Hlavní navigace

V rámci týdne nejvíce posiluje Nova, meziročně ale nejvíce klesá

Bohumil Herwig

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Oproti minulému týdnu stoupl ve skupině 15+ podíl stanice Nova o 4,11 %, u 15–54 o 0,96 %. Meziročně nejvíce stoupá Prima.

Doba čtení: 3 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 13. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Největší pokles oproti minulému týdnu zaznamenal kanál ČT 1, který ztratil 1,07 procenta diváků starších patnácti let. Ztrátu mají i další stanice, např. ČT Sport o 0,29 procenta, a polepšil si jen kanál ČT 2 o 0,17 procenta uvedené cílové skupiny. Kanály sdružené v položce Ostatní jsou v podstatě na stejném podílu. Ztrátu o 0,16 procenta vykazuje Prima Cool, stanice Prima love pak spadla o 0,14 procenta. Naopak mírně posílila Nova o 0,88 procenta a také TV Barrandov o 0,26 procenta všeobecné věkové kategorie.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Meziročně televizní skupiny stoupají, klesá pouze Nova

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Nova, která si připsala 4,11 procenta a celkem oslovila 29,69 procenta diváků starších patnácti let. Česká televize i přes ztrátu 1,34 procenta skončila na 28,9 procenta uvedené cílové skupiny. Prima s podílem 23,3 procenta vyjde oproti minulému týdnu v podstatě nastejno. Mírně si polepšila skupina Barrandov, jejíž podíl u obecné cílové skupiny vzrostl o 0,19 procenta. Celkem ji tak sledovalo 7,02 procenta divácké skupiny 15+.

TOP 10 všechny stanice (14. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků vykázal největší ztrátu kanál Prima, který přišel o podíl 0,52 procenta, dále ČT 1, která ztratila 0,46 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let, a také stanice Prima love, jejíž podíl klesl o 0,37 procenta. I v této divácké skupině mírně posílila stanice Nova, která si polepšila o 0,84 procenta. Lehký nárůst se dá pozorovat u ČT 24, která si k dobru připsala 0,24 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let.

MINULÝ ROK: ČT 1 minulý týden nebývale rostla sledovanost, dostala se na loňská čísla

Česká televize u mladší divácké skupiny nepatrně posílila o 0,12 procenta a její celkový podíl byl 23,97 procenta. Až na kanály FTV Prima, jejichž podíl poklesl o 0,77 procenta a celkem činil 23,89 procenta, posilují i ostatní stanice. Nejvýznamněji o 0,96 procenta stanice skupiny Nova, jejichž celkový podíl byl 34,57 procenta. Lehce posílila i skupina Barrandov – o 0,17 procenta na celkových 4,73 procenta.

Kanály – průměrné podíly (14. týden 2016)
Graf podílu kanálů (14. týden 2016)
Graf podílu skupin (14. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 15. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Meziročně nejvýrazněji poklesl podíl TV Nova, která odepsala 1,98 procenta diváků starších patnácti let. Ztrátu zaznamenala i Nova Cinema, která přišla o 1,71 procenta. Nejinak na tom jsou kanály skupiny Ostatní, které v meziročním srovnání přicházejí o 0,86 procenta obecné divácké skupiny. Nejvíce posiluje stanice Prima, která si připsala 1,9 procenta, a nárůst o 0,49 procenta hlásí i Prima Cool. Posílila ještě TV Barrandov, a to o 1,35 procenta.

Z pohledu televizních skupin ztrácela nejvíce Nova, a to poměrně výrazně – přišla o 4,03 procenta všeobecné věkové skupiny. Procento (1,01) ztratila i Česká televize. Naopak nejvíce stoupl podíl stanic FTV Prima, a to o 3,69 procenta. Díky spuštění nových kanálů si také poměrně významně polepšila skupina Barrandov, která si připsala 2,88 procenta.

MIF18 tip v článku Steiner

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

Nejvýraznější ztrátu zaznamenala Nova Cinema, která má o 2,17 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let méně. Ztratila i Nova, která meziročně přišla o 1,06 procenta své primární cílové skupiny. Meziroční podíl se snížil i ČT 1, a to o 1,49 procenta. Naopak nárůst mezi mladšími diváky hlásí stanice Prima, a to o 1,17 procenta, a také Prima Cool, která stoupla o 1,3 procenta. O 0,39 procenta svůj podíl meziročně navýšila i stanice TV Barrandov.

Meziroční posuny skupin jsou relativně významné. Nejvíce ztrácela Nova, která přišla o 3,47 procenta diváků mladších 54 let. Posílil Barrandov, který si díky spuštění nových kanálů připisuje 1,66 procenta. Nejvíce ale svůj podíl, o 4,4 procenta, navýšily kanály FTV Prima. Česká televize pak meziročně u věkové skupiny 15 až 54 let klesá, a to o 1,7 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)
Našli jste v článku chybu?