UVNITŘ GRAF Devětadvacet miliard korun inkasovaly podle ceníkových cen za loňský rok české televize za prodej reklamních časů. Vyplývá to z monitoringu společnosti Admosphere, který ale nezapočítává různé množstevní a sezónní slevy, takže skutečný výnos z televizní reklamy byl loni výrazně nižší. Televize podle Admosphere inkasovaly podle ceníkových cen 29,16 miliardy korun, zatímco tisk pouze 19,24 miliardy.
K TÉMATU: Nova zdraží reklamu v roce 2012 o pět až devět procent, méně než Prima
Z vývoje ceníkové hodnoty reklamního prostoru lze odvodit, že investice do reklamy v televizi a tisku v roce 2011 kopírovaly klasické sezónní trendy – zadavatelé se tedy nejvíce prezentovali na podzim,
konstatuje ředitel Admosphere Karel Honzl. Televize si i nadále v reklamních ceníkových cenách drží svou vůdčí roli,
dodal. Největší rozdíl mezi investicemi do reklamy v televizi a tisku byl patrný loni v říjnu, kdy se výnosy obou mediatypů lišily o 1,85 miliardy korun.
K nejnižším cifrám se v obou případech dospělo v letních měsících a zkraje roku (leden 2011 se pro televizi i tisk nesl ve znamení minimálních ceníkových hodnot). Nejblíže si hodnoty byly v měsíci srpnu, kdy rozdíl mezi nimi nepřesahoval 145 milionů korun,
dodal Honzl.