Uber to chce pořádně rozjet v Německu. V Americe hasí sabotážní skandál

28. 8. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – Spectral
Ilustrační obrázek
Navzdory odporu Berlína a Hamburku, které neustále zpochybňují legálnost fungování startupu na svém území, Uber pokračuje v expanzi.

Operovat v Evropě na vysoce regulovaných trzích je pro americké firmy doslova očistec. Kromě ostřílených borců jako Google nebo Microsoft, kteří mají za sebou i hovory s Evropskou komisí, se teď s pravidly zemí svých předků potýká i rychle rostoucí Uber

Firma cítí podle agentury Reuters „ohromnou poptávku po svých službách“, a tak se chce ještě letos dostat do Kolína a Stuttgartu. Dnes už černé taxíky jezdí po Berlíně, Hamburku, Frankfurtu a Dusseldorfu. V hledáčku má Uber ale ještě Norimberk, Bonn, Essen, Dortmund a Postupim. Očekávaný výsledek? Zdvojnásobení počtu uživatelů. 

Stejně jako v Británii nebo Francii, i v Německu Uber bojuje s místními úřady. Především kvůli svým ridesharingovým službám. Ty totiž promění na taxikáře kohokoliv s aplikací, a to se nelíbí jak taxikářům, tak úřadům. Narazil tak v Berlíně a Hamburku. 

V Hamburku už se zákaz podařilo prolomit, v Berlíně se ještě čeká. Zákazy ale zvažují i další německá města. 

Od srpna funguje Uber se svou službou Black i v Praze. Na rozdíl od Spojených států povolil spolupracujícím limuzínovým službám jezdit i se stříbrnými vozy. A nespí ani tuzemská alternativa, aplikace Liftago, která tento týden zaplnila sociální sítě hashtagem #taxipotichu. Stačilo pár vybraným lidem poslat místo klasického taxíka obrandovanou Teslu. 

Jak sabotovat konkurenci? Máme manuál

Kreativní marketing a nabírání nových lidí řeší Uber i doma a používá k tomu originální metody. Americká média si všímají toho, jak přesně to startup dělá. V rámci svého programu SLOG totiž vypracoval strategii jak systematicky narušovat fungování konkurence a přetahovat jí řidiče. V žaludku leží Uberu především služba Lyft.

MM Influenceři

Startup tak vyzbrojil týmy externistů telefony a kreditními kartami. Ti pak třeba objednávají vozy konkurence na odlehlá místa a pak objednávky ruší. Podle statistik Lyftu už se tak stalo ve více než pěti tisících případech

Zároveň takzvaní ambasadoři lákají během cesty konkurenční řidiče k Uberu na startovací balíček, ve kterém je kromě jiného i nový iPhone. Podle informací serveru The Verge je to docela výdělečná práce. Za jednoho přesvědčeného řidiče konkurence platí Uber 750 dolarů. 

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).