Varování před cookies je vyhazováním peněz a MAFRA sčítá jablka s hruškama

9. 11. 2014
Doba čtení: 10 minut

Sdílet

Autor: Isifa
Falešné profily ničí Linkedin, Facebook cenzuruje o 106, příliš hashtagů škodí, tisíce otevřených webových kamer. Co přinesl právě končící #tyden?

Odpovídat na e-maily po pracovní době škodí zdraví. No dobře, ale co když máte pracovní dobu 24/7? Viz Answering Emails After Work Is Bad For Your Health

Facebook se chystá ještě více snížit dosah stránky směrem k fanouškům. Bez placení prostě smůla. Viz Facebook as Gatekeeper: Holding Audiences Hostage Unless Creators Pay Up. A když už tohle budete řešit, tak zkuste The First Step of Declining Organic Reach Is Acceptance a prostě si to konečně přiznejte: Facebook není zadarmo a na vaše organické snahy odpovídá omezením všeho.

Nesmyslná varování před cookies, která nařídila EU, jsou dobrá jedině k tomu, že stojí daňové poplatníky peníze. Viz Europe’s Web-Cookie Warnings Are a Waste, Report Says

Disney získal patent na vyhledávač, ve kterém není žádný pirátský obsah. Disney patents the idea of a piracy-free search engine vysvětluje, že vše je založené na známkování webů podle autenticity a dodržování zákonů. Vážně.

Čím větší číslo tím větší hloupost. MAFRA sčítá nesčítatelné

Čím větší číslo tím větší hloupost. MAFRA sčítá jabka s hruškama – vždť proč prostě nevzít dvě skupiny, které mají průnik, a prostě je nesečíst? Velké číslo přece vypadá lépe. Nehledě na to, že sčítání denních čísel z Netmonitoru s čteností všech tištěných titulů MAFRA je už úplný nesmysl. Ale účel, ten světí prostředky. 

TELEgraficky

Používejte bcrypt ■ Tinder má placenou Plus verzi ■ Gamergate tentokrát v Mozille ■ FBI zatkla Blakea Benthalla ■ A Silk Road 2.0 je down ■ A zajímavé soudní PDF ■ FPS je first person shooter, FPM bude First Person Movie? ■ Frankie Boyle opustil Twitter ■ Když se strojař nudíJustniffer a Packet Analysis Tool

WEBDESIGN, INTERNET

Stále stejné, stále stejné. Taylor Swift Pulls All Her Albums From Spotify ukazuje, jak umělci stále nechápou měnící se svět. Taylor Swift své nové album nedala na Spotify. A teď odtamtud stáhla všechno, co už tam bylo.

Jak by asi Instagram (Twitter či Spotify) vypadal někdy v osmdesátých letech? Viz Here’s What Twitter, Instagram, Google, Spotify and Skype Would Have Looked Like in the 1980s

Tumblr zvětšil obrázky a výsledkem je petice a stávka. Hlavně proto, že starší obrázky prostě designeři Tumblru natáhli a je jim jedno, že jsou poškozené a rozmazané. No, prostě klasika.

Desktop přes den, tablet večer a v noci, mobil neustále. Svět se mění.

Do exact match domains still work as an SEO tactic? může být dobrá otázka. Zejména pokud si vzpomenete, jak vysoký důraz se přikládal klíčovým slovům přímo v doméně. A jak snadno bylo pomocí tohoto možné „jeden konkrétní“ vyhledávač zcela zmanipulovat.

How to Use Fonts Effectively od Canva je užitečná kupička rad i s praktickými příklady.

Reuters Kills Comment Sections? Ale ano, proč by Reuters měl mít na webu komentáře? Dnes se stejně články komentují a probírají hlavně na sociálních sítích.

SOFTWARE

Pamatuji na roky sporů tvůrce botů (automatizující software) pro World of Warcraft. A ejhle, další hra od Blizzardů vede stejnou válku. Viz Hearthstone bot maker closes shop after Blizzard crackdown

Google zlevnil a zrychlil svůj Cloud. Cloudové války zuří naplno. Viz Google Sticks To Its Cloud Knitting: Cheaper, Faster

Heroes of the Storm (Blizzard):

There's A ‚Minecraft‘ Version Of Disney World, And It Might Be Better Than The Real Thing se vám bude hodit, pokud se chcete vydat na návštěvu Disney Landu, ale chcete si vystačit s Minecraftem.  

The Sixth Stage of Grief Is Retro-computing pro každého, kdo miluje staré operační systémy, herní konzole, arkády, prostě cokoliv, co už nemůžete mít. Tedy, nemůžete. Vlastně můžete, v emulátorech ano!

