Kabelový a triple-play operátor UPC Česká republika zaútočil na dominantní pozici telekomunikační společnosti Telefónica O2. Dosud se zaměřoval hlavně na domácnosti, no nyní zacílil i na malé firmy a živnostníky. Od 18. května jim nabízí internetové a telefonní připojení, ve výhledu jsou i speciální balíčky tematických televizí. Informuje o tom ekonomický deník E15.
„Je to komplexní změna. Od kabelové firmy se chceme posunout více ke klasickému telekomunikačnímu operátorovi, od zábavy ke službám pro firmy,“ uvedl mluvčí UPC František Malina. Nové zákazníky chce UPC získat v menších firmách. „Jsou to například prodejny, reklamní studia, cestovní kanceláře, restaurace a další subjekty, které jsou poblíž našich sítí,“ dodal Lukáš Abazid z projektového týmu UPC.
Operátor hledá nové příležitosti i proto, že v kabelových sítích už narazil na vrchol svých možností a pokud by chtěl získat nové zákazníky pro kabelovou televizi, vyžadovalo by si to zvětšování kabelové sítě a další neúměrně vysoké investice. Malina upřesnil, že položení jednoho metru kabelu stojí asi čtyři tisíce korun a firma se do podobných investic zřejmě nechce pouštět ve velkém měřítku. Telefónica O2 si ale z nástupu nové konkurence do svého segmentu služeb neobává. „Naše portfolio služeb je velmi komplexní a na potřeby našich zákazníků reagujeme neustále. Nástup nového hráče do tohoto segmentu tedy pro nás není důvodem pro zavádění změn,“ reagoval pro E15 mluvčí Telefóniky Martin Žabka.