UPC opět klesl počet zákazníků kabelové i satelitní televize

5. 8. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Logo satelitní digitální platformy DVB-S Autor: 115393
Logo satelitní digitální platformy DVB-S
5. 8. 2009

Největší tuzemská kabelová společnost UPC zaznamenala za druhé čtvrtletí letošního roku další pokles počtu zákazníků kabelové televize i satelitní služby UPC Direct. Podle hospodářských výsledků jejího vlastníka, společnosti Liberty Global, za druhý kvartál letošního roku stoupl počet zákazníků televizních služeb české UPC pouze u digitální kabelové televize.

GLOSA K TÉMATU: Přibývají UPC zákazníci, nebo si je jen přelévá?

Kabelovou televizi UPC Digital si ve druhém čtvrtletí předplácelo 353 100 zákazníků, což je o 18,5 tisíce více než v prvním čtvrtletí. Nárůst ale nepokryl úbytek zákazníků u analogové kabelové televize, takže celkový počet zákazníků obou typů kabelové televize UPC mezikvartálně klesl. Analogovou kabelovou televizi si ve druhém čtvrtletí předplácelo 187 500 zákazníků, což je o 29 900 méně než v prvním čtvrtletí letošního roku.

Celkově si pak kabelovou televizi od UPC ve druhém čtvrtletí letošního roku předplácelo 540 600 zákazníků. V prvním čtvrtletí to bylo o 11 400 více. Jde už o druhý mezikvartální pokles za sebou, ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku si analogovou nebo digitální kabelovou televizi od UPC předplácelo dokonce o 18 400 zákazníků více než ke konci druhého letošního kvartálu.

Pokles zájmu zaznamenala i satelitní služba UPC Direct. Ve druhém čtvrtletí si ji předplácelo 111 tisíc zákazníků, zatímco v prvním čtvrtletí to bylo 116 600. Také u UPC Direct jde o druhý mezikvartální pokles za sebou, ke konci posledního čtvrtletí loňského roku si tuto službu předplácelo 121 700 zákazníků.

Pokud se sečtou počty zákazníků všech televizních služeb UPC, firma v České republice mezikvartálně přišla o 16 900 abonentů. Zatímco ke konci prvního letošního kvartálu si satelitní nebo kabelovou televizi od UPC předplácelo 668 600 zákazníků, ke konci druhého čtvrtletí to bylo 651 700.

Výrazně lépe se UPC vede u „netelevizních“ služeb. Internet přes kabel od této společnosti si ke konci druhého čtvrtletí předplácelo 353 100 zákazníků, o 51 tisíc více než ke konci prvního čtvrtletí. Nynější počet internetových přípojek se vyrovnal s počtem předplatitelů nejúspěšnější televizní služby UPC, digitální kabelové televize UPC Digital. Stoupl také počet zákazníků pevné telefonní linky UPC, a to na 144 900.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).