Hlavní navigace

Twitter odstranil z twetovacího tlačítka počet sdílení. Prý kvůli zneužívání

30. 11. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Twitter.com
Sdílecí prvky na webech jsou sice dobrým marketingovým nástrojem, ale jejich používání je ve většině případů zcela minimální.

Nový „tweet“ prvek pro webové stránky změnil nejenom vzhled, ale také postrádá roky přítomný prvek: počet sdílení. Informaci, kterou zcela běžně najdete u obdobných prvků Facebooku, Google+ či Linkedin. A také prvek, který z marketingového i uživatelského hlediska dává smysl.

Twitter změnu oznámil před několika měsíci. V té době se zmizení počtu sdílení vysvětlovalo tak, že Twitter chce dosáhnout toho, abyste si pořídili placené služby od (takřka) výhradního správce jeho dat (a firehoose), tedy společnosti Gnip. Jenže se mezitím ukázalo, že Gnip nic, co by dokázalo nahradit chybějící počítadlo, ve své nabídce stejně nemá.

Nyní to vypadá, že Twitter přišel s novým originálním zdůvodněním. Původní „tweet“ prvek používal JSON a počet sdílení se četl tímto způsobem z řady veřejně dostupných adres. A právě ty se staly cílem automatizovaného zneužívání a data miningu.

Mají tlačítka smysl?

Pokud jde o Gnip, tak můžete samozřejmě s pomocí jejich (placeného) API získat podobné řešení, které si pro vlastní web doprogramujete. Ale podle výše odkázaného článku vás to bude stát něco od 300 USD měsíčně a více. Což, popravdě, není cena, kterou má za něco takového smysl dávat.

KL24

Proč nedává smysl za takovéto počítadlo něco platit? Sdílecí prvky umístěné na webových stránkách jsou sice dobrým marketingovým nástrojem, ale jejich používání je ve většině případů (nutno zdůraznit, že na klasických webech) zcela minimální. V poměru k počtu zhlédnutí stránky/stránek je podíl využití sdílecích prvků obvykle někde na úrovni desetin procent.

Samotné počítadlo vždy bylo předmětem dohadů o tom, jestli jeho přítomnost neodradí od sdílení v okamžiku, kdy je na něm malé číslo. A jestli naopak výrazně nepodporuje sdílení, pokud je tam číslo vysoké. 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).