Hlavní navigace

Týdenní sledovanost poznamenal konec olympiády, meziročně klesá jen podíl skupiny Nova

29. 8. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: ČT
UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Díky výraznému poklesu podílu ČT Sport si polepšily víceméně všechny ostatní kanály.

Mezitýdenní vývoj (vs. 33. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Konec olympiády logicky nejvíce poznamenal výkon ČT Sport, která v týdenním srovnání přišla o 11,38 procenta diváků starších patnácti let. Díky tak výraznému poklesu si většina ostatních kanálů polepšila, mírně oslabil jen podíl kanálů sdružených v rubrice Ostatní, a to o 0,2 procenta, a podíl ČT art, který poklesl o 0,11 procenta. Nejvíce diváků se od sportu vrátilo k hlavní Nově, které přibylo 2,71 procenta podílu na sledovanosti. Podobně si vedla i hlavní Prima, která posílila o 2,55 procenta. Polepšila si i ČT 2, jejíž podíl se navýšil o 1,46 procenta, a ČT 1, která poskočila o 1,41 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Meziročně posiluje jen Česká televize, nejvíce ztrácí Nova

Propad podílu ČT Sport se podepsal i na výkonu České televize jako celku, její podíl poklesl o 7,95 procenta na finálních 31,55 procenta. Konec olympiády tak znamenal vítězství pro všechny ostatní televizní skupiny, nejvíce si polepšila Nova, která svůj podíl navýšila o 3,53 procenta na celkových 26,96 procenta. Podobný nárůst vykázala i Prima, která posílila o 3,35 procenta a její podíl minulý týden činil 22,48 procenta. Podíl navýšily i kanály TV Barrandov, které celkem oslovily 7,83 procenta diváků, což znamená o 0,83 procenta více než minulý týden.

TOP 10 všechny stanice (34. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

Pohyb u mladších diváků logicky kopíruje vývoj u obecné divácké skupiny. Kromě výrazného poklesu ČT Sport, jehož podíl klesl o 11,11 procenta, už jen velmi mírně klesly podíly ČT art, Primy Zoom a Telky, ve všech případech o 0,02 procenta. V opačném gardu si nejlépe vedla hlavní Nova, která si k dobru připsala 2,95 procenta. Polepšila si i ČT 1, a to o 1,53 procenta, dále hlavní Prima, jejíž podíl narostl o 1,41 procenta, a také Prima Cool, jejíž podíl se navýšil o 1,23 procenta.

MINULÝ ROK: Česká televize byla minulý týden prozatím bez novinek, přesto zůstala lídrem

Také mezi televizními skupinami je vývoj totožný – pokles u České televize a růst u všech ostatních. Konkrétně přišla Česká televize o 8,74 procenta diváků a skončila s podílem 25,07 procenta. Podíl 24,4 procenta znamenal pro Primu nárůst o 3,25 procenta, ještě výrazněji narostla Nova, jejíž finální součet 32,34 procenta znamená posílení o 3,74 procenta. Polepšily si i kanály TV Barrandov, jejichž podíl se navýšil o 1,37 procenta na celkových 5,71 procenta.

Kanály – průměrné podíly (34. týden 2016)
Graf podílu kanálů (34. týden 2016)
Graf podílu skupin (34. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 35. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Z meziročního srovnání vychází nejhůře hlavní Nova, která přišla o 3,3 procenta obecné cílové skupiny. Pomyslné stříbro drží ČT Sport s úbytkem 2,4 procenta. Pohoršila si i hlavní Prima, a to o 1,76 procenta, a kanály sdružené v rubrice Ostatní, kterým ubylo 1,7 procenta diváků starších patnácti let. Naopak nejlépe si vedla ČT 1, která si meziročně připsala 2,35 procenta k dobru. O 0,6 procenta pak stoupl podíl kanálu Kino Barrandov a i samotná TV Barrandov poskočila o 0,59 procenta.

Jiný vývoj nastává z hlediska televizních skupin, kde rostly všechny kromě Novy. Ta meziročně odepsala 2,44 procenta obecné cílové skupiny. Nejvíce rostl podíl kanálů TV Barrandov, které si polepšily o 1,81 procenta. O 1,58 procenta narostl podíl FTV Prima. O 0,8 procenta více diváků než minulý rok pak oslovily programy České televize.

ICTZ23

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

I u své primární obchodní skupiny meziročně nejvíc oslabila hlavní Nova, která přišla o podíl 3,47 procenta. ČT Sport odepsala 2,1 procenta, hlavní Prima 1,75 procenta a kanály sdružené v rubrice Ostatní si pohoršily o 1,67 procenta. Nejlépe si naopak vedla ČT 1, která svůj podíl navýšila o 2,28 procenta. Dařilo se i dvojkám komerčních stanic, Nova Cinema si k dobru připsala 1,12 procenta a Prima Cool 1,06 procenta mladší cílové skupiny.

Jediný pokles mezi televizními skupinami opět zaznamenala Nova, která přišla o 2,19 procenta své primární cílové skupiny. Naopak posílila Prima, které přibylo 2,88 procenta podílu. Pokračuje i vzestup skupiny kanálů Barrandov, meziročně si polepšila o 1,2 procenta. Jen lehký nárůst pak vykázaly programy České televize, jejichž meziroční nárůst činil 0,19 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.