět přes 3% podílu na divácích

11. 12. 2009
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: 115393
11. 12. 2009

UVNITŘ GRAF A TABULKA Digitální televizi Barrandov se poslední dobou daří překonávat rekordy v podílech na trhu i hodnoty, které si její vedení stanovilo jako plán pro letošní rok. Minulý týden tento program sledovalo po celý den v průměru 3,03 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. Barrandov tak s přehledem porazil všechny menší digitální stanice na českém trhu.

Oproti předminulému týdnu si Barrandov v průměrném denním podílu na trhu v cílové skupině diváků starších patnácti let polepšil o 0,25 procentního bodu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin sice denní podíl Barrandova na dospělém publiku klesl na 2,60 procenta, i tak se ale udržel nad všemi ostatními tematickými kanály, včetně filmového programu Nova Cinema, kterému se ještě před měsícem dařilo Barrandov v prime time porážet.

Nova Cinema si minulý týden sice polepšila, v celodenních číslech dosáhla podílu 1,83 procenta (o tři setiny procentního bodu více než minule), ale kromě předminulého týdne přechodních devět týdnů završila celodenními podíly v hodnotách přes dvě procenta. Filmový kanál Novy byl minulý týden slabší i v prime time, kdy dosáhl průměrného podílu 1,88 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, Zone Romantica, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Neotřesitelný hlavní program Novy sice i minulý týden dominoval mezi všemi televizemi, ale oproti předminulému týdnu mírně ztratil. Po celý den Novu sledovalo v průměru 38,10 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To je o 1,13 procentního bodu méně než v předchozím týdnu. Ve večerních časech pak Nova dosáhla průměrného podílu 43,46 procenta.

TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2009

Ztrácela také televize Prima, kterou minulý týden ladilo po celý den 16,33 procenta dospělého publika, což je o 0,28 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time průměrný denní podíl Primy ještě klesl na 15,71 procenta. Mírný nárůst, ale spíš stagnaci, zaznamenal program Prima Cool, který si po celý den zapnulo 1,37 procenta dospělého publika (o jednu setinu procentního bodu více než minule), zatímco ve večerních časech tento podíl klesl na 1,30 procenta.

Česká televize zaznamenala úspěch, protože podíl žádného z jejích čtyř programů oproti předminulému týdnu neklesl. Naopak ČT 1 si výrazněji polepšila, když ji po celý den sledovalo v průměru 18,13 procenta dospělého publika (nárůst o 0,43 procentního bodu) a večer 18,93 procenta (ještě nedávno ale s přehledem překonávala hranici 20 procent). Výrazněji rostla také ČT 2, hlavně díky víkendovému finále Davis Cupu s českou účastí. V celodenních číslech dosáhla podílu 6,39 procenta (nárůst o 0,95 procentního bodu), v prime time 5,18 procenta.

CS24 tip temata

Dařilo se také čistě digitálním stanicím ČT. Sportovní ČT 4 dosáhla celodenního podílu 1,55 procenta, což je o čtyři setiny procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase si pohoršila na průměrných 1,14 procenta. Zájem o zpravodajský kanál ČT 24 stagnoval. V celodenních číslech dosáhl stejné hodnoty jako v předminulém týdnu: 2,09 procenta. Během prime time pak zájem o ČT 24 tradičně klesl, tentokrát na průměrný podíl 1,70 procenta.

Malé kabelové a satelitní stanice, zahrnuté do kolonky „ostatní televize“, sledovalo minulý týden po celý den v průměru 11,18 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o 0,30 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase jejich podíl tradičně ještě klesl, tentokrát na průměrných 8,10 procenta.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).