Hlavní navigace

Webovinky 31: milý Ježíšku, chci nový dům

20. 11. 2009
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 21971
Jako první vám nabídneme nový český realitní server. Další tip je na pomůcku, která vám výrazně usnadní diskutován prostřednictvím Twitteru. Dále se můžete podívat na diskusi o doménách s diakritikou a napsat dopis Ježíškovi, abyste dostali přesně to, co jste si vybrali. A zůstaneme pak u nakupování a ukážeme si komunitní server, který vám s ním pomůže.

MapaNemovitostí

MapaNemovitosti je nový realitní server na českém Internetu, v jehož nabídce naleznete pouze nově postavené domy a byty z celé České republiky a připravované developerské projekty. Jako první nabízí napojení na nově spuštěnou službu Google Street View, která je k dispozici zatím je pro Prahu. U každé nabídky v katalogu vede přímý odkaz, pod nímž si můžete prohlédnout ve 3D okolí stavby a udělat si představu o výhledu. Podobně jako jiné realitní servery, i Mapanemovitos­ti.cz nabízí doprovodné informace o napojení na sociální služby v okolí: vzdálenost nákupních a zábavních center, lékařů, škol a pod. V blízké budoucnosti by měla být spuštěna také právní poradna a magazín z realitního prostředí.

mapanemovitosti

Spustili jste novou internetovou službu? Dejte vědět!

Chceme našim čtenářům přinášet informace o nových internetových službách. Pokud jste právě nějakou spustili, dejte nám vědět, pokud jde o nějakou originální či zajímavou službu. Napište nám na redakce@lupa.cz adresu služby. Weblogy a instalace diskusních fór nejsou to pravé, ale vámi vytvořená služba nás bude zajímat. Takže nás neváhejte upozornit na její adresu!

Bettween

Komunitní síť Twitter zavedla před časem vytváření seznamů, díky čemuž se jednotliví uživatelé ještě více propojí na základě různých zájmů a oborů. Z původně jedno stranného zápisníku se však stále častěji stává alternativa k dvousměrné komunikaci. Mimo samotné zúčastněné je však těžké sledovat jednotlivé reakce a rozplést klubko zavináčových odkazů. Užitečným pomocníkem je služba Bettween, která dělá prostředníka mezi dvěma diskutujícími. Stačí zadat jejich přihlašovací jména a robot stáhne vzájemně odkazované tweety, analyzuje jejich obsah a spojí je do obdoby diskusních vláken. Podobně jako většina mashupů postavených na API Twitteru, i zde ovšem počítejte s jistou nespolehlivostí a hlavně časovou náročností. Na úvodní stránce nalezneme několik příkladů z oblasti slavných hollywoodských párů nebo internetových novinářů. Jistě by nebylo od věci, kdyby autoři služby dokázali každý den vybrat nejzajímavější konverzace z různých oblastí.

between

IDNArena

IDNArena je nový český blog, který sice nezapadá do kategorie nových webových služeb, ale jeho zaměření se dotýká většiny provozovatelů internetových stránek. Jeho autorem je Petr Komárek ze společnosti Zoner Software. Za cíl si klade rozpoutat diskusi nad zaváděním doménových jmen, jež obsahují různé národní znaky. V praxi by to u nás bylo zejména zavedení háčků a čárek. Za necelý měsíc se projekt IDN rozšíří o další TLD .eu, kterou si část českých firem zvolila jako svou hlavní doménu pro propagaci, a musí tak již začít řešit registraci českých alternativ. IDNArena se nesnaží být objektivní a zavedení domén s diakritikou přímo prosazuje. Snaží se rozpoutat diskusi nejen články, ale i návrhy na uvedení do praxe a diskusí v rámci fanouškovské skupiny na Facebooku.

DT24

idnarena

MáPřání

Každoroční vánoční nákupní horečka se pomalu roztáčí a s ní přichází další webová služba, která vám má nakupování dárků zpříjemnit. MáPřání.cz bychom mohli zařadit do kategorie „virtuálních Ježíšků“, v nichž si vytvoříte seznam dárků, které byste si nejvíce přáli, a ten můžete rozeslat svým přátelům pro inspiraci. Samotné vkládání vysněných dárků je velmi jednoduché: stačí zadat odkaz na stránku s produktem v e-shopu nebo oficiální prezentaci výrobce či distributora, přidat název a popis. Služba bohužel trochu vzdala snahu o vytvoření univerzálního katalogu dárků. Sice nabízí vyhledávání, ale procházení podle kategorií nebo zaměření není možné. Chybí také napojení na komunitní weby a možnost exportu, které jsou u podobně zaměřených stránek pomalu, ale jistě nezbytným standardem.

maprani

Smazzle

Smazzle je jedním ze zástupců nového odvětví sociálního nakupování. Ten sleduje dva aktuální trendy: větší zapojení komunity a orientaci na konkrétní požadavky nakupujících. Klasické vyhledávání produktů v internetových obchodech a třídění do nákupních seznamů pomalu ustupuje do pozadí a trh si vyžaduje informace s vyšší přidanou hodnotu. Vyhledávání nejlepších nabídek a slev na produkty tak nemají na starosti roboti a zdrojem cen nejsou importované nabídky obchodů, ale nejlepší nabídky vyhledávají přímo uživatelé. Návštěvník si tak vybere konkrétní produkt, o který má zájem, a ostatní mu předkládají různé nabídky, které našli. Jejich kategorie jsou přitom úzce zaměřené podle konkrétního typu slevy: letákové slevy, speciální e-mailové nabídky, dárkové certifikáty, vrácení části ceny při dalším nákupu, slevy na poštovném atd. Dříve vysoce konkurenční prostřední nákupních rádců se zde omezuje na recenze na největším online obchodním tržišti – Amazonu.

smazzle

Který projekt vás nejvíce zaujal?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor se osm let věnuje tvorbě internetových stránek a psaní recenzí o nezávislých počítačových hrách pro server Idnes.cz.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).