Facebook začal dnes rozesílat e-mailem informaci, že nedávné období připomínek k novým pravidlům skončilo a že začíná běžet hlasování. V tom mohou uživatelé Facebooku odmítnou nebo přijmout nová pravidla, ale pouze za předpokladu, že pro odmítnutí se najde třetina hlasů z celkové počtu – tedy něco přes 300 milionů hlasů.
Připomeňme, že Facebook mění pravidla soukromí, cokoli uděláte, může použít k zobrazení reklamy a zároveň také platí, že toto hlasování je poslední. Pokud změna pravidel projde, tak Facebook možnost hlasování o změně Pravidel ruší.
Posílané maily jsou poněkud zmatené, někteří uživatelé je chápou jako další z mnoha spamů či podvodných mailů. A pokud už se odhodlají kliknout, nedostanou se na aplikaci pro hlasování – do té se dostanou až poté, co na ní najdou odkaz v množství dalšího textu. Pokud chcete říci ne novým Pravidlům, můžete případně jít rovnou na apps.facebook.com/fbsitegovernance/ – čas ale máte pouze do 10. prosince. Vše tak působí jako kdyby Facebook skutečně neměl zájem na tom, aby se uživatelé o hlasování dozvěděli a hlasovali.
V hlasování je aktuálně 187 tisíc hlasů pro existující podobu Pravidel, pouze 26 tisíc hlasů je pro novou verzi Pravidel.