UVNITŘ GRAF A TABULKA Fotbalové mistrovství světa i minulý týden udrželo vysokou sledovanost veřejnoprávních programů ČT 2 a ČT 4, byť v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku dosáhly mírně horších výsledků než v předminulém týdnu. Drobného poklesu se nevyhnula ani zpravodajská ČT 24, i přesto se jí podařilo porazit televizi Barrandov, což rozhodně není obvyklé. Vyplývá to z výsledků elektronického měření sledovanosti televizí, které na svém webu zveřejnila Asociace televizních organizací (ATO).
Veřejnoprávní Dvojku minulý týden sledovalo po celý den v průměru 6,08 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televizoru, což je o 0,21 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin tento podíl ještě mírně klesl na 5,22 procenta. Sportovnímu kanálu ČT 4 klesl celodenní podíl na dospělém publiku o 0,68 procentního bodu na 5,79 procenta, v hlavním večerním čase pak dosáhl podílu 5,34 procenta. V obou případech jde ale pro Čtyřku o vysoce nadprůměrný výsledek.
Nadprůměrných čísel minulý týden dosáhla i přes malý pokles rovněž zpravodajská ČT 24. Po celý den ji sledovalo v průměru 3,60 procenta dospělého publika, o 0,24 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Je to ale o pět setin procentního bodu více než televize Barrandov. Během prime time dosáhla ČT 24 průměrného podílu 2,06 procenta. Jediným veřejnoprávním programem, který si mezitýdenně polepšil, byla ČT 1. Po celý den ji sledovalo v průměru 16,80 procenta dospělého publika, o 0,50 procentního bodu více než minule. V hlavním vysílacím čase to bylo dokonce 18,77 procenta.
Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)
Lépe se dařilo také televizi Nova, kterou si po celý den nenechalo ujít v průměru 33,52 procenta dospělého publika, což představuje nárůst o 1,55 procentního bodu. Ve večerních časech podíl Novy vystoupal na průměrných 39,94 procenta. Oproti tomu filmovému kanálu Nova Cinema podíl na divácích klesal. V celodenních číslech dosáhl hodnoty 2,74 procenta, o 0,18 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase si podržel úplně stejný podíl 2,74 procenta.
TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2010
Dalšího poklesu se minulý týden nevyhnula ani televize Prima. Po celý den ji upřednostňovalo 14,56 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o 0,37 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase si Prima ještě pohoršila na hodnotu 13,09 procenta. Oproti tomu Prima Cool si mírně polepšila, v celodenních číslech konkrétně o 0,14 procentního bodu na 2,35 procenta. V hlavním vysílacím čase ale dosáhla nižší průměrné hodnoty 2,11 procenta.
Za jeden z propadáků minulého týdne lze označit televizi Barrandov. Ačkoli se jí předchozí tři týdny dařilo v celodenních průměrných podílech na dospělém publiku překračovat hranici čtyř procent a atakovala svoje dosavadní rekordy, minulý týden dosáhla podílu 3,55 procenta – o 0,61 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Díky tomu ji přeskočila i zpravodajská ČT 24. V hlavním vysílacím čase se průměrný podíl Barrandova ještě snížil na hodnotu 3,11 procenta.
Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,49rocenta, což je o osm setin procentního bodu méně než minule. Během prime time dosáhly podílu 1,63 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,52 procenta, o 0,18 procentního bodu více než minule. Ve večerních časech jejich podíl klesl na 5,99 procenta.