První mezikvartální nárůst počtu zákazníků po dvou letech zaznamenala v posledním čtvrtletí loňského roku satelitní služba UPC Direct. V České republice si ji předplácelo 85 500 zákazníků, což je o 2 200 více než ke konci třetího čtvrtletí 2010. Vyplývá to z hospodářských výsledků majitele UPC, společnosti Liberty Global, za rok 2010. Meziročně si ale UPC Direct pohoršil, ke konci roku 2009 měl totiž 104 100 zákazníků, tedy o 18 600 více než na Silvestra 2010.
K TÉMATU: UPC Direct chce konkurovat satelitnímu Skylinku. Podaří se mu to?
K tak výraznému poklesu přispělo zejména stěhování služby na novou satelitní pozici a změna programové nabídky, ale i konkurenční boj s dalšími podobnými službami na českém trhu. K největšímu propadu počtu zákazníků satelitní UPC Direct došlo mezi druhým a třetím čtvrtletním loňského roku, kdy právě docházelo k zásadním změnám u této satelitní služby. Za pouhé tři měsíce přišel UPC Direct o 11 600 klientů. Služba má po loni uvedené satelitní T-Mobile televizi nejméně zákazníků ze všech satelitních platforem v tuzemsku.
ČTĚTE TAKÉ: UPC Direct definitivně končí na satelitech Astra. Zůstává už jen na Thoru
Na druhou stranu, na rozdíl od dvou největších platforem, Skylinku a CS Linku, nabízí výhradně placené služby, a v těch například nad CS Linkem vede.