Starcraft II: Legaxy of the Void – Oblivion: 

HARDWARE

Ne, není Apríl. Amazon uvádí Echo. Což je repráček ovládaný hlasem obsahující něco na způsob Siri. Viz Amazon announces Echo, a dedicated, Siri-like speaker system for quick information

A k čemu se hodí drony? K natáčení porna! Viz The First Drone-Shot Porn Will Delight Your Eyes

Před nějakými patnácti lety Intel měl manipulovat s benchmarky. To vše proto,  aby vypadal lépe než AMD (které tehdy nejspíš opravdu mělo rychlejší a lepší procesory). A teď? Teď za to platí. Viz Intel paying up after allegedly ‚manipulating‘ benchmarks 15 years ago

Není to tak dlouho, co Chromebooky byly opovrhovanou kategorií notebooků. Jenže dnes je tomu jinak. Soudě třeba podle Toshiba's New Chromebook Is Super Affordable And Has A Battery That Can Last to vypadá, že mají dost hodně dobrých vlastností.

MARKETING A KOMUNIKACE

Victoria's Secret už má zase problém. Staronový, protože nová kampaň narazila opět na to samé. Na „perfektní tělo“. Viz Thousands of People Want Victoria’s Secret to Apologize for ‘Perfect Body’ Ad

Digitál předstihne do dvou let útratu za inzerci v televizích. Blíží se konec klasických televizních stanic. Viz Digital to Overtake TV Ad Spending in Two Years, Says Forrester

Marketers Weigh In On The Mobile To-Do List by se mohl hodit, pokud nevíte, jak na mobilní marketing. Nebo, lépe řečeno, jaké priority v téhle oblasti mají ostatní.

Dospělí Američané stále méně věří velkým značkám. 51 % uvádí, že ztratilo důvěru ve velké firmy, pouze 8 % jim věří více. Viz American Adults Report Declining Trust in Major Corporations

Social Care Is Marketing: Celebrate It by se mohlo hodit, pokud jste ještě nepochopili, že součástí vašeho marketingu je i péče o zákazníky. A dnešní péče o zákazníky je sociální.

Nejspíš o něm nikdo ani moc nevěděl, ale od okamžiku, kdy se rozhodl využít „právo na zapomnění“ k odstranění negativní recenze, je světově známý. Viz Pianist Wants Bad Review Removed Under „Right to be Forgotten“ Ruling 

Dávejte si pozor, ať své zákazníky neutopíte v záplavě značkové komunikace. V Helen Edwards: Don't drown your consumers in an ocean of branded pap se dočtete, co s tím. A samozřejmě podstatnou roli hraje kvalitní produkt, protože ten nekvalitní vám vlny engagementu nenahradí.

BEZPEČNOST, SOUKROMÍ, PRÁVO

Kamera v počítači? Inu, pokud jste nezměnili přednastavené heslo, možná se na vás někdo kouká. Ve This Website Streams Camera Footage from Users Who Didn't Change Their Password, kde se sice nedozvíte, kde ten web je, ale tak těžké to není. Jděte na www.insecam.com, ale připravte se, že to spíš nefunguje – vyvolaný zájem je příliš velký.  Každopádně v Česku má v evidenci 765 kamer. Otevřených komukoliv. A taky tam zjistíte, že kombinace admin/admin je vskutku důsledný způsob ochrany.

New EU Digital Chief Floats Tough Anti-Google Regulations aneb pro Google to vypadá v EU hodně špatně. Tedy spíš to vypadá, že EU bude válčit s Googlem. Samozřejmě, až do momentu, kdy Google začne platit. Jedno kde.

Německá policie vyrazila do 121 domácností ve 14 státech v zátahu proti sdílečům hudby a filmů. Cílem se stali uživatelé a členové fóra pro sdílení souborů jménem Boerse. Viz Piracy raid: German police search homes

EFF označila Apple iMessage a Facetime jako nejbezpečnější pro posílání zpráv, byť nesplňuje všechny požadavky. Je ale podle EFF lepší než BlackBerry, Google, Yahoo i Facebook. Bezpečný není samozřejmě ani Snapchat, natož Secret. Viz EFF ranks Apple's iMessage, FaceTime „best mass market options“ for secure messaging, ahead of BlackBerry Messenger, Google Hangouts, Facebook, Microsoft Skype

Nový malware se umí do iOSu dostat přes Mac, kam se dostane jako maskované klasické aplikace. A zajímavé na něm má být to, že napadne iOS, který neprošel jailbreakem. Viz Malware Discovered In China Could Herald ‘New Era’ Of iOS And Mac Threats

Mezi Lyftem a Uberem to opět jiskří. Lyft viní šéfa Uberu Travise VanderZandena, že si odnesl důvěrné dokumenty a obchodní tajemství a tak vůbec. A už je tu samozřejmě i žaloba. A také Dropbox a forenzní analýza. Veselo. Viz Former Lyft Exec Denies Taking Confidential Data With Him To Uber

Google’s New Open Source Privacy Effort Looks Back to the ’60s píše o softwaru jménem RAPPOR, které staví na technologii z šedesátých let a slouží k ochraně soukromí při zpracování množství dat.

