Hlavní navigace

V jednoduchosti je síla. Sociální sítě tohle ale moc nechápou

16. 11. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Sociální sítě se stávají stále složitějšími a obtížněji použitelnými. Ale nejsou to jen ony, stačí se podívat na směřování softwaru od Applu či Windows.

Siegel+Gale simplicity index je zajímavé místo pro studium toho, jak lidé vnímají značky z pohledu jednoduchosti a snadnosti používání, jak na ně působí sociální média a co vlastně snadnost a jednoduchost znamená z hlediska značek a marketingu. Nejde o žádnou maličkost, dotazováno bylo přes 12 tisíc spotřebitelů v osmi zemích. Poprvé navíc Siegel+Gale do průzkumu zahrnuli sociální média.

Právě sociální média z výzkumu vyšla jako nejkomplikovanější. Nejjednodušší z nich je podle dotazovaných Instagram, nejsložitější naopak LinkedIn. Mimo sociální sítě jsou jako nejjednodušší vnímány značky Aldi, Google či Lidl (první tři místa). Nejvíce komplikované pak jsou Axa, Ryanair a Bupa (poslední tři místa).

Jak si na tom stojí v jednoduchostí IT/C a internetové značky? V následující tabulce najdete globální výběr, v pořadí od těch nejjednodušeji použitelných pro uživatele (číslo určuje pořadí v žebříčku ve výše uvedené studii):

2 Google
4 Neflix
8 YouTube
9 eBay
11 Samsung
12 Yahoo!
14 LG
15 Amazon
16 Sony
19 Groupon
22 Nokia
23 Canon
25 HP
26 Dell
30 Epedia
31 Apple
33 Lenovo
34 Bing
35 Microsoft
48 Skype
54 Instagram
56 HTC
63 Facebook
67 iTunes
72 Pinterest
75 Google+
76 Twitter
78 Linkedin

Vlastně ani nepřekvapí, že těsně před posledním (a dostatečně odstrašujícím) LinkedIn najdete Twitter, Google+ a Pinterest. 

Na špičce uvedený Google vyhrává hlavně pro „perfektní“ funkčnost v podobě efektivního rozhraní a skoro nekonečného množství informací, které dokáže najít. Tedy alespoň tak zní část hodnocení. K negativnímu hodnocení LinkedIn pak přispívá to, co lze charakterizovat větou „nerozumím, k čemu to je“.

Vedle globálního hodnocení je zajímavé podívat se i na několik testovaných zemí/oblastí, konkrétní pozice se tam totiž mohou výrazně lišit, ale ukazuje se jedna zásadní věc: internetové vyhledávání hraje zásadní roli.

Na to, jak vypadá prvních pět pozic v každé sledované oblasti, se podívejte v následující tabulce:

MMF24

  1. 2. 3. 4. 5.
Globálně Internetové vyhledávání Elektronika Maloobchod/potraviny Internetový maloobchod Spotřebiče
USA Internetové vyhledávání Restaurace Maloobchod/potraviny Internetový maloobchod Elektronika
Velká Británie Internetové vyhledávání Internetový maloobchod Maloobchod/potraviny Restaurace Spotřebiče
Německo Internetové vyhledávání Maloobchod/potraviny Spotřebiče Internetový maloobchod Maloobchod/Obecně
Švédsko Internetové vyhledávání Maloobchod/potraviny Média Dodání zboží/pošta Maloobchod/Obecně
Střední východ Internetové vyhledávání Elektronika Sociální média Restaurace Spotřebiče
Indie Internetové vyhledávání Elektronika Internetový maloobchod Spotřebiče Banky/maloobchod
Čína Internetové vyhledávání Internetový maloobchod Elektronika Spotřebiče Restaurace

Poznámka: Pod „Spotřebiči“ hledejte výrobky od značek jako Miele/Bosch. Pod „elektronikou“ pak Samsung, LG, Sony, atd. 

Co se sociálních médií týče, tak v předchozí tabulce je jedna zajímavost: třetí místo u sociálních médií pro Střední východ. Globálně je přitom najdete až na sedmnáctém místě. Ve Spojených státech dokonce až na místě dvacátém druhém.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).