Hlavní navigace

UPC Direct stále ztrácí zákazníky, nyní jich má necelých 120 tisíc

7. 8. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

7. 8. 2008

Placené satelitní platformě UPC Direct stále ubývají zákazníci. Ke konci druhého čtvrtletí letošního roku jich měla 119 900, což je o tři tisíce méně než ke konci prvního čtvrtletí. Potvrzuje se tak dlouhodobější trend odchodu zákazníků této služby ke konkurenci. Na Slovensku a v Maďarsku, kde UPC Direct rovněž působí, naopak počet jeho předplatitelů mírně narostl. Vyplývá to ze zveřejněných hospodářských výsledků společnosti Liberty Global, majitele firmy UPC.

K TÉMATU: Prognóza: Na konci roku bude v ČR přes milion satelitních domácností

KL-nominace

Ve všech třech zemích dohromady měla platforma UPC Direct na konci prvního pololetí letošního roku 323 400 zákazníků. Na Slovensku jich bylo 30 tisíc (růst o stovku abonentů), v Maďarsku 173 500 (růst o pět set klientů). Ve všech třech sledovaných zemích UPC výrazně konkuruje levnější satelitní platforma Digi TV, která už stačila UPC Direct v počtu zákazníků předběhnout.

UPC nabízí placenou satelitní televizi také v Rumunsku, ale ne pod značkou UPC Direct, nýbrž Focus Sat. Tuto platformu si koncem druhého čtvrtletí 2008 předplácelo 130 tisíc zákazníků, což bylo o 5 300 více než ke konci prvního letošního kvartálu.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.