Hlavní navigace

Vánoce patřily České televizi, oproti minulému týdnu se podíl ČT1 zvýšil o deset procent

28. 12. 2016
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

 Autor: ČT
UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Ve srovnání s kanály skupiny Nova vykázaly minulý týden programy České televize o deset procent vyšší podíl na sledovanosti u diváků starších patnácti let.

Mezitýdenní vývoj (vs. 50. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Zdaleka nejlépe se ve srovnání s minulým týdnem dařilo ČT1, která si u obecné cílové skupiny polepšila o 10,07 procenta. Naprostá většina ostatních kanálů pak vykázala pokles, který se ze sledovaných stanic nedotkl pouze pěti – ČT2, ČT24, ČT art, Kino Barrandov a Barrandov Plus. ČT24 si oproti minulému týdnu polepšila o 0,68 procenta a Kino Barrandov svůj podíl navýšilo o 0,14 procenta.

Naopak nejhůře dopadla díky absenci biatlonu ČT sport, která přišla o podíl ve výši 3,08 procenta. Nedařilo se ani hlavní Primě, jejíž podíl u diváků starších patnácti let se snížil o 1,69 procenta. Třetí nejvýraznější pokles postihl TV Barrandov, kterou sváteční týden ochudil o 1,34 procenta obecné divácké skupiny. Hlavní Nova pak musela oželet 0,84 procenta a Nova Cinema dokonce 0,92 procenta diváků nad patnáct let věku.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Posuny v rámci roku i týdne nejsou nijak výrazné. Všichni jsou víceméně na svém

I mezi televizními skupinami byla situace jednoznačná, oproti minulému týdnu se růstu podílu dočkaly jen programy České televize. Jejich podíl narostl o 7,68 procenta na celkových 37,53. Druhá Nova oslovila 27,76 procenta diváků starších patnácti let, což ve srovnání s minulým týdnem znamená pokles o 2,76 procenta. Ještě výrazněji si pohoršily programy Primy, jejichž podíl poklesl o 3,14 procenta na konečných 17,73 procenta.

Negativnímu trendu se nevyhnuly ani kanály TV Barrandov, které celkem vykázaly podíl 6,98 procenta, což je oproti minulému týdnu snížení o 1,21 procenta. Zajímavý je tak celkový pohled na odstupňované pořadí jednotlivých televizních skupin, kdy Česká televize skončila s podílem ve výši 37 procent, Nova 27 procent, Prima sedmnácti procent a Barrandov na konci se sedmi procenty.

TOP 10 všechny stanice (51. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

Ještě lépe si ve srovnání s minulým týdnem vedla ČT1 u diváků ve věku od 15 do 54 let, u kterých se její podíl navýšil o 14,09 procenta. Podíly naprosté většiny ostatních stanic pak naopak směřovaly směrem dolů, propad se vyhnul pouze hlavní Primě, jejíž podíl se zvedl o 0,24 procenta, zpravodajské ČT24, která si polepšila o 0,21 procenta, a ČT art s lehounkým nárůstem o 0,06 procenta. Na svém pak ve srovnání s minulým týdnem zůstalo Kino Barrandov.

V opačném gardu se pak nejhůře vedlo ČT sport, které konec biatlonové horečky zařídil pokles podílu o 3,15 procenta. Výrazně si pohoršila i Nova Cinema, která oproti minulému týdnu ztratila 2,05 procenta své primární obchodní skupiny. Hlavní Nova pak přišla o podíl ve výši 1,61 procenta. Nedařilo se ani Primě Cool, od které se odvrátilo 1,1 procenta mladší cílové skupiny. Takřka procentní propad postihl i stanice zastupované společností Atmedia, jejich podíl se snížil o 0,99 procenta.

MINULÝ ROK: Vánoční týden zcela ovládla ČT1, společně s Novou vymazaly Primu z obrazovek

Mezi televizními skupinami panuje stejný stav jako u obecné cílové skupiny. Jediný, kdo si polepšil, jsou programy České televize, jejichž podíl mezitýdně narostl o 9,95 procenta na svátečních 35,88 procenta. Nejvíce diváků ztratily stanice skupiny Nova, jejichž podíl se snížil o 4,79 procenta na konečných 31,02 procenta. Prima odepsala 2,7 procenta a jako skupina skončila s podílem 18,26 procenta. Kanály TV Barrandov oslovily 4,24 procenta mladší divácké skupiny, tedy o 0,92 procenta méně než minulý týden.

Kanály – průměrné podíly (51. týden 2016)
Graf podílu kanálů (51. týden 2016)
Graf podílu skupin (51. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 52. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Pestřejší podívanou nabízí meziroční srovnání, kde z jednotlivých stanic nejhůře dopadla ČT1. Veřejnoprávní jednička přišla ve srovnání s vánočním týdnem 2015 o 1,64 procenta obecné divácké skupiny. Ještě hůře se vedlo kanálům sdruženým v rubrice Ostatní, jejichž podíl se meziročně snížil o 2,51 procenta. Třetí nejvýraznější propad pak potkal Primu Cool, která musela oproti loňským Vánocům odepsat 0,5 procenta diváků starších patnácti let.

Naopak nejlépe se dařilo zpravodajské ČT24, jejíž podíl u obecné cílové skupiny se ve srovnání s minulým rokem zvýšil o 1,28 procenta. Podobně se dařilo i hlavní Nově, která si meziročně polepšila o 1,23 procenta u diváků starších patnácti let. Třetí největší nárůst pak vykázala hlavní Prima, kterou ve srovnání s loňskými Vánoci sledovalo o 1,15 procenta zástupců obecné divácké skupiny více.

Mezi televizními skupinami se tak záporné znaménko objevilo pouze u České televize, když se podíl jejích kanálů meziročně snížil o 0,73 procenta. Naopak nejlépe se dařilo skupině Prima, která pro letošek svůj podíl navýšila o 1,41 procenta. Srovnatelně si polepšily i stanice skupiny Nova, jejichž podíl narostl o 1,34 procenta. Pro programy TV Barrandov pak letošní Vánoce znamenaly navýšení podílu u obecné cílové skupiny o 0,7 procenta.

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

Zajímavé výsledky přineslo i meziroční srovnání výše podílu u mladší cílové skupiny. Nejhůř se opět dařilo kanálům sdruženým v rubrice Ostatní, které přišly o podíl ve výši 2,69 procenta. Druhý největší pokles pak oznámil druhý veřejnoprávní program, který oproti minulým Vánocům postrádá 0,85 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Nedařilo se ani TV Barrandov, jejíž podíl se u mladších diváků snížil o 0,76 procenta.

CS24 tip temata

Vánoce naopak svědčily dětskému programu ČT :D, který ve srovnání s minulým rokem hlásí nárůst svého podílu o 0,86 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Dařilo se i zpravodajské ČT24, jejíž podíl u mladší divácké skupiny stoupl o 0,78 procenta. Třetí nejvýraznější nárůst podílu vykázalo mediazastupitelství FTV Prima, které jako Media Club oslovilo o 0,66 procenta diváků více než minulý rok.

Oproti minulému roku si u mladších diváků polepšily všechny sledované televizní skupiny. Nejlépe si vedla Česká televize, která dokázala svůj podíl navýšit o 2,5 procenta. Na přibližně polovinu se dostaly kanály skupiny Nova, jejichž podíl stoupl o 1,38 procenta. Do plusu se dokázala dostat i Prima, podíl jejích kanálů narostl o 0,22 procenta. Lehkého navýšení podílu se dočkaly i stanice TV Barrandov, které si polepšily o 0,08 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).