Ve srovnání s minulým týdnem posílila ČT i Prima, naopak klesá podíl Novy

7. 3. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – České televizi pomáhá rostoucí podíl ČT Sport, jejímž hlavním tahákem je biatlon. Kromě Novy klesá i podíl kanálů TV Barrandov.

Mezitýdenní vývoj (vs. 8. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Mezi televizními kanály si mezi cílovou skupinou diváků nejhůře vedl hlavní kanál Novy, který přišel o 1,44 procenta této skupiny diváků. Podobnou ztrátu vykázala i ČT 1, které ubylo 1,33 procenta diváků obecné věkové skupiny. Významně si naopak polepšila ČT Sport, které díky biatlonu přibylo 2,15 procenta diváků. Narostl i podíl ČT 2, a to o 0,6 procenta uvedené cílové skupiny.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Meziročně roste podíl Primy, naopak Nově klesl i o více než pět procent

Z pohledu televizních skupin si nejlépe vedla Česká televize, které oproti minulému týdnu přibylo 2,51 procenta diváků a její podíl tvořil 31,59 procenta diváků. Polepšila si i Prima, na jejíž kanály koukalo o 0,91 procenta diváků více a jejich sledovanostní podíl činil 23,54 procenta. O 1,87 procenta diváků přišla Nova, jejíž podíl klesl na 27,33 procenta. Oslabily i kanály TV Barrandov, a to o 0,65 procenta na celkových 6,72 procenta.

Top 10 všechny stanice (10. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků byl podíl poklesu hlavního kanálu Novy ještě výraznější, klesl o 1,84 procenta. ČT 1 oslabila o 0,83 procenta, Prima Cool pak přišla o 0,61 procenta uvedené cílové skupiny. Nárůst vykázala ČT Sport, které přibylo 2,19 procenta diváků, a ČT 2, která svůj podíl navýšila o 0,8 procenta. Polepšila si i hlavní Prima, a to o 0,78 procenta mladší skupiny diváků.

MINULÝ ROK: ČT Sport díky pražskému atletickému šampionátu minulý týden čtvrtou nejsledovanější televizí

Česká televize svůj celkový podíl navýšila o 2,8 procenta na 26,16 procenta. Kanály Primy si polepšily o 1,15 procenta na souhrnných 24,02 procenta. Naopak programy Novy oslabily o 2,56 procenta a jejich celkový podíl tvořil 32,62 procenta. Klesl i podíl Barrandova, a to o 0,48 procenta na 4,59 procenta.

Kanály – průměrné podíly (10. týden 2016)
Graf podílu kanálů (10. týden 2016)
Graf podílu skupin (10. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 10. týden 2015)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání si nejvíce polepšila TV Barrandov, které přibylo 1,54 procenta diváků. Bodovala i Prima, její podíl se zvýšil o 2,04 procenta. Nárůst hlásí i ČT 1, ta posílila o 0,68 procenta. Výraznou ztrátu naopak vygenerovala TV Nova, její podíl klesl o 4,19 procenta. Pohoršila si i Nova Cinema, a to o 0,79 procenta.

Mezi televizními skupinami dopadla nejhůře Nova, která přišla o celých pět procent diváků obecné věkové skupiny. Ostatní skupiny hlásí nárůst, nejvýraznější Prima, která si polepšila o 2,98 procenta. Podíl kanálů Barrandova narostl o 2,79 procenta. Česká televize svůj podíl navýšila o 0,12 procenta.

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

Meziročně musel hlavní kanál Novy odepsat 3,88 procenta své primární cílové skupiny. Nova Cinema pak přišla o 0,9 procenta stejné divácké skupiny. Ztrácela i Prima Zoom, ta přišla o 0,46 procenta. Naopak hlavní kanál Primy meziročně nabral 2,19 procenta mladších diváků. TV Barrandov si pak polepšila o 0,65 procenta uvedené cílové skupiny.

Z pohledu televizních skupin si nejvíce polepšila Prima, které přibylo 3,57 procenta diváků. Posílil i podíl kanálů TV Barrandov, a to o 0,82 procenta. Výrazně pak poklesl podíl kanálů Novy, ta přišla o 4,86 procenta podílu. Klesl i podíl České televize, konkrétně o 0,41 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).