Hlavní navigace

Uživatelé Facebooku mohou odmítnout nová pravidla, pokud se to ale dozvědí

Daniel Dočekal

Facebook začal dnes rozesílat e-mailem informaci, že nedávné období připomínek k novým pravidlům skončilo a že začíná běžet hlasování. V tom mohou uživatelé Facebooku odmítnou nebo přijmout nová pravidla, ale pouze za předpokladu, že pro odmítnutí se najde třetina hlasů z celkové počtu – tedy něco přes 300 milionů hlasů.

Facebook začal dnes rozesílat e-mailem informaci, že nedávné období připomínek k novým pravidlům skončilo a že začíná běžet hlasování. V tom mohou uživatelé Facebooku odmítnou nebo přijmout nová pravidla, ale pouze za předpokladu, že pro odmítnutí se najde třetina hlasů z celkové počtu – tedy něco přes 300 milionů hlasů.

Takto vypadá mail s oznámením o zahájení hlasování

Takto vypadá mail s oznámením o zahájení hlasování

Připomeňme, že Facebook mění pravidla soukromí, cokoli uděláte, může použít k zobrazení reklamy a zároveň také platí, že toto hlasování je poslední. Pokud změna pravidel projde, tak Facebook možnost hlasování o změně Pravidel ruší.

EBF17

Posílané maily jsou poněkud zmatené, někteří uživatelé je chápou jako další z mnoha spamů či podvodných mailů. A pokud už se odhodlají kliknout, nedostanou se na aplikaci pro hlasování – do té se dostanou až poté, co na ní najdou odkaz v množství dalšího textu. Pokud chcete říci ne novým Pravidlům, můžete případně jít rovnou na apps.facebook.com/fbsitegovernance/ – čas ale máte pouze do 10. prosince. Vše tak působí jako kdyby Facebook skutečně neměl zájem na tom, aby se uživatelé o hlasování dozvěděli a hlasovali.

V hlasování je aktuálně 187 tisíc hlasů pro existující podobu Pravidel, pouze 26 tisíc hlasů je pro novou verzi Pravidel. 

Našli jste v článku chybu?
6. 12. 2012 11:37

i kdyby se to nepovedlo, hádám, že pro FB by to mohl být a bude solidní bumerang. Protože jak sleduji poslední dobou změny na FB. Nemají systém, který by zabránil tvz „antireklamě“. Je hezké, že mají jen like a ne negaci. Jenže jak chtějí zabránit negaci v samotném textu? Budou shánět překladatele, pro každý používaný jazyk a každý příspěvek schvalovat? Ikdyby ano bude to zase jen jejich prohra.

Opravdu bude vtipné, pokud automat použije jako sponzorovaný příběh příspěvek, kde na to někdo zboží…

6. 12. 2012 10:40

V případě, že včera ve čtyři hodiny odpoledne bylo pro původní verzi pravidel 187.000 a když jsem před chvílí odhlasoval, zjistil jsem, že během osmnácti hodin vzrostl ten počet na 308.000. Nehledě na to, že se to teprve rozjíždí (obnovil jsem stránku po čtyřech minutách a bylo tam cca o tisíc hlasů pro původní verzi víc). Navíc má každý uživatel svoje hlasování zveřejnit i s přímým odkazem na hlasování, což taky pomůže.