ČT Sport v prime time čtyřkou trhu
Srbské „Waterloo“ na evropském fotbalovém šampionátu do 21 let, v němž česká reprezentace vyhrála 4:0 a výrazně tak zvýšila svoje šance na postup ze základní skupiny, přitáhlo v sobotu podvečer k televizním obrazovkám výrazně víc diváků než prohraný úvodní zápas Čechů s Dánskem. Utkání, které ČT Sport přenášela od 17:45, vidělo v průměru 323 tisíc dospělých diváků a 13,22 procenta publika (12,29 procenta ve věku 15 až 54 let). ČT Sport díky němu zvýšila svůj celodenní podíl na dospělém publiku až na 6,26 procenta, na pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi to ale nestačilo. S podílem 6,33 procenta ji získala Nova Cinema. Nad šestiprocentní podíl se za celý den dostala i TV Barrandov (6,01 procenta).
PÁTEČNÍ DATA: Mrazík nestačil na Čert ví proč, u mladých diváků byly ale páteční pohádky Novy a ČT1 vyrovnané
Sportovní kanál České televize byl ale čtyřkou trhu v hlavním vysílacím čase. Od 19 do 23 hodin jej sledovalo 6,75 procenta dospělých diváků u televizních obrazovek, zatímco Novu Cinemu 5,62 procenta a TV Barrandov 6,13 procenta. Vítězem sobotního večera se stal film Hunger Games na hlavním kanálu Novy, který od 20:20 hod. přilákal 591 tisíc dospělých diváků a 19,82 procenta publika (30,20 procenta ve věku 15 až 54 let). Na paty mu ale šlapala zábavná soutěž Hodina pravdy, kterou na ČT 1 od osmé večer zhlédlo 501 tisíc dospělých a 16,17 procenta. U mladších diváků od 15 do 54 let ale Hodina pravdy dosáhla třetinového výkonu filmu na Nově, konkrétně podílu 11,20 procenta.
Nova Cinema bodovala reprízami pátečních filmů
Piráty z Karibiku: Truhlu mrtvého muže ve stejnou dobu na Primě upřednostnilo 318 tisíc dospělých diváků, což představovalo 11,23 procenta publika (ale 16,86 procenta ve věku 15 až 54 let, takže v mladší kategorii Prima výrazně porazila Jedničku). Prima obecně v sobotu výrazně uspěla u mladšího publika, u kterého byla úspěšnější než ČT 1, která naopak v souboji s Primou vítězila v širší kategorii všech dospělých diváků nad 15 let. Typickým příkladem bylo vyhlašování ceny Zlatá hokejka, které si na Jedničce od deváté večer nenechalo ujít 410 tisíc dospělých diváků, 13,18 procenta z těch, co seděli u televizních obrazovek. Z mladšího publika od 15 do 54 let šlo ale jen o 7,68 procenta diváků (víc než dvojnásobek v té době dal přednost Pirátům z Karibiku na Primě a ještě víc snímku Hunger Games na Nově).
MINULÁ SOBOTA: Sobotní večer patřil sedmdesátinám Karla Šípa, mladší publikum dalo přednost Nově
Z menších televizí se v sobotu večer jednoznačně dařilo TV Barrandov, která k hlavnímu večernímu filmu Ringo Family přilákala od 20:10 v průměru 231 tisíc dospělých diváků a 7,23 procenta publika (ale jen dvě procenta ve věku 15 až 54 let). Dařilo se i talk show Sejdeme se na Cibulce, kterou od 22:20 vidělo 198 tisíc dospělých a 9,21 procenta publika (2,97 procenta ve věku 15 až 54 let). Hlavní večerní film na Nově Cinemě, snímek Casanova, zhlédlo od osmé večer 215 tisíc dospělých diváků a 6,82 procenta publika (8,07 procenta ve věku 15 až 54 let). Díky odpoledním reprízám pátečních filmů z „velké“ Novy (Mrazík, Muži v černém 2) dosáhl filmový kanál u mladšího publika od 15 do 54 let za celou sobotu celodenního podílu 8,20 procenta a blížil se výkonu ČT 1.