Společnost Bedna TV, a.s. dnes představila na tiskové konferenci v Praze svůj stejnojmenný projekt, který má oslovit diváky heslem Vypni televizi, zapni Bednu.
. Za vedení nové internetové televize byl přítomen marketingový ředitel Petr Kratochvíl, dramaturg Luboš Svoboda, kreativní ředitel David Foldyna a producent Jakub Červenka. Projekt se má zaměřit především na mladého divák, a to od sportu až po zpravodajství. Již od 1. prosince, kdy startuje svůj provoz, má být postaven na tom, že není pouze archivačním webem.
Od počátku bude probíhat kontinuální vysílání, které se bude v první fázi opakovat. Pořady budou uloženy v archivu. Projekt staví na vůdčích osobnostech minorit. Bude se snažit dát prostor mladým kreativním lidem a naopak bude záměrně opomíjet celebrity jako jsou např. Sámer Issa nebo Agáta Hanychová. Pro mladé má být Bedna TV platformou, kde dostanou prostor, aby točili, co je jim nejbližší. Máme připraveny ke zpracování i dokumentární filmy, ale ty pustíme později,
prozradil dramaturg Luboš Svoboda. S novým rokem pak přijdou další překvapení.
Jak prozradil kreativní ředitel David Foldyna, televize poběží plně na flashové platformě. Na webu bude i část označená jako Bedna Club, která bude určena pouze pro registrované uživatele. Na diváky zde čekají speciální pořady, které se nedostanou do vysílání. 1. prosinec bude zároveň datem pro spuštění sociální sítě vycházející z nejnovějších trendů jakými jsou komunitní portály Facebook nebo MySpace. Základem Bedny bude vlastní tvorba. Televize má k dispozici jak veškerou techniku (kamerový jeřáb, kamerový vozík, minikamera), tak i postprodukci a natáčí v HDTV formátu.
Dobrou zprávou pro naše čtenáře je i skutečnost, že kanál se chystá na satelitní přenos. Ten se ale neobjeví hned. Je plánován v horizontu přibližně dvou až tří let, a to na pozici 23.5 st. vých. v SD kvalitě. Nejprve je však nutné ověřit, jak televize na mladé diváky zapůsobí na internetu. Jako plán si stanovila oslovit asi milion lidí. Do roka by vedení chtělo, aby se třetina stala pravidelnými uživateli. Do jednoho roku je jako přání naplánováno padesát tisíc registrací. Bedna by měla zaujmout i tím, že nechce diváky obtěžovat klasickou reklamou, ale novými postupy. Tradiční reklamní kampaně se už podle marketingového ředitele Petra Kratochvíla myjí účinkem.
Investorem je neznámý dárce, který zajistí provoz na následující dva roky. Jeho cílem bylo podpořit dobrý projekt. Výše investice by měla být 40 milionů za dva roky. Internet je prostor, který dává vedení Bedny TV svobodu a nemožnost diktátu regulačními orgány. V českých, ale i v evropských podmínkách není dle Davida Foldyny možné najít podobný projekt. Jeho cílem není ani se opírat o Stream.cz nebo YouTube, protože mají minimálně vlastní tvorby. O tom, že Bedna TV má šanci zaujmout svědčí i fakt, že zpravodajství tu budou hlásit loutky paní Pí a pan Čů, které představují pohlavní orgány. Objeví se tu i „pěvecká“ soutěž Cigán Hiphop Talent nebo animovaný seriál Mr. Deviant, který by RRTV určitě radost neudělal.