Vydejte se do yes hello, internet supervillain here, pokud se chcete podívat na logy kompromitovaného uzlu služby Tor.

Facebook Joins Tor as the CIA and FBI's tool si na Redditu už nepřečtete, přesto si to přečtěte. Krásné zamítnutí příspěvku jenom proto, že „obsahuje osobní názor“. A abych přidal můj názor, tak ano, také si nemyslím, že Facebook přístupný přes Tor je něco, nad čím bychom měli plesat. Byť to, že by to byl přímo nástroj CIA a FBI, už řadím do škatulky „konspirace“.

A když už jsme u Redditu a konspirací, dobré je také Almost everyone involved in developing Tor was (or is) funded by the US government. Poučné čtení o tom, jak jsou konspirace atraktivní.

Podle BTAgent – CPE backdoor je dost dobře možné, že britská tajná služba má zadní vrátka ve všech modemech a routerech dodávaných skrz „Openreach“ divizi Britského Telekomu.

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Tip: The Perfect Number of Instagram Hashtags to ukazuje dost jasně. Máte-li na Instagramu v příspěvku víc než osm hashtagů, příspěvek na to doplatí.

Mark Zuckerberg: Social Network movie ‘made up stuff that was hurtful’ říká něco o tom,  jak se Marka Zuckerberga dotklo jeho vyobrazení ve filmu. No, do téhle fáze dojdou skoro všechny celebrity.

Kde nejvíce Facebook cenzuruje? Indie, Turecko a Pakistán. Ale paradoxně tam najdete i Německo, Rusko či Francii. Viz The countries where Facebook censors the most content

Haraší vás nebo někoho (ženu) na Twitteru? Můžete to zkusit nahlásit. Podrobnosti viz New Online Tool Lets Twitter Users Report Harassment. A proč to není možné řešit přímo s Twitterem? No prostě proto, že to ignoruje stejně jako Facebook.

Fake Profiles Are Killing LinkedIn’s Value je samozřejmě pravda. Falešné profily ničí význam/hodnotu Linkedin. Ale popravdě, může si za to Linkedin samo, protože nahlášení falešných účtů prostě ignoruje. A na vině je také to, jak nastavili systém.

Mladí vynikají v závislosti na příjmu informací z telefonů. Spí s nimi a kontrolují je i bez důvodu nebývale hodně. Viz How Friends Influence Us On Social Media (and What This Means for Savvy Marketers)

MOBILNÍ APLIKACE

Nový Kalendář Google je tu: Ale zatím jenom pro Android a teprv někdy v budoucnu pro iOS.

Microsoft a Dropbox bude spolupracovat, píše to WSJ v Microsoft and Dropbox Set Aside Rivalry to Team Up in Mobile. A podstatné na tom je, že Microsoft Office na mobilu se bude konečně chovat slušně a umožní ukládat i jinam, než jenom do OneDrive.

The Rise of the Phablet: Designing for Larger Phones je dlouhý a povedený text o tom, jak lidé ovládají (a mohou či nemohou ovládat) aplikace na displejích telefonů.

Všechno zlé je k něčemu dobré. Apple Pay prospívá Google Wallet. Roste zájem i používání. Viz Google Wallet use grows after Apple Pay launch

Fing by se mohl hodit, jak pro Android, tak pro iOS. Fing Shows You All the Devices Connected to Your Network

Geolokační WiFi Sniffer od Mozilly pro Android. Viz Mozilla releases geolocating WiFi sniffer for Android

STARTUPY A EKONOMIKA

ZipJet (od Rocket Internet) je dovážková čistírna. Jak se asi bude jmenovat první česká kopie? Viz ZipJet: Rocket Internet launches on-demand laundry service in London

INFOGRAFIKA

Vzestup a pád instant messagingu? No jasně, pamatujete ještě na ICQ? Viz The Rise and Fall of Instant Messengers [Infographic]

The Impact of Negative Social Media on Your Business [INFOGRAPHIC] řeší, jaký dopad mají negativní komentáře na sociálních médiích na podnikání. Ale nečekejte, že to něco moc vyřeší.

E-KNIHY

EFF potvrzuje šmírování od Adobe. Viz EFF Confirms Reports of Adobe’s Spying a zmínky v minulých týdenních přehledech. Zvědavost Adobe prostě překonala zábrany a jejich software ochotně šmíroval, co máte za e-knihy. A hezky to bonzoval.

MM Influenceři

Co se (většinou) nedostalo do článků a stojí z právě uplynulého týdne za pozornost. Mohlo by se hodit, mohlo by zaujmout, možná to prostě jenom nějak tak uniklo v záplavě stovek článků a zpráv, které se v uplynulém týdnu objevily. Ručně tříděné ze stovek zdrojů a tisíců přečtených zpráv. V drtivé většině zahraničních. Vzniká průběžně celý týden.

Pokud chcete seriál sledovat, má vlastní štítek v podobě #TYDEN

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).