Když si HBO objednáte, nebo vám ho váš poskytovatel kabelové, satelitní nebo IP televize krátce odkóduje v rámci nějaké propagační akce, obvykle jste s ním spokojeni. Ta spokojenost ale trvá přibližně měsíc. Potom zjistíte, že nových filmů se na tomhle prémiovém programu dočkáte pomálu. Zato na každý filmový trhák na HBO narazíte v krátké době třeba desetkrát za sebou. Vlastně pokaždé, když si náhodně pustíte HBO, většinou narazíte na film, který jste už na tomhle placeném programu viděli.
Nepomáhá ani to, že HBO postupně v Česku spustilo další dva programy této značky – HBO 2 a HBO Comedy. Oba totiž přejaly stejnou reprízovou politiku, jakou má HBO. Navíc oproti mateřskému HBO mají jednu obrovskou nevýhodu: nevysílají v HD rozlišení, takže na větší širokoúhlé televizi se na ty filmové „mazanice“, které dávají, nedá dívat. Což je škoda, protože někdy jsou to co do obsahu a obsazení opravdu zajímavé filmy. Pokud si je ale neodchytíte na HBO HD, u HBO 2 nebo HBO Comedy je nemá smysl na větším televizoru sledovat.
Ale zpátky k hlavnímu programu HBO. Chápu, že prémiový filmový kanál potřebuje využít vysílací práva pro každý nákladný snímek opravdu „do mrtě“. Jenže čeho je moc, toho je příliš. Ve chvíli, kdy se HBO podaří výrazněji rozšířit svoji videotéku HBO GO, kterou mohou momentálně využívat pouze zákazníci O2 TV od Telefóniky, vytratí se smysl vůbec zapínat samotný kanál HBO. Proč bych měl složitě vyhledávat, kdy bude HBO dávat film, který chci vidět, když si ho budu moci pustit, kdy se mi zachce, navíc v HD kvalitě?
Nechci tvrdit, že na HBO nejsou žádné filmové premiéry, ale na můj vkus a za tu cenu „prémiového“ kanálu je jich opravdu málo. Člověk je navíc opravdu musí pečlivě hledat v programových přehledech. Zapnout si HBO jen tak na blind obvykle znamená trefit se do iksté reprízy filmu, který jste už viděli. Vlastně vůbec netuším, proč má HBO stále ještě punc tak výjimečného programu, když filmových kanálů v češtině, co nabízejí zajímavé televizní premiéry, je tu snad tucet. Tento týden k nim přibyl i výhradě evropsky zaměřený Film Europe.
Konkurence je vždycky dobrá věc, snad HBO donutí k přehodnocení programové strategie. Nebo alespoň té obchodní, protože ona prémiovost HBO se s každým dalším novým filmovým kanálem na našem trhu snižuje, a cena, za kterou jsou programy HBO u nás k dispozici, už neodpovídá nabízené službě.