WhatsApp v rychlosti růstu překonává i svou mateřskou firmu. Před rokem se její zakladatel Jan Koum chlubil 600 miliony aktivních uživatelů za měsíc, na začátku letošního roku to bylo 700 milionů a za posledních osm měsíců ještě 200 milionů přibylo, oznámil Koum na Facebooku.
WhatsApp zatím Facebooku příliš nevydělává, firma službu bere spíš jako investici do nabírání nových uživatelů. Růst Facebooku je už pomalejší, ale v absolutních číslech stále vede – za druhé čtvrtletí letošního roku hlásí 1,49 miliardy měsíčních aktivních uživatelů.
Facebook provozuje ještě další, velmi podobnou komunikační službu: Messenger. Z toho se ovšem má stát platforma, kterou budou využívat i další služby, například e-shopy pro komunikaci se zákazníky.
Způsob, jak začít přímo vydělávat, ale Facebook postupně hledá i u WhatsAppu. Vzhledem ke Koumovým i Zuckerbergovým slibům zřejmě aspoň v blízké budoucnosti nehrozí zaplacení aplikace reklamou. Jednou z cest by ale mohlo být otevření WhatsAppu pro firmy.