Televizní kampaň Vaše dítě, vaše televize, vaše zodpovědnost, kterou české plnoformátové televize vysílaly od září letošního roku, přinesla zjištění, že 98 % rodičů považuje za důležité kontrolovat, na co se děti dívají. 94 % rodičů se domnívá, že v televizi je v současné době příliš násilí a 88 % rodičů si myslí, že děti mají tendenci napodobovat to, co vidí v televizi.
K TÉMATU: Největší české televize spouští drsnou kampaň RRTV na ochranu dětí
Za tu dobu, co kampaň probíhá, přišla řadu pozitivních i negativních reakcí a zjistili jsme, že pořady, které jsou vysílány, tak i když jsou určeny pro děti, jsou proloženy reklamou, která je leckdy agresivní a rodičům vadí,
konstatovala předsedkyně Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) Kateřina Kalistová. S tím souvisí i další zjištění kampaně – 70 % rodičů si myslí, že televize dostatečně nedbají na to, aby před 22. hodinou nevysílaly nic nevhodného.
ČTĚTE TAKÉ: KiWi Junior má od ledna přitáhnout k Barrandovu zvídavé děti
Kampaň byla hodnocena jak jako celek, tak i za jednotlivé spoty. Dotazováno bylo okolo 600 respondentů, kteří mají děti do 15 let. 80 % respondentů během vysílání kampaně zaznamenalo, že byla do českých plnoformátových televizí nasazena. Šlo většinou o matky. 88 % lidí se o kampani dozvědělo z televizní obrazovky, velký zásah měla ale i na internetu. Nejviditelnějším spotem byla Půlnoc. Nejvíce působila na muže Oslava, ženy naopak šokovalo Metro. Kampaň byla zhodnocena jako účinná. Deklarovaný zásah byl podle průzkumu na 70 %.