Hlavní navigace

Všechny kanály Novy minulý týden klesaly, naopak všechny stanice Primy stoupaly

Jan Potůček

UVNITŘ GRAFY A TABULKA – Meziroční vývoj ale pro Primu nebyl tak příznivý, jako jediná z tří největších televizních skupin klesala v celodenním podílu na publiku starším 15 let i v kategorii 15 až 54 let

Doba čtení: 4 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 40. týden 2013)

Cílová skupina D15+

Velmi úspěšný týden má za sebou skupina Prima. Její hlavní kanál se stal nejvíce rostoucí televizí na českém trhu v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku a i všechny tři tematické stanice buď stoupaly, nebo se držely na číslech z předminulého týdne. „Velká“ Prima si polepšila o 1,10 procentního bodu na hodnotu 15,45 procenta, vůbec nejvyšší od začátku podzimní sezóny. Prima naposledy takových čísel dosahovala letos v červnu před letní přestávkou Cest domů. Naopak největší mezitýdenní pokles potkal hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 1,19 procentního bodu na podíl 24,84 procenta (Nova i tak zůstala s náskokem nejsledovanější českou televizí), a klesaly i všechny ostatní programy této skupiny.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj týdenních podílů jednotlivých televizí v kategorii D15+ za rok 2013

Nova tak sice minulý týden zůstala v souhrnném celodenním podílu všech pěti svých volně šířených programů lídrem trhu, podíl 32,62 procenta byl ale oproti předminulému týdnu nižší o 1,62 procentního bodu (skupina Nova v této kategorii klesala jako jediná). Druhou pozici obsadila Česká televize s kumulovaným podílem 27,13 procenta, což bylo o 0,53 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Polepšila si i skupina Prima na třetí pozici, která vykázala za všechny čtyři své programy celodenní podíl 23,63 procenta. V jejím případě šlo o největší mezitýdenní růst – o 1,35 procentního bodu.

Top 10 všechny stanice (41. týden 2013)

Cílová skupina D15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou se zaměřuje televize Nova a zajímá víc i inzerenty, minulý týden nejvíce stoupal rovněž hlavní kanál Primy. Dokonce víc než u širší skupiny všech dospělých diváků nad 15 let – Prima si polepšila o 1,26 procentního bodu na hodnotu 12,96 procenta. Stoupaly i všechny tři její tematické kanály. Největší pokles, i když ne tak velký jako v kategorii D15+, vykázal hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 0,85 procentního bodu na podíl 26,93 procenta. Klesaly i všechny tematické stanice skupiny Nova, srovnatelně jako širší cílové skupiny diváků starších 15 let.

K TÉMATU: Předminulý týden byl pro Novu nejúspěšnější za letošní rok, nejvíc klesala Prima

Ve srovnání tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let byla nejúspěšnější Nova Group. Jejích pět volně šířených programů oslovilo v průměru 36,72 procenta publika, ovšem v porovnání s předminulým týdnem to znamenalo pokles o 1,24 procentního bodu. Na druhou pozici se vyšvihla skupina Prima s podílem 24,01 procenta, který byl o 1,65 procentního bodu vyšší než v předminulém týdnu. Česká televize skončila třetí s podílem 21,87 procenta. V jejím případě šlo o mírný pokles o 0,16 procentního bodu.

Kanály – průměrné podíly (41. týden 2013)
Graf podílu kanálů (41. týden 2013)
Graf podílu skupin (41. týden 2013)

Meziroční vývoj (vs. 41. týden 2012)

Cílová skupina D15+

V meziročním srovnání s 41. týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšil Fanda. Tematický kanál Novy stoupnul o 0,43 procentního bodu na hodnotu 1,32 procenta. Ještě silnější nárůst zaznamenaly televize zastupované agenturou Atmedia, jejichž souhrnný celodenní podíl na dospělém publiku stoupnul o 2,31 procentního bodu na hodnotu 4,30 procenta. Jinak stoupala už jen ČT 2 a „ostatní“ neměřené televize. Největší meziroční pokles vykázal hlavní kanál Primy, který klesl o 3,65 procentního bodu na podíl 15,45 procenta. Tempo poklesu Primy se ale postupně snižuje.

Z meziročního vývoje souhrnných celodenních podílů tří největších televizních skupin v zemi vyplynulo, že jako jediná stoupala skupina Nova. Polepšila si o 1,60 procentního bodu na hodnotu 32,62 procenta. Česká televize klesla o 1,66 procentního bodu na kumulovaný podíl 27,13 procenta a největší meziroční propad zaznamenala skupina Prima, která si pohoršila o 1,89 procentního bodu na hodnotu 23,63 procenta. Zajímavé je, že zatímco velkým skupinám se až na Novu nedařilo, malé televize, ať už v rámci mediazastupitelství Atmedia, tak balík neměřených stanic, vykázaly meziroční růst.

Cílová skupina D15–54

Také v meziročním vývoji u průměrného celodenního podílu na publiku od 15 do 54 let si nejvíce polepšil Fanda, který stoupnul o 0,37 procentního bodu na hodnotu 1,54 procenta. Ještě výraznější růst zaznamenaly stanice zastupované agenturou Atmedia (o 1,55 procentního bodu na hodnotu 4,32 procenta) a ostatní neměřené televize (o 0,43 procentního bodu na 9,50 procenta). Naopak nejvíc klesal hlavní kanál Primy, který si pohoršil o 3,83 procentního bodu na podíl 12,96 procenta, a dále ČT 24 (pokles o 1,38 procentního bodu na 2,52 procenta), TV Barrandov (o 1,36 procentního bodu na 3,58 procenta) a hlavní kanál Novy (o 1,23 procentního bodu na 26,93 procenta).

Z pohledu tří největších televizníchs skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let si meziročně nejvíce polepšila skupina Nova, a to o 1,09 procentního bodu na hodnotu 36,72 procenta. Mírně rostla také Česká televize, která si polepšila o 0,16 procentního bodu na podíl 21,87 procenta. Naopak meziroční pokles o 1,87 procentního bodu na hodnotu 24,01 procenta zaznamenala skupina Prima.

Našli jste v článku chybu?