Vkus českých domácností v oblasti spotřební elektroniky se začíná tím dál tím více blížit těm v západní Evropě. Vyplývá to ze statistik, které má k dispozici jeden z největších řetězců v tomto segmentu u nás, společnost Datart. Naše prodeje vykazují, že 93 % spotřebitelů si zakoupí LED TV a 7 % plazmu. Výsledky jsou téměř totožné se spotřebitelskými zvyky v západní Evropě,
uvedl za Datart Tomáš Jirák. Do prodejů zatím nejsou zahrnuty Ultra HD (4K) televizory. Počet prodaných kusů eviduje firma v řádech desítek kusů.
ČTĚTE TAKÉ: Co pomůže digitálnímu rozhlasu k větší oblíbenosti? Propagace populární formou
Zatímco zájem o klasické 32“ televizory je víceméně stejný, ve větších velikostech se zvyšuje poptávka o 46“ modely na úkor 40“. Zákazníci začali výrazně preferovat TV o úhlopříčce 50“ a větší, kterých letos prodáváme o 30 % více než v loňském roce,
doplnil Jirák, který dodal, že prodejci zároveň registrují i zájem zákazníků o luxusní televizory. Ve vybraných prodejnách proto nabízí i možnost prohlédnout si kromě 4K a OLED televizorů i úhlopříčky vyšší jak 58“. Zájem je také o takzvané smart (chytré) televizory.
DIGIROOM: Na český trh přichází první robotický čistič oken. Podobá se chytrým vysavačům
Kusový podíl smart televizorů v roce 2012 byl 38 % ze všech prodaných TV, zatímco v roce 2013 to bylo dokonce 58 %, tedy více než každá druhá prodaná televize byla smart. Čísla jsou opět srovnatelná s trendy zemí v západní Evropě,
sdělil Jirák. Statistiky například ze Spojených států ale příliš optimistické nebyly. Server DigiZone.cz nedávno přinesl výsledky průzkumu renomované společnosti IHS, z něhož vyplynulo, že 73 % obyvatel USA si naopak v příštím roce smart televizor pořídit nehodlá.