Digitální zpravodajská televize Z1 si nechala udělat výzkum sledovanosti, který realizovala společnost STEM a jehož se zúčastnilo 625 respondentů. Jednorázový průzkum byl realizován v období od listopadu do prosince 2008 v Praze a v Brně a jejich nejbližším okolí. Z něj vyplynulo, že nejvíce diváků má zpravodajský a ekonomický servis. Dívá se na něj 80 procent z těch, kteří stanici sledují.
K TÉMATU: Z1 ani TV Barrandov zatím neprojevily zájem o slevu na peoplemetry
Nejsledovanějším nezpravodajským pořadem bylo Interview B.T., diskuse bývalé ředitelky Radiožurnálu Barbory Tachecí. Sleduje ho plných 40 procent diváků. Potvrdilo se nám zacílení na osoby s vysokým socioekonomickým statusem, v rozhodujících funkcích, s velkým zájmem o veřejné dění. Mezi nimi jsou pak nejčastějšími příjemci zpravodajského servisu Z1 manažeři, vedoucí a řídící pracovníci,
řekl dnes ředitel televize Martin Mrnka.
ČTĚTE TAKÉ: North z GfK hovořil o tom, jak se změní do pěti let měření sledovanosti
Podle tiskové zprávy jsou nejčastějšími diváky komerčního zpravodajského kanálu lidé s vysokými osobními příjmy, s průměrným čistým měsíčním příjmem nad 35 tisíc korun a v řídících funkcích. Ač se v dokumentu neuvádí důležitý údaj o tom, kolik z 625 respondentů odpovědělo kladně na otázku, že televizi sleduje, podle STEMU by se na Z1 mělo dívat 128 tisíc ekonomicky nejaktivnějších lidí. Přesná čísla bohužel ale od televize dostat nelze, protože není součástí tzv. peoplemetrového měření.