Hlavní navigace

UPC už má více zákazníků internetu než digitální kabelové televize

3. 8. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
3. 8. 2011

UVNITŘ DOKUMENT A TABULKA Více zákazníků s vysokorychlostním připojením k internetu než odběratelů digitální kabelové televize měla ke konci prvního pololetí letošního roku největší tuzemská kabelová společnost UPC Česká republika. Vůbec poprvé tak počet zákazníků internetového připojení překonal počet diváků digitální kabelové televize od této firmy. Zatímco internet do UPC využívalo k 30. červnu 424 400 domácností, digitální kabelovou televizi „pouze“ 419 800.

DOKUMENT: Hospodářské výsledky společnosti Liberty Global, majitele UPC, za druhé čtvrtletí 2011 (PDF, 91 kB)

Počet zákazníků digitální kabelové televize UPC sice nadále stoupá, za druhé čtvrtletí letošního roku ale jen velmi pozvolna. DVB-C od této firmy si polepšilo jen o 2 500 klientů, což je nejmenší mezikvartální nárůst od chvíle, kdy UPC začala digitální kabelovou televizi nabízet. Opět klesl i celkový počet zákazníků kabelové televize od UPC, tedy i té analogové, od které se část předplatitelů přesouvá k digitální nabídce. Ale opravdu jen část, někteří s kabelovkou od UPC končí úplně.

TABULKA: Vývoj počtu zákazníků společností UPC Česká republika a UPC DTH od roku 2008

Analogovou kabelovou televizi od UPC využívalo k 30. červnu letošního roku 91 600 domácností. To je o 9 600 méně než ke konci prvního letošního čtvrtletí a vůbec poprvé počet domácností s aktivní analogovou kabelovou přípojkou od UPC klesl pod hranici 100 tisíc. Analogovou i digitální kabelovou televizi od UPC využívalo ke konci prvního pololetí dohromady 511 400 domácností, což je o 7 100 méně než ke konci prvního čtvrtletí.

ČTĚTE TAKÉ: Češi ztrácí zájem o kabelovou televizi a IPTV. Jsou placené…

BRAND24

Klesal také počet zákazníků placené satelitní služby UPC Direct. K 30. červnu letošního roku jich bylo 79 200. To je o 1 800 méně než ke konci prvního čtvrtletí. Pokles počtu domácností s UPC Direct v Česku se ale zpomaluje. Celkově pak UPC přišla ke konci prvního pololetí o 8 900 zákazníků satelitní či kabelové televize, když jich měla 590 600 oproti 599 500 ke konci prvního čtvrtletí.

Radost UPC dělají pouze internetové přípojky a hlasové služby. Počet zákazníků s vysokorychlostním připojením k internetu přes UPC vzrostl za druhé letošní čtvrtletí o 4 700 na 424 400, počet domácností s kabelovým telefonem UPC pak o 300 na 191 300.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).