Vizuály kampaně mají připomínat volební plakáty s parafrázemi volebních hesel a s fotografiemi vybraných internetových osobností. Doufáme, že na rozdíl od skutečné volební kampaně tímto způsobem zaujmeme a také pobavíme,
komentuje Ján Simkanič, předseda Výkonné rady SPIR.
Tomáš Řehák, místopředseda VR SPIR, k tomu dodává: Na straně Internetu stojí jednoznačné argumenty, proč se na jeho využití zaměřit více než kdy jindy. Chtěli jsme k nim přitáhnout pozornost z trochu jiné strany a doufáme, že se nám díky tomu podaří vzbudit patřičnou diskusi.
Slogany doplňuje poznámka, že Sdružení pro internetovou reklamu věnuje výtěžek z této reklamy Nadaci na záchranu tištěných titulů.
Copak o to. Vizuály kampaně připomínají opravdu volební letáky: jsou tam obličeje, hesla. A spásná důvěra, že heslo a s ním dotyčný obličej vyvedou zemi z krize, do budoucnosti zaslíbené. Ale zůstává otázka, proč tlačenka v tisku?
Škarohlíd namítne, že je to jasné: internetovci se kasají, ale když jde o masový zásah, nemají najednou, kde brát. Realista usoudí, že těžko masírovat příznivce papíru jinak, než přes papír. Optimista usoudí, že takto se realizují příspěvky do Nadace na záchranu tištěných titulů a běžnému čtenáři je to jedno, protože inzerce prošuměla specializovanými tituly, k nimž oko senzacechtivého nováka zabloudí jen zřídkavě. Nechť se Strategie, Profit a M&M nečílí, do stejného ranku spadla na Internetu Lupa, kde táž kampaň běží v internetovém vydání.
Nakonec jde jen o provokaci. O vzájemnou výměnu šťouchanců mezi SPIRem a světem tisku, zejména pak s UVDT/SVIT. Obě strany na to mají nárok, protože oběma jde o to, kolik peněz se letos přelije na jednu či na druhou stranu. SPIRu se podařila smeč příjemně, konfrontačně, ale vkusně a v pravý čas. Ovšem, kdo se směje naposled, ten se směje nejlépe – kdo to bude tentokrát? Internet, který převálcuje tisk, nebo tisk, který za kamenné nevirtuální peníze Internet vykoupí? Na koho si vsadíte vy, na kameníky nebo internetovce?
A když už má mít nějaká kampaň znaky virálu, proč si nešťouchnout do vlastních řad. Co myslíte, měl bych s takovou kreativitou v kampani šanci?
Na koho vsázíte vy?