Hlavní navigace

TV Bialoruś proti Lukašenkovi začne vysílat 10. prosince

24. 9. 2007
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

24. 9. 2007

Nezávislá televizní stanice TV Bialoruś určená pro diváky v Bělorusku, kteří nesouhlasí s režimem prezidenta Alexandra Lukašenka, zahájí vysílání 10. prosince. Původně měl kanál, který bude provozovat veřejnoprávní Polská televize (TVP) a financoval polské ministerstvo zahraničí, odstartovat už v polovině října.

Stanice bude vysílat přes satelit zpočátku 16 hodin denně, z toho čtyři hodiny premiérového programu, které bude třikrát po sobě reprízovat. Podle serveru Medialink.pl má kanál 25 zaměstnanců v Polsku a 30 přímo v Bělorusku. Kromě zpravodajství nabídne nová televize také dokumentární filmy, například o havárii ukrajinské jaderné elektrárny Černobyl.

MIF analytika

Kromě toho se na obrazovce objeví cyklus o lidských právech „Mám právo“ a televize chce produkovat vlastní DVD s nahrávkami běloruských umělců. Část programu bude vznikat ve spolupráci se zahraničními partnery, například Litevskou televizí (diskusní pořad „Forum“) nebo s Rádiem Svobodná Evropa v Praze (pořad „Týden za svobodu“, ve kterém budou redaktoři běloruské sekce rádia komentovat nejdůležitější události v Bělorusku i ve světě).

Běloruská strana považuje projekt TV Bialoruś za zasahování do vnitřních záležitostí a hodlá kvůli této televizi zavést přísnější režim pro prodej a používání satelitních přijímačů.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.